Alleen op stal = stal afbreken...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Alleen op stal = stal afbreken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 17:38

Sinds ze op een pensionstal staat wil ze niet meer alleen op stal staan. Ze trapt tegen de wand, stijgert en staat constant te hinniken. Ik wil gewoon dat ze rustig blijft als ze wat eerder dan de rest binnen staat en als ze met zweetdeken staat bijvoorbeeld. Heeft iemand hetzelfde gehad en wat kun je eraan doen?

roylinde

Re: Alleen op stal = stal afbreken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:47

tja een paard is nou een maal een kudde dier, ik vrees dat je daar niet veel aan kunt doen, alleen een ander paard er bij zetten....
Ik denk dat het ook wel wend hoor, ze is waarschijlijk nu nog erg gesteld op gezeldschap, maar als ze zig vijliger voelt komt het wel goed

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:51

Wij hebben dat met ons veulen.We zijn nu bezig met ze elke keer een paar minuten binnen te zetten en dat altijd opdrijven.Als ze braaf is krijgt ze iets lekker.Nu we het zo rustig aanpakken is ze veel rustiger geworden in de stal.Ze loopt altijd binnen en buiten,maar als er iets gebeurt moet ze toch binnen kunnen staan,dus leren we haar dat al.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 17:53

Ze staat er nu vanaf begin oktober. dus gewend is wel denk ik. Dus ik kan d'r weinig aan veranderen denk ik...
Nou hoop wel dat ze nooit in dat gat waar ze met haar hoofd door kan stijgert..

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:01

Wij moeten een stang zo'n 20 cm boven de deur doen anders springt ze erover,ze heeft dat trouwens al gedaan.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:08

Mijn paard is ook niet makkelijk als de andere naar buiten gaan....

Hij MOET EN ZAL met de rest mee, na verloop van tijd legt ie zich wel bij de situatie neer en wordt ie rustig, maar het is niet prettig een trappend paard op stal te hebben.....

Het is en blijft een kudde/dier dus probeer hem of haar ook naar buiten te laten gaan als de rest buiten staat.

Overigens heeft mijne er niet zo veel last van na het werken...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 18:14

Ze gaat ook altijd mee naar buiten. Maar ik ga meestal smiddags rijden en de rest komt pas om 5 uur naar binnen. Als ik dan om half 5 klaar ben ga ik haar niet meer buiten zetten...

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:19

xxappiexx schreef:
Ze gaat ook altijd mee naar buiten. Maar ik ga meestal smiddags rijden en de rest komt pas om 5 uur naar binnen. Als ik dan om half 5 klaar ben ga ik haar niet meer buiten zetten...

En dan is ze dus na het rijden zo aan het trappen ????

hmmmmm, Tychon is dan altijd voldaan en rustig, hij krijgt na het rijden ook altijd wat muslie dus dan is het al gauw goed......

Tsja dan zal ze er toch echt gewoon maar aan moeten wennen........

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 18:23

Ja is ook na het rijden idd. Ze heeft dan brok kuil en mais en toch gaat ze staan stijgeren enzo... ze neemt af en toe een hap van d'r voer maar dat is pas weer interressant als de rest ook binnen staat...dus ik denk dat ze er idd ewoon aan moet wennen af en toe alleen te staan.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:28

Die van mij is precies hetzelfde.. Die hoef ik ook niet alleen te zetten als de rest buiten staat..
Vraag maar aan Dimple .. Die heeft het mogen ondervinden..

Ik was ook bang dat hij de trailer af zou gaan breken toen hij voor het eerst alleen meeging maar op wat gehinnik na ging dat goed gelukkig.
Of het zo blijft geen idee.. Ik hoop het maar Knipoog