geen goed gevoel bij verkoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

goldwing

geen goed gevoel bij verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 14:09

Stomme vraag misschien maar heeft er misschien iemand een paard verkocht of willen verkopen aan uit Italie komende iraanees
Het is een man en vrouw ze willen mijn paard kopen voor haar en hebben hem nu een paar keer gereden.
Op de stal waar ik sta hebben ze ook een ander paard staan voor haar een jong beestje waar ze niets mee kan omdat ze pas 7 maanden rijd.
Nu willen ze mijn paard kopen voor haar maar ik vertrouw het niet helemaal
Het gaat zo gek allemaal en nu willen ze er nog 1 bijkopen voor hem en hij heeft van die gekke verhalen over zijn bedrijf in Iran waar hij al 25 jaar niet meer durft te komen en paarden in Italie en zo heel zijn familie woont in Italie
Weet niet wat ik moet doen als ze vanavond zeggen of ze het paard willen moet ik contant geld vragen ( misschien wel vals) of over laten maken op mijn rekening ( hebben ze mijn rekening nummer ook niet echt geruststellend)
Wat zouden jullie doen
En vooral belangrijk zijn er mensen die hun paard verkocht of hebben willen verkopen aan deze mensen

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:12

niet verkopen!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:14

figora schreef:
niet verkopen!

Inderdaad, vind ik ook.
Als ik je verhaal zo lees, klinkt het ook wel vreemd allemaal.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:15

Waarom zou je je paard verkopen als je het niet vertrouwd? Zit je zo erg omhoog met je paard? Liever verder zoeken naar iemand waar je een goed gevoel bij hebt, zou ik zeggen. Je kan je paard maar eenmaal verkopen. Dat slechte gevoel dat je nu hebt gaat heus niet zomaar weg. Volg je gevoel.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:15

Nou ik zou mijn paard dus echt niet aan hun meegeven Verward

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:18

hoihoi

Als je het zelf al niet vertrouwd dan zou ik het al niet doen
Tenzij je het paard graag wilt verkopen maar dan zou ik contant geld vragen en eerst naar de bank gaan het geld op me rekening storten
en daarna de bij horende papieren geven,zorg dat je tijdens de verkoop ook niet alleen bent zo dat je ten alle tijden een getuige hebt
In ieder geval denk er goed over na

groetjes pipeloi

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 14:28

paard blijft bij mij op de pension stal als ik aan hun verkoop
ze zijn verder heel goed voor het paard dat is het probleem niet maar ik vind de manier van handelen zo vreemd van hun en was benieuwd of er ook bokkers zijn die met hun van doen gehad hebben
Het is een vreemde manier je onderhandelt over de prijs als het je het paard wil maar hij praat over de prijs en zegt dan en dan nemen we een beslissing en dan vervolgens weet je nog niets want hij springt van de hak op de tak met zijn verhalen en dingen die hij wil zeggen dat ik gewoon niet weet of ik hem nu al verkocht heb of niet
Praten doen ze alsof ze hem al hebben want hij zoekt nog een paard maar dan groter voor hem en die moet wel bij mijn paard passen qua karakter en met mijn paard samen kunnen zijn ( ik heb nogal een dominant typetje)
Maar ja we zien wel vooralsnog is het paard nog van mij

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:29

ik zou het niet doen! als je er al geen goed gevoel bij hebt!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:45

Ik zou niet verkopen. Ze praten over het paard alsof het een auto is die je koopt. Ik denk niet dat ze zich realiseren wat het eigenlijk inhoudt, een eigen paard hebben. En ook al staan ze bij jou in pension, op het moment dat ze weg willen en het paard is van hen is het inpakken en wegwezen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:01

als je er geen goed gevoel over hebt moet je het gewoon niet doen.. het is toch jou paard en jij wilt zeker weten dat hij goed terechtkomt!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:20

Je zal niet de eerste zijn die moet zeuren om zijn geld. Mijn instructeur had een paard verkocht en de mensen wilde hem alvast mee, ze moesten alleen nog een lening afsluiten en dan zouden ze hem betalen.

Ze kregen het paard niet mee en het dier heeft nog ruim een maand bij hem gestaan voor ie zijn geld kreeg.
Dit waren nog redelijk bekenden van hem.

Dus zoals eerder al gezegd als je het niet vertrouwt moet je het niet doen.

MocroGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:22

als je er geen goed gevoel bij hebt niet verkopen zou ik maar zeggen! of je vraag gewoon duidelijkheid aan die man van hoe en wat

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:27

Volg je gevoel!!!! Dan krijg je achteraf geen spijt!

Heb nog steeds vreselijk veel last van het verkopen van mijn paard 1 jaar geleden! Waren ook mensen met allemaal rare verhalen en leugens, uiteindelijk hebben ze de helft niet betaald! ben nu bezig met hem terug te vinden (geld interesseert me niet, wil weten of alles goed is met hem!)

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:38

Als je geen goed gevoel bij de verkoop hebt dan zou ik hem niet verkopen hoor.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:52

ik zou je paard niet aan die mensen verkopen, en al helemaal niet als je er geen goed gevoel bij hebt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:14

Als iets niet goed voelt, moet je het niet doen hoor!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:22

Volg je gevoel! Het klinkt als een raar verhaal, en het zou toch heel jammer zijn als jij straks kan fluiten naar je geld.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:31

Ik zou zeker niet verkopen als ik jou was, maar dan puur omdat je niet weet wat er in de toekomst met je paard gaat gebeuren. Over het geld, als je je in contanten laat betalen, zorg dan dat dit bij een bank gebeurd, zodat de mensen het geld aan de bank geven, en de bank dit weer op jouw rekening. Als ze je contact betalen en er zit vals geld bij kun je fluiten naar je geld. Dat wordt dan in beslag genomen zodra jij het geld bij de bank wilt inleveren. Je kunt het ook gewoon op je rekening laten zetten. Met alleen jouw rekeningnummer kunnen ze helemaal niet (behalve geld storten dan!!)