Plots niet meer de trailer op willen??????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silleke

Plots niet meer de trailer op willen??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 17:57

Blue ging altijd zonder probleem de trailer op tot een 2 tal weken geleden. Nu wil ze er niet meer op, ze gaat gewoon tot op de klep en blijft dan staan. Als je met wortelen of zo haar lokt lukt het na een kwartiertje wel en de keer erop is het weer hetzelfde.
Wanneer je haar er af wil halen gaat ze haast onder de achterste baar door op haar buik om er af te gaan. Het kan niet snel genoeg gaan dan.
Op de trailer staat ze heel rustig. Knabbelen aan hooi, wat rond kijken (heb een camera in de trailer dus kan haar goed in het oog houden).
Het is wel zo dat tot 3 weken geleden wanneer we gingen rijden Tache mee ging en nu al een week of 3 niet meer (omdat die het wat rustiger moet doen).
Hoe kan ik dat het beste oplossen. Dat opgaan is voor mij niet zo een probleem. (dan vertrek ik gewoon een half uur vroeger) maar dat afgaan is een groter probleem. De laatste weken ben ik ook alleen om haar erop en eraf te halen en dat maakt het er zeker niet makkelijker op. Ik moet zeker iemand erbij hebben om wanneer ze erop staat de baar erachter te doen want als ik ze vast maak en naar achter wil gaan om de baar vast te maken gaat ze trekken en wil ze achteruit.
Wat kan ik hieraan doen??????

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:01

Is het paard van je nog jong???

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:03

Is Tache een ander paard? Het lijkt er dan op dat jouw paard niet graag alleen op stap gaat. Wellicht dat je het eerst nog eens met het andere paard ernaast kunt proberen? Bijv. alleen een stukje rijden en weer terug? Dan haar leren dat de trailer alleen ook leuk kan zijn. Bijv. alleen eten geven erop dan er weer af. Daarna stukje rijden en eraf, daarna iets leuks doen. En bijv. niet alleen met haar op stap gaan voor les of zware training.

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 18:07

Ze is ongeveer 3 jaar.
Tache is een ander paard ja. Normaal gaat Tache mee naar de les maar ze moet het wat kalm aan doen en kan dus niet les rijden en daarom blijft ze thuis. Ze zijn eigenlijk niet aan elkaar gehecht hoor.
Maar het grootste probleem is dat ze er zo 'raar' uitvliegt. Erop gaat nog wel maar ze wil niet blijven staan tot we rijden.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:17

3 jaar??? Nou dan weet ik denk ik al wat het is. Jonge paarden ga na een tijdje de trailer in te hebben gelopen een paar keer niet de trailer in. Gewoon als grapje/uitproberen. Je zult streng moeten zijn en vertellen op de manier die jij wilt dat het toch echt moet.

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 18:46

ik was ook al aan het denken aan puberen en uitproberen. Ze heeft me een maand geleden ook serieus getest met rijden en dat gaat sinds dien heel goed maar nu begint ze dus flauw te doen met de trailer waar ze dus nooit problemen heeft uit gemaakt.
Even doorbijten dus en kordaat zijn en dan maar hopen dat het voorbij gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:56

een andere er eerst opzetten...dan je paard erop...dan de andere er weer uit halen..

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:33

dit heppik ook gehad. ik was steeds maar weer verbaast dat hij wel de trailer in wou. en toen op de manege wou hij op eens niet meer. (is ook erg jong, 3 jaar) teon hebben een paar lui daar hem met zweep en al eringejaagd Boos!. na driekwartier stond ie erin. dat was heel erg . de dag ernaar hebben we het weer geoefend en toen ging die best wel snel erin. maar miss wou die niet bij de manege weggejaagd. verder kan je ook een zak over de kop doen ( ik weet niet of het werkt )

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:35

Mijn pony heeft dat ook. Ging altijd goed de trailer in, is toen een keer uitgegleden. Wij een andere trailer met goede vloer gekocht en na een tijd ging het weer goed. Toen begon ze weer te klieren. Slaan enz hielp niks, dan gaat ze als een koppige ezel gestrekt staan en doet ze niks meer. Dus wij doen er een longeertouw achter en dan maar trekken Haha! Nu hoeft ze de lijn maar zachtjes te voelen en ze gaat al, terwijl ze zonder lijn vaak niet wil Verward

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:37

Een zak over de kop? Lijkt mij nou niet echt een goede manier.