Destiny, merrie, 15 jaar en staat er 7 jaar
Quentin, ruin, 11 jaar en staat er 5,5 jaar(met in totaal een jaartje tussendoor ergens anders)
Desire, merrie , 20 jaar en staat er 3,5 jaar
Wisteria, merrie, 1,5 jaar en staat er een maand of 3
Des en Q waren altijd onafscheidelijk, hebben door omstandigheden van de 5,5 jaar die ze elkaar kennen, ongeveer 1 jaar apart gestaan maar sinds ze weer aan huis staan(afgelopen 3,5 jaar) zijn ze weer onafscheidelijk
maar sinds Wis erbij is, speelt Q meer met wis, en gaat desje meer bij dee staan, des en wis gaat wel goed samen en dee en wis liggen elkaar niet zo, t gaat prima er wordt niet geschopt ofzo, maar ze zoeken elkaar niet echt op.
Maar, wis staat in een buitenstal, van hout, die ze op begint te eten, stroomdraadjes gaat niet omdat de hertjes er dan nit meer durven te eten, en alle andere dingen heb ik al geprobeerd en werkt niet, opzich is t nu nog goed te voorkomen met veel hooi, maar iedere hap uit t hout is r 1 teveel...
Ook zitten er in de zomer zoveel horzels dat de paarden overdag binnen moeten met de staldeur dicht, het buitenstalletje zit dan ook vol met horzels
er 'moet' strax dus 1 paard verhuizen, heeft geen haast maar voor juli moet t toch wel geregeld zijn
maar ik heb geen idee wie ik ergens anders neer zal zetten!
dacht eerst aan wis, maar er is nog iets en dat is dat Q, het enige paard waar ik dus mee rij, zich niet laat pakken in de wei, moet dan alles binnenhalen en dan komt ie pas de wei uit, dit is soms erg irritant, dus dacht ik: Q verhuizen
maarja, desje en Q haal ik liever niet uit elkaar omdat desje zo aan Q plakt(of inmiddels plakte?) en als Q weg is eet ze een paar dagen niet, maarja inmiddels hangen Q en wisje meer aan elkaar en kijkt desje niet zoveel om naar Q als vroeger
maargoed, ik weet het dus niet, en ben beniuwd welk paard jullie zouden verplaatsen!
(en als er iemand in Bergeijk of omgeving een goedkope simpele stal met als enige voorwaarde veel weidegang weet hou ik me aanbevolen
)