Kentaur zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_W

Kentaur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 09:08

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel en nu heeft een meisje bij mij op stal het Kentaur dressuurzadel Andromeda

Afbeelding

Wat vinden jullie van de kentaur zadels? is het een goede kwaliteit leer?? Ligt het lekker op een paard?

Misschien staat hier al geneog van op bokt, maar ik kan de zoekfunctie nergens vinden nu de site verneuwd is Bloos

Alja

Re: Kentaur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:20

ik heb de kentaur artemis en vind het een erg fijn en goed zadel.
ligt op veel verschillende paarden goed en zit ook errug lekker Clown

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:50

Ben wel benieuwd naar dit topic, ik hoor er wel positieve dingen over, maar ik ken niemand die er echt een heeft...

meteen een schopje Haha!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:41

ik heb ook een kentaur dressuurzadel en ik vind het heeeel fijn Haha!
het leer blijft mooi (heb het nu een half jaartje) en het zit fijn ze hebben meeestal redelijke lange zweetbladen (wat fijn is als je lange benen hebt) maar als je korte benen hebt is dat niet zo fijn. ik ben er heel tevreden mee Pling
ik heb het niet speciaal om het merk gekocht, maar de man met zadels had 2 zadels die op mijn pony paste bij zich en deze zat het fijnste.

ik vind het zadel op dat plaatje wel een rare kniewrong hebben dat lijkt me niet zo fijn zitten, maar ieder zijn smaak. die van mij heeft niet zo'n dikke knie wrong zal straks even kijken hoe die precies heet

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:13

ik heb ook een kentaur vind het erg lekker zitten heb er een met een ruwe zitting en kniewrongen (geloof de artemis) want de penelope vond ik te glad ging je in schuiven. ik heb hem nu ong 2 maanden maar ik zie wel erg plekken van mijn beugelriemen. Dat vind ik wel zonde. maar als ik dat zo lees ben ik daarin de enig Boos! e. verder liggen ze heel goed op je paard.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:18

Ik had hiervoor een Kentaur Artemis.
Heel fijn zadel, zachte zit, dikke kniewrongen en goede kwaliteit leer.
Ik ben ooit helemaal verliefd geworden op de Passier Grand Gilbert dus daarvoor heeft mijn Kentaur dressuurzadel plaats moeten maken.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:30

Ik heb er ook een gehad... Maar ik vond het niet zo'n fijn zadel. Merkte dat het erg snel inzakte, dus ook weer opgevuld moest worden..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:31

ik had de artemis, opzich een mooi zadel, redelijk goede kwaliteit. maar het is niets als je niet zulke lange benen hebt. en dan heb ik van broeken gewoon lengtemaat 32

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 16:39

Anike schreef:
Ik heb er ook een gehad... Maar ik vond het niet zo'n fijn zadel. Merkte dat het erg snel inzakte, dus ook weer opgevuld moest worden..

Dat zei dat meisje bij mij op stal ook, dat ze hem na een half ajar weer op moest laten vullen, maar nu ligt ie al een hele tijd perfect op haar paard.

Zouden de kniewrongen van het bovenstaande zadel te dik zijn? Zit je dan niet juist lekker stevig? Mijn zit is nl, niet heel geweldig; nou weet ik wel dat je dat niet met een zadel op zou moeten lossen, maar het zou wel een eind kunnen helpen dacht ik?

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:57

hoi ik heb een kentaur maar welke weet ik niet,ik heb hem sinds juli en 2e hands gekocht maar is nog nooit opgevuld en nog niet nodig ook. ze hebben veel schouder vrijheid zit lekker en past op veel verschillende paarden

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:58

ik heb ook wel schuur plekken van de beugelriemen maar je kunt ze ook onder je zweetblad langs doen.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:01

randie schreef:
ik heb ook een kentaur vind het erg lekker zitten heb er een met een ruwe zitting en kniewrongen (geloof de artemis) want de penelope vond ik te glad ging je in schuiven. ik heb hem nu ong 2 maanden maar ik zie wel erg plekken van mijn beugelriemen. Dat vind ik wel zonde. maar als ik dat zo lees ben ik daarin de enig Boos! e. verder liggen ze heel goed op je paard.

Ik heb de penelopa. De eerste paar dagen zat ik idd erg te schuiven vanwege het gladde leer, maar een beetje zadelzeep doet wonderen. Nu heb ik er helemaal geen last meer van. Ik heb voor de penelopa gekozen vanwege de ingebouwde voorsingel. Dit zadel blijft op mijn paard beter liggen dan de artemis. Ik heb het zadel nu oon bijna twee maanden en heb ook erge plekken van de beugelriemen. Ze kunnen ook onder het zweetblad, maar dat vind ik niet fijn rijden.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:04

Ik had eerst een goedkope beugelriemen die erge schuurplekken op mijn zadel veroorzaakte. Toen heb ik beugelriemen van Stubben gekocht en het probleem werd duidelijk minder...het leer is gewoon veel gladder en gaat de "verf" er dus niet zo snel af.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:25

ik heb dus beugelriemen onder het zadel dus daar geen last van
en ik heb hem naar een paar maanden laten opvullen en nu blijft het gewoon goed, maar volgens veel mensen moet een nieuw zadel na een tijdje altijd opgevult worden (is bij de meeste zadels dan ook gratis)

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 19:27

ik zou de beugelriemen niet onder het zadel doen, wordt het dan echt zo snel lelijk??

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:38

Ik heb al jaren een kentaur springzadel. Weet even niet meer welke het is.
Ik heb hem eerst op mijn pony gehad, maar daar gleed ie toch wat op naar voren en dan met name in de cross.

Hij ligt nu op mijn merrie en dat ligt goed. Ik heb er met mijn merrie ook al een paar keer mee gecrosst en bij haar verschuift ie niet.

Ik vind het wel een fijn zadel iets wat ik van meer mensen hoor. Deze mensen vinden hem lekkerder zitten dan hun merkzadel.

Alleen kan ie niet tegen mijn hulsebosje op. En die past nou net weer niet op mijn merrie Boos!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:44

ik ga vrijdag nieuwe zadels passen en hoop echt dat de kentaur op willem past... vind het zulke mooie zadels

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 15:16

[quote="Mackie]
Zouden de kniewrongen van het bovenstaande zadel te dik zijn? Zit je dan niet juist lekker stevig? Mijn zit is nl, niet heel geweldig; nou weet ik wel dat je dat niet met een zadel op zou moeten lossen, maar het zou wel een eind kunnen helpen dacht ik?[/quote]

Verward

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 15:43

volg dit topic ook ff,
zou je er ook recreatief mee kunnen rijden door die dikke knie stukken?