Knikkebollend paard...wat te doen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSuup

Knikkebollend paard...wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 17:05

Hey, ik heb ff een vraagje.
Mijn paard wiebelt in de stap en draf enzo nogal met zijn hoofd, echt knikkebollen, ik vind dit echt zeer vervelend maar ik weet niet goed wat ik er aan kan doen, ik rijd zijn achterhand er goed bij door goed te drijven enzo maar hij blijft ''vechten'' en om hem nou zou strak met te slof te rijden vind ik ook niet eerlijk, dan vecht ie nog meer terug... heeft iemand hier ervaring mee en heeft iemand misschien een ander truckje of oplossing???

ohw ja, misschien dat iemand het wil weten, hij is 5 een ruin en een kwpner

alvast bedankt Haha! Haha!

DraakjeII

Re: Knikkebollend paard...wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:08

Probeer je handen HEEL ERG STIL te houden.
Meestal ligt het aan een onrustige hand.
Probeer je handen tijden het rijden eens op je zadel te zetten, als hij het dan niet doet weet je waar je aan moet werken.
Die van mij doet het ook wel eens hoor, dus dit is niet afkrakend bedoeld ofzo.
Als ik me dan heel goed concentreer op het stil houden van mijn handen dan stopt ze er weer mee.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 17:12

ja ik hou mijn handen ook stil en ik let er ook erg op, maar hij blijft het doen echt heel vervelend....ook zo vervelend dat ie nu echt ZWAAR in de puberteit zit pffffff....
maar toch bedankt Haha!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:30

Misschien is het een lichamelijk probleem, en heeft het niets met je houding te maken.

Mijn merrie deed het eerst ook, was een vorm van headshaking, ik rijd haar nu met een neusnetje van www.paardendrogist.nl ( net-relief ) en dat werkt super !!

PhanteGarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:52

Heej,
Ik heb van de week iets heel stoms gehoord...
er was namelijk een paard wat ook zo met zijn hoofd aan het knikkebollen was er is toen door een paardenfluisteraar gezegd dat de eigenaar het paard om de dag een bruin biertje moest geven... het is wel over... maar ofdat het daardoor komt is mij ook nog een raadsel...
kus van Nancy

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:08

Loopt hij wel helemaal zuiver?
Bij sommige paarden die kreupel lopen, gaan ook een beetje knikkebollen.

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:43

Het kan ook komen door het gebit. Mijn paard had daar ook last van ze had haken op haar kiezen en die prikken dan door het hoofdstel tegen de wangen aan waardoor ze dan tijdens het rijden gaan schudden met het hoofd. Nadat de tandarts bij mijn paard is geweest heeft ze het niet meer gedaan!! Ik hoop dat je er wat aan hebt!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:58

Paard van een vriendin doet dit ook. Bij haar is het een rijtechnisch probleem, het paard is constant aan het zoeken op het bit. Zo te horen heb je ook een jong paard, daar kan het dus makkelijk aan liggen. Probeer anders eens een ervaren iemand erop te laten rijden, misschien dat die iets voelt. Bij het paard van mijn vriendin dacht de instructrice eerst namelijk ook dat zijzelf haar handen niet stil hield, tot ze er een keer zelf op kroop.