Kan een pony bij schapen en geiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Kan een pony bij schapen en geiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:55

Aangezien we niet meer weten waar we toeter moeten laten tot de tijd dat hij gecastreerd word (10maart) wil mijn moeder hem bij de geiten van een vrouw bij osn op stal zetten.
Maar is dit schadelijk voor paarden?
Ik heb ooit eens gehoord (alleen maar gehoord) dat er in de urine of mest iets zit wat slecht is voor pony's.
Het is waarschijnlijk voor een periode van 8 weken en dan alleen overdags, want 's nachts gaat hij dan naar binnen.

Weten jullie of het gevaarlijk of slecht is? en wat zouden jullie doen?
zouden jullie hem bij geiten of schapen zetten?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:02

Je moet wel opassen dat die geiten de staart niet afknabbelen. Verder kan het denk ik wel. Mijn paard staat zomers ook met schapen (hij is gelijk van z'n schapenfobie af Tong uitsteken )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 22:05

Anouar15 schreef:
Je moet wel opassen dat die geiten de staart niet afknabbelen. Verder kan het denk ik wel. Mijn paard staat zomers ook met schapen (hij is gelijk van z'n schapenfobie af Tong uitsteken )

Knagen schapen ook aan staarten? En zou bij geiten van dat anti staart bijt helpen tegenhet knabbelen aan de staart?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:09

bij alacairion hier op bokt staan er ook geiten bij haar haflinger in de wei........gaat prima ze ziet die geiten als haar kinderen Lovers

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:10

Volgens mij doen schapen dat niet. Weet niet of dat spul helpt.

mariska32

Re: Kan een pony bij schapen en geiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 21:13

nee joh.
het is juist harstikke goed,geit of schaap op een paarden wei.
geiten zijn inderdaad gek op staart en dekens Vork
weet er alles van.
ik weet niet of een anti bijt middel zal helpen maar een bok/geit haat mest!
als je langs de staart wat geitemest smeert komen ze daar echt niet aan.
een schaap zal niet snel aan een staart knabbelen,maar ook daar zijn uitzonderingen in.
heb zelf nog een lam van afgelopen jaar en die is ook gek op staarten.
je hoeft echt niet bang te zijn dat het slecht voor je pony/paard is,wij hebben er juist schaapjes bij juist voor het weiden Haha!
gewoon doen

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 07:45

kan hartstikke goed! Wordt de wormendruk in de zomer ook een stuk lager van...... Voor beide partijen. Als ik over een paar jaar een stuk land hier gevonden heb wil ik er ook geitjes bij hebben (handigheid en ik vind ze zo leuk Lovers )

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:45

Onze drie pony's lopen ook tussen de schapen & Geiten (en varkens, herten, ezels Haha!) Kan heel goed, alleen idd beetje je staart in de gaten houden Haha!

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:09

Ja hoor dat kan heel goed. Bij sommige geiten moet je inderdaad wel de staart en je deken goed in de gaten houden. Mijn pony stond vroeger ook tussen de geiten maar zijn staart is toen gelukkig heel gebleven.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:11

Tussen schapen en geiten is dacht ik alleen maar goed juist wat betreft de wormen en het was dacht ik ook goed voor het gras (behalve idd voor de staart Tong uitsteken), ezels erbij is dacht ik niet goed hoor, ook ivm wormen.

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:13

Pebblesje schreef:
bij alacairion hier op bokt staan er ook geiten bij haar haflinger in de wei........gaat prima ze ziet die geiten als haar kinderen Lovers

Mijn pony staat samen met een andere pony ook bij schapen en geiten.. Alleen is zij niet zo lief voor die beesten, als ik haar in het land zet jaagt ze ze eerst allemaal een rondje door de wei met haar oren in de nek en tanden ontbloot Whoosh! Extreme duivel Van de zomer was ik met pony te logeren bij een vriendin en op stal daar liep een konijn los en zelfs die mocht niet in haar land komen Haha!

Maar pony's en schapen/geiten kunnen dus wel Tong uitsteken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:26

Mijn pony's stonden eerst op stal en dan kwam er gewoon een schaap tussen hen inliggen. Ook vinden de het leuk om schapen op te jagen, dus ik vraag em eerder af of het wel goed is voor de schapen Tong uitsteken

Ff serieus, mijn pony's hebben ook een tijd tussen schapen in gelopen en zijn nooit ziek geweest

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:33

Let wel op dat de pony niet de schapen gaat opjagen, dat kan dan verkeerd aflopen voor de schapen.

Geiten vinden inderdaad manen en staart erg lekker. Knipoog