ik heb gewoon ontheffing nu alleen nog DNA test
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:.........voor sportpaarden niet goed.
Voorheen was het nog mogelijk om onder de Chip uit te komen door een DNA profiel van het paard te laten vaststellen. Voor alle paarden die op die manier al staan geregistreerd verandert er niets, maar voor nieuwe gevallen is deze uitwijkmogelijkheid verleden tijd. Deze komt namelijk per 1 februari 2005 te vervallen.
De verplichting zal niet gelden voor paarden die onverzekerbaar zijn, dat wil zeggen een waarde hebben boven de kwart miljoen euro.
beautylover schreef:nu weet ik het niet meer
maar ik ga me toch maar liever eventjes haasten
ikke schreef:Elk verzoek wordt namelijk ingewilgd.
. Ik had geschreven dat ik het niet met mijn geweten in overeenstemming kan brengen, da's etisch toch? Of
......getver
.....ik wou dat ik de ontheffing binnen had!! IK WIL GEEN CHIP IN M'N PAARD! Zijn ze nou helemaal gek geworden?!
Citaat:Ontheffingsmogelijkheid is tijdelijk.
Ontheffing van de chipverplichting kan aangevraagd worden tot 1 februari 2005. Na die datum
kan alleen nog ontheffing worden aangevraagd voor veulens van een merrie waarvoor al
ontheffing is verleend.
Alane schreef:kunnen we daar een conclusie uit trekken??
paars schreef:ikke schreef:Elk verzoek wordt namelijk ingewilgd.
is dat zo? Op de ontvangstbevestiging van mijn verzoek stond dat ontheffing allen wordt verleend als het bezwaar etisch is of vanwege geloofsredenen. Da's neem ik aan een standaardantwoord. Ik had geschreven dat ik het niet met mijn geweten in overeenstemming kan brengen, da's etisch toch? Of
......getver
.....ik wou dat ik de ontheffing binnen had!! IK WIL GEEN CHIP IN M'N PAARD! Zijn ze nou helemaal gek geworden?!
die ontkennen ook alles en vinden dat zij gelijk hebben volgens 2 regels..
Citaat:waarom moet je dan wachten tot het laatste moment om een DNA ontheffing aan te vragen?
Citaat:Helaas zijn er weer hele volksstammen blind achter de grote bek van de NHS aangerend, zonder na te denken over alternatieven
ikke schreef:Wat ik eigenlijk wel shocking vindt is dat ik ontheffing 725 had.