heej
k ben 21 januarie naar een opendag geweest in dronten, ik vond t een beetje tegenvallen.
vooral omdat het ook een leraren opleiding is. je krijgt dus ook onderwijs kunde en al die vakken. Dat lijkt mij niets, ze hebben dat gedaan omdat je in de paardenwereld niet meteen je brood kunt verdienen zeg maar en dan ben je na hun opleiding ook leraar dus kun je ook andere mensen opleiden in de opleiding paardenhouderij.
als eerstejaars zit je 2 dagen per week op school -donderdag en vrijdag (vrijdag tot 3 uur anders kun je niet meer naar huis ivm ov) en de rest van de dagen moet je opdrachten maken (thuis of op school mag je zelf kiezen) .
ze vertelde ook dat je zelf heel veel dingen mag bepalen zeg maar wil jij leren hoefbekappen ga jij voor school dat leren en krijg je er dus ook studiepunten voor dat vind k wel leuk dat je zelf zo veel mag bepalen . je kunt ook zo n oron (ofzo weet niet meer precies hoe t heet) cursus volgen om les te mogen geven.
maarja je krijgt maar weinig hulp van de school lijkt het. je moet het veel zelf doen.
na 10 weken (in het eerste jaar meteen) sta je al voor de klas les te geven op een vmbo school. je geeft dan dierkunde ofzo en moet dan zelf lessen voorbereiden en die dan geven. vaak gaat dit over een kip of cavia of ander klein dier omdat de meeste middelbare scholen geen paard hebben staan.
daar op de school hebben ze een paar kleine huisdieren--cavia s hamsters konijnen en schapen geloof k ook. en een ezel (die er tijdens de opendag erg zielig en verveeld bij stond) bij de school zelf zijn geen stallen die zijn een stukje verder op (ong. 5 minuten met de auto) ben er ook even wezen kijken best mooie stallen en mooie buiten bak enzo maar het was er heel stilletjes zag er niet heel gezellig uit ofzo.
het is dus wel slim van ze dat je ook nog die leraren opleiding erbij krijgt maarja dan moet je dat ook wel leuk vinden en meteen na 10 weken voor de klas staan is ook persoonlijke keuze.
wow wat een enorm verhaal heb ik al zeg
maarja als je nog iets wilt vrage over mn verhaal moet je maar ff pb en.(ik zit of heb dus niet op die school gezeten maar ben op een open dag geweest dus k weet niet alles:P)