15 stallen uitmesten -=> tijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

15 stallen uitmesten -=> tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 20:28

Ik heb het met de eigenarresse van Hesther er al verschillende keren over gehad dat haar twee veulens op het moment echt niet meer bijelkaar kunnen staan omdat de oudste praatjes begint te krijgen met het eten ... (lees: de 8 maand oude de hoek in drijven met de kont en zo een schop verkopen)
Ze staan over dag gewoon in het land/ paddock en kunnen daar rennen vliegen en draven wat ze willen... Maar ze vind het niet nodig om de veulens uit elkaar te halen als ze `s nachts de stal in gaan ...
Nu heb ik eigenlijk wel een mooi aanbod gekregen van de staleigenaar omdat hij ook een dagje ouder word en niet meer zin heeft om zo veel te werken. Hij zocht nog iemand om dan de stallen uit te mesten. En was bereid hier gratis stalling of in ieder geval een fikse korting te geven op de stalling aan mij... Aangezien ik op het moment gewoon het geld niet heb voor een eigen paard heb ik er eens over na zitten te denken en de lege box die er nog is en dan door mij "gehuurd" kon worden als ik uitmestte (in ieder geval enkele keren per week) dat ik daar dan een van de veulens in kon zetten als die `s nachts op stal gaan...
Zo geef ik de eigenaresse een box met fikse korting cadeau zodat ze haar twee veulens wel aan kan houden....
Maar ja dat zijn dan wel 15 boxen van bijna 4 bij 4 meter ...
Doen of niet doen?
Hoe lang zou ik hier mee bezig zijn als ik echt een beetje doorwerk... Er zijn toch weinig mensen op stal aanwezig altijd dus er is geen mogelijk tot ouweh**ren onder het werk zal dus echt door kunnen werken ....

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:31

ligt eraan wat er in de stallen gebruikt word voor bodembedekking...dus vlas/zaagsel of stro?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:33

en of je ver moet lopen met kruiwagen Tong uitsteken en hoe vol ze liggen, en hoe snel je doorschept, ik gok 2 uurtjes

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 20:33

kamaron schreef:
ligt eraan wat er in de stallen gebruikt word voor bodembedekking...dus vlas/zaagsel of stro?

stro...

waarvan 10 boxen eigenlijk permanent bewoont zijn omdat er weinig met die paarden gedaan word en de eigenaar van de paarden nooit komt en de stal eigenaar niet de tijd heeft om al die paarden binnen te zetten omdat die nog niet eens aan een halster mee kunnen lopen ...

Van het zomer zullen er maar 4 boxen "bewoont" zijn en met mooi weer de paarden helemaal niet in stal komen ....

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:42

Ik mest 1 box in 15 minuten... maar dan moet je wel weten waar de poep verstopt ligt Haha! en waar ze plassen.... maarja ben ook een tut hoor met mesten want elk drolletje moet eruit. Verward

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:47

Ik mest bij ons 17 stallen in 2,5 uur. Dan heb ik globaal de mest eruit gehaald en de natte plekken, en ligt er flink veel schoon stro in.

Dan werk ik wel HEEL hard door Schijnheilig Haha!

Als ik op m'n gemakkie doe, de stallen supervies zijn en secuur werk ben ik er zeker 3,5 uur mee bezig of ietsje langer.
Bij ons staan ze ook op stro.

Op zondag moet iedereen z'n eigen box doen Haha! en dan ben ik met mijn eigen stal zeker een half uur bezig, dan gaat AL het vieze eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:52

Ik mest op zondag nog wel eens in mijn eentje als iedereen vrij is. Dan doe ik ong 2 uur over 15 boxen inclusief opstrooien en aanvegen e.d. Dat is wel eerst 8 boxen buiten, waarna ik de mest met de trekker weg moet brengen, en dan de trekker (met aanhanger) voor de binnenstal parkeer. Buiten alles aanharken. Binnen word er opgestrooid vanaf een grote baal op een kar, veel arbeidsintensiever en veel meer om aan te vegen.

Als je 15 boxen op een rij aan een gangpad hebt, opstrooid met handzame balen en niet te ver naar de mestput moet lopen moet het sneller kunnen. Als je echt flink doorwerkt.

Het is fysiek erg zwaar werk. Ik zou het niet doen voor het paard van een ander.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:59

Ik zou het nooit doen..

Wat is nou precies de bedoeling? Dat JIJ korting krijgt op de stal voor JOUW eventuele paardje? Ofdat de eigenaresse van de 2 veulens korting krijgt?
Als jij namelijk al zegt dat je geen geld hebt voor een eigen paard, maar het hierdoor wel zou kunnen betalen dan zou ik het absoluut niet doen, tenzij je nooit wat anders te doen hebt (werken?) 15 stallen is wel erg veel hoor! Ik ben na 2/3 stallen al moe. en dan zijn het nog geeneens stallen van 4 bij 4 Bloos! ik betaal dan liever hoor. Haha! heb ZAT andere dingen te doen. Trouwens als je die stallen maar een paar x in de week hoeft te doen, zullen ze ook aardig vies zijn = zwaarder.
Denk je zelf dat je dit vol kunt houden?

Als je dit wel voor de veulens doet..... ehmm....

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:09

Ik rij het paard voor de eigenaresse zij betaald mijn prive lessen 1x in de week...
En betaald de rijvereniging straks ook nog als het veulen er is.... ook hoef ik maar met mijn vingers te knippen als ik iets nodig heb voor het paard en ik krijg het...
Zij laat de merrie komend jaar leeg zodat ik door kan trainen met haar en kan beginnen met wedstrijden rijden (die zij ook nog bereid is te betalen)

kortom zij doet erg veel voor mij... en ze wil niet eens dat ik wat betaal aangezien ze zelf zegt het is mijn paard en ik heb er ook plezier aan als ze beter loopt (terwijl ze zelf niet rijd)...

Maar ja het is niet de bedoeling dat ik dan elke dag ga uit mesten want de boer wil zelf nog wel wat blijven doen maar hij heeft geen zin meer om ELKE dag om half 5 op te staan om te gaan mesten en als ik 3x of 4x in de week over zou nemen is hij al bereid om mij te gemoet te komen... de rest van de stalling word dan overigens door de eigenaresse betaald om boven staande redenen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:15

Ik mest op de Silverlinde stallen uit zijn er 15 daar doe ik een uurtje over, anderhalf inclusief het aan kant maken van het erf. Dan moet ik zeggen ik haal niet alles eruit alleen de stront en urine plekken..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:36

Hahaha, ik doe soms 2 uur over 4 stallen.
Maar ik ben dan ook erg pietepeuterig en moet best een eindje lopen naar de mesthoop en op weg daar naar toe kom ik langs de bak en sta dan gerust een kwartier te kijken naar Jannes en Thomas die met elkaar lopen te klieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:38

Luckey schreef:
Ik mest op de Silverlinde stallen uit zijn er 15 daar doe ik een uurtje over, anderhalf inclusief het aan kant maken van het erf. Dan moet ik zeggen ik haal niet alles eruit alleen de stront en urine plekken..

ik er vergeten bij te zetten dat dit loopstallen zijn..ze staan alleen opgesloten op stal met het voeren. Denk dat dit heel erg scheelt, weet het wel zeker eignlijk