Wie kunnen er beter rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zwemmers

Wie kunnen er beter rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 11:18

Ik was net in gesprek met iemand en vroeg me ineens af Wie kunnen er beter rijden, Mannen of Vrouwen?
Er zijn veel meer vrouwen die rijden vergeleken met mannen. Hoe komt dit? Kunnen vrouwen gewoon beter rijden dan mannen, of komt het door iets anders?

edit Elles: "rijen" in "rijden" veranderd >;)

PartoutZ

Re: Wie kunnen er beter rijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:23

Net als autorijden.. Haha! Die vrouwen altijd..

Ik denk dat de vrouwen hun hulpen fijner (kunnen) geven.. Mannen zijn veel grover..

Maar wie er nou beter rijdt..?? Ik denk dat dat ook in elke tak anders is.. Ja

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:30

Liesjuh schreef:
Ik denk dat de vrouwen hun hulpen fijner (kunnen) geven.. Mannen zijn veel grover..

Ik denk dat persoonlijk ook. Mijn broers hebben ook gereden en waren ook veel grover. Maar je hebt wel mannen bij de zowel in lesgeven als in paardrijden goede feeling voor hebben. Maar over algemeen zie ik veel meer grover werk bij mannen. Tong uitsteken

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:35

Ik denk dat je bij dressuur de mannen in homo's en hetero's ook nog kan onderverdelen. Haha!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:36

horselover23 schreef:
Ik denk dat je bij dressuur de mannen in homo's en hetero's ook nog kan onderverdelen. Haha!

Huh??

Ooit mannen in de dressuur gezien dan?? Dat zijn allemaal vrouwtjes.. Tong uitsteken

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:39

Liesjuh schreef:
horselover23 schreef:

Huh??

Ooit mannen in de dressuur gezien dan?? Dat zijn allemaal vrouwtjes.. Tong uitsteken

Haha!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:42

Ik denk ten eerste dat je daar niet meteen een etiket op kunt plakken, je kan - zoals meestal - niet veralgemenen. Wel denk ik dat het zo is dat mannen - omdat ze meer kracht hebben - hun rijproblemen eerder op pure spierkracht proberen op te lossen (ik spreek niet over alle mannen natuurlijk). Vrouwen hébben die kracht veelal niet en moeten dus sowieso een andere manier zoeken om het op te lossen - op zit en been dus.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:42

Bets schreef:
Liesjuh schreef:

Ik denk dat de vrouwen hun hulpen fijner (kunnen) geven

.. Mannen zijn veel grover..

Ik denk dat persoonlijk ook. Mijn broers hebben ook gereden en waren ook veel grover. Maar je hebt wel mannen bij de zowel in lesgeven als in paardrijden goede feeling voor hebben. Maar over algemeen zie ik veel meer grover werk bij mannen. Tong uitsteken

Mee eens! Maar voordat we de mannen over ons heen krijgen Schijnheilig , grover hoeft niet per definitie slechter te zijn... Té grof daarentegen wel, maar té fijn werkt ook niet natuurlijk.

Wie er over het algemeen beter rijdt zou ik niet durven zeggen, denk dat paardrijden een van de weinige fysieke sporten is waarbij mannen en vrouwen echt aan elkaar gewaagd zijn, gelukkig Haha!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:48

Ben ik het ook mee eens.. Ja

Maar ik denk ook dat het in elke tak anders is..

In het springen zie je meer mannen.. Dressuur meer vrouwen.. Rensport weer meer mannen.. Western geloof ik wel een beetje gelijk en de drafsport meer mannen..?? Mensport ook weer meer mannen..

Sorry als ik het fout zie.. Tong uitsteken

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:51

Ach, ik zie dressuur meer als een vrouwensport.
Bij het springen zie je weer veel meer mannen en in de western zie je ook veel mannen hoewel het percentage man/vrouw daar volgens mij wel gelijk ligt.

Mijn vriend, een echte man Haha! rijd liever recreatief maar wel met een klassieke dressuur achtergrond, dat is dan weer zo'n uitzondering.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:23

ik denk dat het gewoon is, of je het gevoel hebt of niet...

anky kan een paard super rond sturen, maar kan hans peter minderhoud net zo goed Ja

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:47

Het is rijden.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:48

Margreet schreef:
Het is rijden.

Klopt.. Maar dat kan ze nu niet meer veranderen.. Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:53

Dan denkt ze er de volgende keer misschien even over na voordat ze het plaatst? Aangezien het er een keer of 4 fout staat is het geen typefout...

Om nog even on-topic te blijven:
Mannen hebben vaak een stuk meer lef dan vrouwen! Of dat per definitie beter is wil ik niet zeggen, maar het kan wel helpen, zeker bij dingen als springen.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:57

Dat is wss ook de reden dat er meer mannen springen.. Lachen

Ik denk dat je net als met autorijden niet kunt zeggen wie er nou beter rijdt.. Ten eerste is dat per persoon al verschillend en ten tweede hebben mannen en vrouwen allebei hun verschillende kwaliteiten..

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:01

Liesjuh schreef:

Misschien wel deels waar, aan de andere kant zijn vrouwen vaak emotioneler op het paard als het missgaat, terwijl mannen vaker de rust kunnen bewaren. Ik zie (bij de "beginnende" ruiters) vrouwen in ieder geval vaker schreeuwen tegen hun paard en aan de teugels sjorren. Maar of dat een algemeen fenomeen is weet ik niet. Er was enige tijd terug ook nog een topic waarin beweerd werd dat vrouwen beter rijden omdat ze soepeler in de heupen zijn Verward . ..

Dit is in ieder geval een topic dat uitnodigt tot weer eens lekker ongenuanceerd generaliseren, joepie Hyper!. Maar eigenlijk valt er volgens mij niks zinnig over te zeggen Slim .

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:08

Wat versta je onder beter rijden hun rijkunsten of de omgang. Ik denk in zekere zin wel vrouwen, vrouwen voelen meer dingen aan en communiceren anders met paarden, ze geven hulpen veel rustiger. Ik denk wel dat er genoeg mannen zijn die dit ook kunnen. Pff ik weet het eigenlijk niet moeilijke vraag.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:16

Vrouwen natuurlijk! Haha! Haha!

laten we eerlijk zijn, wij besturen alles veel beter!..de auto!, het huishouden, ons werk, de scooter, onze hond! de fiets.. wij kunnen alles overzichtelijk en veel beter aanpakken en niet te vergeten wij voelen alles veel beter aan! Bloos

Tja, het is alleen nog de mannelijke ego wat ons eigenlijk tegenhoud om naar de top te schieten! Clown

(of zit ik nu in dromenland Slapen )

ps. neem dit aub niet serieus, zit hier alleen op mn kantoortje melig te zijn en een echt antwoord, denk dat iedereen ongeacht man of vrouw zn eigen rijstijl heb, ken ook zat vrouwen die heel erg grof zijn!..en mannen als ik die zie rijden, word ik spontaan jaloers!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:20

WormBoy schreef:
Misschien wel deels waar, aan de andere kant zijn vrouwen vaak emotioneler op het paard als het missgaat, terwijl mannen vaker de rust kunnen bewaren. Ik zie (bij de "beginnende" ruiters) vrouwen in ieder geval vaker schreeuwen tegen hun paard en aan de teugels sjorren. Maar of dat een algemeen fenomeen is weet ik niet. Er was enige tijd terug ook nog een topic waarin beweerd werd dat vrouwen beter rijden omdat ze soepeler in de heupen zijn Verward . ..

Dit is in ieder geval een topic dat uitnodigt tot weer eens lekker ongenuanceerd generaliseren, joepie Hyper!. Maar eigenlijk valt er volgens mij niks zinnig over te zeggen Slim .

Is ook niets zinnigs over te zeggen.
Ik zit vaak mijn tanden kapot te bijten als ik zie hoe veel springruiters aan de teugels hangen, in het zadel klappen enz. dat zijn dan meestal de mannen (vrouwen weet ik eigenlijk niet, zal ik eens op gaat letten) maar daarentegen heb ik hier een man thuis zitten die dressuurmatig een stuk fijner is dan ik ben, ook met springen, kortom, niets zinnigs over te zeggen Haha!

zwemmers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 13:36

Margreet schreef:
Dan denkt ze er de volgende keer misschien even over na voordat ze het plaatst? Aangezien het er een keer of 4 fout staat is het geen typefout....

Tis inderdaad geen typefout. Deed dit inderdaad met opzet, omdat ik het gewoon altijd zo zeg. Dit ligt niet aan het feit dat ik niet beter had kunnen weten, want kweet wel hoe je het moet schrijven. Maar als je mij wil verbeteren, wil ik jou ook meteen verbeteren. Want het is geen ze maar een hij die dit typt. Maar aangezien dit er wel vaker staat, zal dit vast ook geen typefout zijn Tong uitsteken

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:38

...aangezien dat je dan toch van het mannelijk geslacht bent, wat vindt jij!?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:48

Ik baseerde me hier op:

Liesjuh schreef:
Klopt.. Maar dat kan ze nu niet meer veranderen.. Knipoog

Mijn excuses meneer Clown

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:51

Tsja, in principe denk ik dat mannen en vrouwen even goed rijden, maar dat vrouwen meer op gevoel rijden en mannen meer met kracht. En zo heb je ook mannen- en vrouwenpaarden. Het ene paard reageert beter met een man en is wel gebaat bij wat kracht, een ander paard heeft een vrouw dan weer liever wegens gevoeligheid,...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:53

Margreet schreef:
Ik baseerde me hier op:

Liesjuh schreef:
Klopt.. Maar dat kan
ze
nu niet meer veranderen.. Knipoog

Mijn excuses meneer Clown

Bloos! Haha!

zwemmers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 13:58

Dimitri schreef:
...aangezien dat je dan toch van het mannelijk geslacht bent, wat vindt jij!?

Hmmmm...... Tong uitsteken Ik rijd zelf niet, dus heb er eigenlijk geen ervaring mee (vroeger deed ik wel aan paardrijden) maar ik zal mijn mening wel effe geven Vork Ik denk dat het er niet aan ligt of je nou een jonge of meisje bent, als je dit wel als een verschil zult zien, zal er dan ook een verschil in huidskleur zijn?? Qua rijkunsten zal dit gewoon van je eigen talent afhangen. Er zijn jongens die meer lef hebben dan meisjes, maar er zijn ook genoeg meisjes die meer lef hebben dan jongens. Jongens zijn over het algemeen wat sterker. Meisjes zijn over het algemeen wat voorzichtiger, ze gaan wat gevoeliger met paarden om. Alles heeft zo z'n voordelen. Ik denk dat dit echt 1 van de weinige sporten is waar je het niet als voordeel hebt als je een jongen bent, of als je een meisje bent. Dit is denk ik een sport waar je vooral goed bent vanwege talent, en je eigen omgeving. Hopelijk is dit antwoord goed genoeg Schijnheilig