instructrice

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lieselot

instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-05 20:52

ik heb denk ik een nogal slechte lesgeefster, alé ik heb er nog wel niet zo lang les van,maar het klikt niet zp, allesinds toch niet op rijtechnisch vlak, ze heeft gewoon heel andere visies als mij, ze let bvb helemaal er niet op of mn paard ontspannen loopt of niet, en ze geeft echt niets om de 'combinatie' alleen maar op de hoeken uitrijden en wat het paard doet, en dan bedoel ik de oefeningen,niet of het paard het ontspannen en echt goed uitvoert, zolang het er maar op trekt.. toch rijdt ze Z2, en vandaag zei ze tegen mij dat ik altijd maar al mn tijd ervoor neem, en dat ik te geduldig ben, nuja ik dacht dat dat mss een goede eigenschap was? maar volgens haar moet ik gewoon doorblijven doen ook al kan et paard het nog niet goed fysiek aan, dat noemt ze dan grenzen verleggen..:s? we hebben gewoon heel verschillende ideëen qua paardrijden, en daarbij door dat ik een tijdje terug heel ernstig ben gevallen, zit er de schrik bij mij nog vaak in, maar zij maakt het alleen maar erger, door bvb mn paard op te jagen of kwaad op me te worden als ik ergens bang van ben... en als ik iets fout doe, zegt ze het ook gewoon niet, ofja als ik bvb een figuur niet mooi genoeg rij wel, maar bvb dat ik mn handen hoger moet houden dat heeft ze nog nooit gezegd terwijl iemand anders mij dat wel al gezegd heeft, ze let ook helemaal niet op, kortom ik erger me er echt aan, maar heeft zij nu gelijk, of ik en moet ik gewoon op mn tanden bijten?

Sizz

Re: instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 21:16

Als jij er niet tevreden over bent en je er niet prettig bij voelt moet je weg gaan daar!!! Je rijdt voor je plezier, niet iedereen is het met elkaar eens, we zijn allemaal ander. Iedereen heeft een andere kijk op iets. Gelukkig maar. Sommige personen botsenm omdat ze andere gewoontes hebben. Jij vind het niet leuk hoe zij lews geeft, maar zij doet het mss altijd zo en is niet anders gewend. Jullie passen blijkbaar niet bij elkaar. Maar dan kan je beter iemand zoeken die wel bij jouw en jouw rijstijl past, dan hier mee verder te gaan en uiteindelijk niet te bereiken wat jij wilt.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 21:27

hoi.
altijd een moeilijk onderwerp.
onthou ten alle tijden 1 ding.
wat voor de een goed is kan voor de ander slecht zijn.
het blijft ten alle tijden een driehoeks verhouding.
als je lest moet het klikken tussen paard,ruiter en instrukteur.
ook vind ik dat iemand die z rijd niet vanzelf les kan geven.
daar bedoel ik mee,iemand moet het ook over kunnen brengen.
wat heb je er aan als iemand grand prix rijd maar jou nog niet kan uitleggen hoe je een volte inzet?
om het simpel te houden iemand kan goed zijn maar als jij het gevoel hebt niet bij die persoon op je plek te zijn,kijk dan verder.
als ik mijn eigen instrukteur neem;
ik loop er mee weg,maar mijn vriendin liep echt weg.
het klikte gewoon niet.
en ik neem aan dat je voor je plezier rijd,hou dat dan zo

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 21:28

hoi.
altijd een moeilijk onderwerp.
onthou ten alle tijden 1 ding.
wat voor de een goed is kan voor de ander slecht zijn.
het blijft ten alle tijden een driehoeks verhouding.
als je lest moet het klikken tussen paard,ruiter en instrukteur.
ook vind ik dat iemand die z rijd niet vanzelf les kan geven.
daar bedoel ik mee,iemand moet het ook over kunnen brengen.
wat heb je er aan als iemand grand prix rijd maar jou nog niet kan uitleggen hoe je een volte inzet?
om het simpel te houden iemand kan goed zijn maar als jij het gevoel hebt niet bij die persoon op je plek te zijn,kijk dan verder.
als ik mijn eigen instrukteur neem;
ik loop er mee weg,maar mijn vriendin liep echt weg.
het klikte gewoon niet.
en ik neem aan dat je voor je plezier rijd,hou dat dan zo

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 23:01

Als jij geen plezier hebt van je lesgeefster (en zo lijkt het wel) zou ik zeker een ander nemen. Op het moment dat jij zelfs 'bang' bent voor haar commentaar klopt het niet en is het beter voor haar en jou dat j daar mee stopt, al is dat misschien niet makkelijk...
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:13

Eigenlijk is het heel simpel, als jij je al zo lang niet prettig voelt met je instructrice, en je hebt niet het idee dat je daar met z'n tweeën uitkomt moet je misschien eens een ander zoeken.

Ergens geef ik haar overigens wel een beetje gelijk, als je altijd op z'n janboerenfluitjes rond blijft sukkelen kom je nooit een stap verder. Soms moet je gewoon even doorzetten met iets dat voor je paard nog moelijk is.

Maar als er geen vertrouwen in de instructeur is is dat volkomen zinloos.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:15

Als je niet tevreden bent, zou ik toch gewoon een ander zoeken Lachen

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 13:33

aan zep: ja natuurlijk, ik wil ook niet constant met hetzelfde bezig blijven en als iets ff niet lukt, het opgeven en wat aanmodderen, integendeel dan wil ik er harder op oefenen maar het moet ook leuk blijven voor mn paard, en dan wil ik het gewoon opbouwen, en ernaar toe streven ipv de ganse tijd die oef bvb te herhalen zonder er via een omweg te komen.. maar enfin, ik snap wat je bedoelt Cool weet iemand dan mss nog een goeie lesgever in limburg (belgië) voor dressuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:08

Je hebt het niet naar je zin bij haar dan zou ik gewoon een ander iemand zoeken. net zoals wat je zegt dat je soms ang bent vind ik dat ze daar niet goed mee omgaat. Als je een onzekere ruiter bent is het voor jou denk ik heel belangrijk dat ze zegt wanneer je het goed doet Knipoog

Veel succes verder..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:25

Kan gebeuren dat eht niet klikt, heb ik ook wel eens gehad. Nu heb ik les van iemand waar het wel heel goed mee klikt en dat is echt heel anders rijden hoor. Je neemt dan veel sneller dingen aan en het rijden gaat elke week beter. Haar manier van lesgeven past ook gewoon bij mijn paard.
Maar er is ook iemand die eerst bij haar les had en ermee is gestopt omdat het niet klikte. Smaken verschillen dus.
Je kan ook eens een lesje bij iemand anders nemen om te kijke of dat wat is.