Weerstand verbeteren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

Weerstand verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 14:59

Dit jaar moest ik me paard dus met deken op stal zeten..In de herfts begon het gedonder al..Shakir kreeg koliek..Omdat het te koud voor hem was. Ik ben normaal niet iemand die een deken opgooit.. Want ik heb al 7 jaar een haflinger..

Nou wil ik hem toch zonder dek zetten volgend jaar. Maar hij krijgt niet genoeg wintervacht Boos! en ik wil niet dat me paardje ziek word.

Is er een manier waardoor die meer wintervacht krijg en hoe ik koliek kan voorkomen?

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:26

Zo lang mogelijk zonder en als je ziet dat hij het koud krijgt of als het regent een deken op doen. Wij hadden toen ik mn "zwakke" pony kreeg haar zo lang buiten laten lopen tot het 10 graden boven 0 was en dan met een deken beginnen dat is wel goed gegaan k weet niet of dat bij jou ook lukt??

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:29

wat je kan proberen is hem bij slecht weer (regen,wind) beschermen met een regendeken zonder voering. Zo blijf je wel de aanmaak van wintervacht stimuleren. Koliek agv kou wordt meestal veroorzaakt door een snijdende wind (guur weer) en niet zozeer door hele lage temperaturen

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:05

Denk dat je topic beter bij medisch thuis hoort.
Zelf heb ik veel goede ervaring opgedaan met het geven van echinacea (van bloem kan je 300 ml. flessen kopen bij de drogist). Eerst 2 dagen 5 ml, daarna 3 of 2,5 (voor een paard). Hielp heel goed tegen verkoudheid en hoesten (paard hoestte chronisch en daarmee niet).

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:38

Hey terrorsmurfinnetje!
Ik snap je vraag hier wat beter dan op PF Knipoog.

Wat ik altijd voerde aan paarden die ik zonder deken liet staan was appelazijn. Het is gewoon een hulpje om de algemene weerstand te verbeteren. Ze verkopen het bij de reformwinkel en bij de paardendrogist.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 23:09

Ik heb nu geen gevoert deken en hij staat nu in een gewone stal ipv van een stal met een uitloop Boos! jammer genoeg maar daar word ie gewoon zo ziek van Boos! ik baal der best wel van maargoed. Ik heb hem nu lijnzaad gegeven een aantal weken maar nu gaat ie weer verharen Boos! dus word het nog dunner Boos! ik neem volgende keer gewoon een koudbloedig paard hehe..Maar bedankt voor de tips ik ga is kijken wat ik ermee kan doen