Vraag over LRV of andere wedstr.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tatt_x

Vraag over LRV of andere wedstr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 15:54

Ik had een vraagje,is het waar dat je maar tot 15 jaar op een pony mag rijden en daarna moet overgaan op een paard ? (In de LRV of andere wedstr.)

Dat vind ik stom want ik heb een grote pony en ikzelf ben nogal klein.En mijn pony kan nog niet zoveel op het vlak van wedstrijden,ik moet hem minstens nog 1 jaar trainen.Dat betekend dan ik nog maar 1 jaar kan wedstrijd rijden dan ?? Huilen

Tis zo'n talentvolle pony !! Het is een halve Arabier,kopervos...Echt een prachtige pony,met héél veel aanleg voor dressuur en ook nog eens voor springen,endurence,racen en cross-country.Zou zonde zijn als ik maar een jaar met hem zou kunnen wedstrijden rijden,en verder gewoon een beetje in de bak rondsturen of van die kleine manegewedstrijden....

Hee wat heeft bokt een mooie Update Lachen

keramiekje

Re: Vraag over LRV of andere wedstr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:59

als het goed is kan je tot je 18e op de pony's meerijden als ik het me goed herinder. (verbeter me als ik het fout heb!) en met endurance??? kijk even op http://www.deronline.nl dat is de site van het endurance rijden. staat heel veel op!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:04

site van LRV:
Citaat:
Vanaf 7 jaar tot het jaar waarin je 15 wordt, kan je terecht bij een ponyclub. Vanaf 12 jaar kan je aansluiten bij een rijvereniging, alhoewel wij aanbevelen om jongeren tot hun 15 bij de ponyclubs te laten rijden.

op je 16de ben je dus verplicht om over te stappen op de paarden. Als je dan nog met je pony's tussen de paarden mag rijden kan ik helaas niet zeggen.

Wel rij ik zelf al jaren lrv en ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit een pony tussen de wedstrijden heb zien lopen..

misschien kan je even naar de site van www.lrv.be gaan en ze even een mailtje sturen Knipoog

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:27

ik geloof dat je zolang je geen paarden hebt nog wel met je pony mag starten, tot dat je een paard hebt... en ik heb wel al een paar keer een pony gezien bij de paarden (ja eentje die meedeed Tong uitsteken ) maar euhm kan ook zijn dat dat alleen bij gewestelijke was.. ik weet het niet meer tegoei, maar volges mij is het zo, zoals ik zei , totdat je een paard hebt... maar vraag het nog maar eens na bij lrv zelf want ik weet het niet zeker, heb nooit met een pony bij de paarden gereden Lachen (ik ben wel bijna zeker dat je onder bepaalde voorwaarden wel met je pony mag meedoen)

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:44

Ik geloof dat je als je 16 bent je moet overgaan naar de paarden bij de LRV. Bij andere verenigingen mag je dan nog tussen de paarden starten tot welke leeftijd dat weet ik niet maar ik denk tot je 18 jaar bent.