Hoevaak moet je paard/pony naar de veearts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirijam

Hoevaak moet je paard/pony naar de veearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 18:40

Mijn vraag is hoevaak jullie al met je paardje naar de veearts zijn geweest wat hij of zei dan had en wat de kosten waren..

Mijn Tara-tje van 4 heeft nog nooit een veearts gezien! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:43

tja....als het goed is maar een keer per jaar Knipoog voor de influwensa en nog iets...en verder....moet je maar net pech hebben dat je paard iets mankeerd maar het ligt ook aan je eigen....als jij meteen de DA belt als je paard zicht verstapt heeft maar je die kosten ook weer terwijl die in de meeste gevallen niet nodig zijn

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:46

ik heb afgelopen jaar bijna het hele jaar elke maand (op een maand na)de dierenarts erbij gehad! Bloos!
soms wel tot drie keer in de maand.

nu gaat het gelukkig goed Haha! (afkloppen...)

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 19:14

pff dat is wel veel en voor wat dan allemaal??

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:54

spierverzuringen,eierstokken problemen,opeens een bult op haar buik,peesonstekingen,hoefzweren,botbreukje en noem maar op.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:56

oei jeetje.. da kost ook n vermogen ook cker?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:57

Heb afgelopen jaar de VA ook heel veel gezien, het begon met een enting en de vraag of hij wat haaronderzoek wou doen omdat Bas zo panisch was met oren aanraken...
Gevolg was dat de VA heel veel langs is geweest om een luizenplaag bij Bas uit te roeien, waarvan het nest in z'n oren bleek te zitten...

De kosten..poeh, heb meerdere rekeningen gehad maar ga ze maar niet bijelkaar optellen, dan weet ik zeker dat ik daarvan nog een knol had kunnen kopen Haha!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:52

SANEX schreef:
De kosten..poeh, heb meerdere rekeningen gehad maar ga ze maar niet bijelkaar optellen, dan weet ik zeker dat ik daarvan nog een knol had kunnen kopen Haha!

zelfde hier Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:55

Natuurlijk voor de entingen, toen ze drachtig was (controle), een keer omdat ze getrapt was in de wei door een ander paard en daardoor was ze zo kreupel als maar kon.. Is nu allemaal weer goed. En aan het begin van het jaar nog toen ze een soort van rare aanval kreeg.. Bloedonderzoek heeft niks geholpen, oorzaak is onbekend. Nu is ze weer in haar normale doen.. Hopen dat het zo blijft Lachen

Edit: de kosten... die zou ik niet meer weten, ook omdat ik die niet hoef te betalen Haha! Was i.i.g. wel heel wat Haha!
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 24-01-05 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:55

Solide gaat in principe maar 1x per jaar naar de VA voor de entingen. Maar als je paard nog nooit is geweest, dus ook nog nooit geënt dan zal je nu minstens 2x moeten. De 1e keer enten moet nog een keer herhaald worden.

Dit jaar is de VA nog een keer extra geweest, ze was stokkreupel. Bleek later een hoefzweer te zijn en had de hoefsmid me ook kunnen helpen. Maar ja het zekere voor het onzekere. De rekeningen zijn in ieder geval niet leuk

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:40

2 keer per jaar voor haar entingen, wij doen ze om het half jaar, omdat de werkende stof het geen jaar doet. Verder toch minstens 1 per jaar om naar haar longen te luisteren, maar meestal meer. Ze heeft bronchitus...

Vorig jaar een tijdje elke dag, omdat ze een alergische aanval op het kuilgras had.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:30

dit jaar ook de veearts veel gezien,

röntchenfoto's sprong, tanden vijlen, koliek, enten, verkoudheid.