Zand of ....? voor in de bak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Zand of ....? voor in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 22:43

heej,

Ik heb van de zomer een bak gemaakt thuis of nou jah ik en me ouders. maar in de zomer was die super te rijden met de grond die er nog in lag (dus gewoon tuingrond, want we hebben hem midden in de tuin gemaakt) maar nu in de winter is de bak veel te nat. We wonen ook tegen de dijk aan het ijsselmeer in Espel (flevoland) Maar hebben jullie misschien een idee wat voor grond of zand of noem maar op er in kan?

Drainage (of hoe je het ook mag schrijven) ligt er al in en boven op de drainage ligt zand en daar boven op ligt gewoon de tuin grond.

Avelienvd

Re: Zand of ....? voor in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:20

Rood woudzand is het beste.
Dit lijkt heel erg op scherp zand en voert het water gelijk goed af.
Het schijnt wel aan de prijs te zijn, maar daar heb je wel veel profijt van.
Het is in de winter en herfst droog maar kan in de zomer enigzins stoffig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:51

Mischien zijn houd snipers wel een op lossing voor jou probleem (houd snippers in combinatie met zand)want ik heb mij eens laten vertelen door een boer waar ik vroeger reed (verzorgpaard) dat die hout snippers vocht op nemen en beter blijft liggen en dus geen plassen en kluilen.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:54

Wij hebben boven op het zand ook nog tapijtsnippers.. Echt ideaal!!
We kunnen echt altijd rijden.. Regen, vorst, sneeuw het maakt niet uit.. Uitzondering als je ijzers hebt natuurlijk, maar zonder ijzers is het geen probleem..! Haha!

Nano.. Houtsnippers zijn ook wel oke, maar bedenk dan wel dat je elke 2 jaar je bodum weer moet vernieuwen.. Omdat de houtsnipper gaan verteren en dan is hij met regen ook niet meer te rijden.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:56

Liesjuh schreef:
Wij hebben boven op het zand ook nog tapijtsnippers.. Echt ideaal!!
We kunnen echt altijd rijden.. Regen, vorst, sneeuw het maakt niet uit.. Uitzondering als je ijzers hebt natuurlijk, maar zonder ijzers is het geen probleem..! Haha!

Nano.. Houtsnippers zijn ook wel oke, maar bedenk dan wel dat je elke 2 jaar je bodum weer moet vernieuwen.. Omdat de houtsnipper gaan verteren en dan is hij met regen ook niet meer te rijden.. Knipoog

oja klopt, niet aan gedacht

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:19

Die houtsnippers gaan idd vrij snel rotten, en worden dan spekglad. Maar het is denk ik het goedkoper alternatief van de tapijtsnippers.
Sowieso de zwarte grond eraf, dat houdt zoveel vocht vast. En dan iets van woudzand erop, evt gecombineerd met tapijtsnippers oid.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:46

Ik heb ook snippers in de bak (weet alleen niet wat voor hout) en het ligt er nu 4 jaar in en ligt nog steeds het zelfde. Deze snippers rotten namelijk niet en zijn echt super. wordt dus ook niet glad enzo.