Paardenvriendjes uit elkaar halen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Paardenvriendjes uit elkaar halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 14:40

Op dit moment staan er 4 paarden bij mn ouders,

Destiny, merrie, 15 jaar en staat er 7 jaar

Quentin, ruin, 11 jaar en staat er 5,5 jaar(met in totaal een jaartje tussendoor ergens anders)

Desire, merrie , 20 jaar en staat er 3,5 jaar

Wisteria, merrie, 1,5 jaar en staat er een maand of 3

Des en Q waren altijd onafscheidelijk, hebben door omstandigheden van de 5,5 jaar die ze elkaar kennen, ongeveer 1 jaar apart gestaan maar sinds ze weer aan huis staan(afgelopen 3,5 jaar) zijn ze weer onafscheidelijk

maar sinds Wis erbij is, speelt Q meer met wis, en gaat desje meer bij dee staan, des en wis gaat wel goed samen en dee en wis liggen elkaar niet zo, t gaat prima er wordt niet geschopt ofzo, maar ze zoeken elkaar niet echt op.

Maar, wis staat in een buitenstal, van hout, die ze op begint te eten, stroomdraadjes gaat niet omdat de hertjes er dan nit meer durven te eten, en alle andere dingen heb ik al geprobeerd en werkt niet, opzich is t nu nog goed te voorkomen met veel hooi, maar iedere hap uit t hout is r 1 teveel...

Ook zitten er in de zomer zoveel horzels dat de paarden overdag binnen moeten met de staldeur dicht, het buitenstalletje zit dan ook vol met horzels

er 'moet' strax dus 1 paard verhuizen, heeft geen haast maar voor juli moet t toch wel geregeld zijn

maar ik heb geen idee wie ik ergens anders neer zal zetten!

dacht eerst aan wis, maar er is nog iets en dat is dat Q, het enige paard waar ik dus mee rij, zich niet laat pakken in de wei, moet dan alles binnenhalen en dan komt ie pas de wei uit, dit is soms erg irritant, dus dacht ik: Q verhuizen
maarja, desje en Q haal ik liever niet uit elkaar omdat desje zo aan Q plakt(of inmiddels plakte?) en als Q weg is eet ze een paar dagen niet, maarja inmiddels hangen Q en wisje meer aan elkaar en kijkt desje niet zoveel om naar Q als vroeger

maargoed, ik weet het dus niet, en ben beniuwd welk paard jullie zouden verplaatsen!
(en als er iemand in Bergeijk of omgeving een goedkope simpele stal met als enige voorwaarde veel weidegang weet hou ik me aanbevolen Knipoog )

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:50

tja dit wist je natuurlijk van te voren toen je die jaarling kocht, dat er geen stal voor haar zou zijn...
het beste lijkt mij om de jaarling naar een opfok te doen, dat lijkt me beter opgroeien dan zoals het nu gaat!

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:02

idd of jaarling op de opfok of Q eruit want plakkende paarden is helemaal niets. en het is niet heel erg als je paard een paar dagen slechter eet. als ze echt honger hebben beginnen ze wel weer. Toch?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 15:07

alja schreef:
tja dit wist je natuurlijk van te voren toen je die jaarling kocht, dat er geen stal voor haar zou zijn...
het beste lijkt mij om de jaarling naar een opfok te doen, dat lijkt me beter opgroeien dan zoals het nu gaat!

ze heeft nu gewoon een stal hoor, dus snap je reactie niet helemaal Verward

ze wordt 2 dit jaar, en op het moment dat ik haar kocht had ik 2 afgekeurde paarden en wilde graag iets leuks&jongs voor de toekomst Lachen

desje zag er zo slecht uit dat de kans groot was dat ze voor komende zomer een spuitje zou krijgen....
Ook is er toen toegezegd dat er een binnenbox bij zou worden gezet, daar komt mn vader nu op terug, omdat des&Q afgekeurd zijn en dee oud is, zegt ie dat ie strax dan met een stal teveel zit, dat snap ik helemaal want ja wie weet wat er in bv een jaar tijd kan gebeuren met de paarden en ben dat ook wel met hem eens, dus vandaar dat ik nu alvast aan t rondkijken ben wat ik in de 2/3 maanden doe dat er zoveel horzels zitten. Gewoon laten staan waar ze nu staat vind ik niets, die horzels zitten hier zo massaal dat je zelfs als mens lek wordt geprikt in de achtertuin!

bovendien is er niets mis met een 1,5 jarige die in een 'kudde' als dit staat, ze komt 1x per week in de hand verder staat ze gewoon buiten, en van 8-17 staan de anderen erbij, daarna is ze samen met de hertjes&kippen, ook heeft ze een stal waar ze in en uit kan lopen wanneer ze wil dus ik zie niet in waarom het nu niet goed zou zijn voor haar?

[edit] suffe typo's
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 24-01-05 15:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 15:11

joycie17 schreef:
idd of jaarling op de opfok of Q eruit want plakkende paarden is helemaal niets. en het is niet heel erg als je paard een paar dagen slechter eet. als ze echt honger hebben beginnen ze wel weer. Toch?

echt plakken doen ze niet meer gelukkig, t is niet zo dat ik Q niet mee kan nemen zonder dat desje doordraait, maar die 2 staan in de wei echt heel de dag bij elkaar.
nu wis erbij is, staat Q meer bij wis, maar desje heb ik alleen nog als gezelschapspony, er echt op rijden gaat niet meer.
Ze zag er deze zomer zo slecht uit, dat ik niet had verwacht dat ze er nu nog zou zijn, heb een nieuw supplement geprobeerd en ze is zo opgeknapt dat ik haar dus wel laat staan(met goedkeuring van de DA) vandaar dat het voor haar slecht is als ze een paar dagen niet eet omdat dat supplement door het voer zit en ik heb haar min of meer gehouden als gezelschap voor Q en omdat ik anders toch een box leeg had staan(dit was lang voordat wis er was)

maar ook Q kan ik niet echt fanatiek rijden, dus een dure stal zoeken met binnenbak etc dat is ook niets, odat hij gewoon lekker heel de dag buiten moet kunne staan en af en toe gereden wordt

denk dat ik inderdaad wis ergens anders neerzet, wel bij andere paarden natuurlijk want een 1,5 jarige(of ja tegen die tijd is ze 2 jaar) alleen zetten vind ik niets!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:15

Mijn pony had een maatje en die ging weg. Hij heeft er niks van gehad.

Vorig jaar kwamen er 2 oude paarden (30 en 28) bij mij op stal. De jongste Knipoog is naar een rusthuis gegaan. Die oudste was 1 dag een beetje hinnikerig en toen was het goed. Terwijl ze al meer als 12 jaar samen waren en onafscheidelijk. Of de 28jarige het ook zo makkelijk accepteerde weet ik niet.

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:35

Waarom stuur je Wis niet op 'zomerkamp', er zijn genoeg adressen in de buurt om een jong paard lekker dag en nacht buiten in een kudde te laten lopen. Dan breng je haar in april of mei weg, en je haalt haar in september weer op......tegen die tijd zie je wel weer verder?!?!?!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:55

heb je ff een pb gestuurd, want het staat er anders dan dat ik het bedoelde...