thiedemann

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LPtjuh

thiedemann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 13:27

mijn paard strekt zijn nek vaak of houd hem wat omhoog tijdens het rijden.
hoe scherp werkt zo'n thiedemann in en is het verstandig deze te gebruiken als je ten einde raad bent?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:48

een tiedeman werk wel sterker in als een martingaal maar het licht eraan hoe stark je hem doet

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:13

ik raad hem aan, maar niet te strak zetten natuurlijk!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:20

Thiedemann, mits goed gebruikt, werkt alleen op het moment dat het paard te sterk met zijn hoofd naar boven gaat. Hij zit mooi tussen een slof en martingaal in. Sommige zijn vast en sommige verstelbaar.

Ik heb hem 2 maanden gebruikt en daarna opgegaan op een martingaal.

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:10

voor jou probleem werkt de thiedeman goed. nadeel is wel dat het probleem niet echt weg gaat. zonder thiedeman zal het paard alsnog z'n hoofd omhoog houden. heel veel succes ermee! kuss

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:15

Bij jou is de thiedemann eigelijk alleen iets wat het probleem even stopt maar daarna weer verder gaat zodra je hem afdoet. Het beste wat jij gewoon kan doen, is jou paard duidelijk maken dat hij niet met zijn hoofd mag kloten. Doormiddel van hem een kuitdruk te geven, als hij met zijn hoofd irritant doet.
Als jij ontspannen en op de juiste manier op jou paard zit, dan laat jou paard zijn hoofd vanzelf wel zakken.
Vraag ook maar aan je instucteur. Succes!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:23

Mijn ervaring is, met draver ooit, dat een thiedemann je wel degelijk op weg kan helpen. Hij laat je namelijk het juiste gevoel voelen. Als je paard gewoon ontspannen loopt werkt hij niet in. Gaat hij omhoog met zijn hoofd dan wel. Je kun them dus een tijdje gebruiken. Bv. eerst je hele training, dan laatste tien minuten zonder etc. Steeds een beetje uitbouwen.
Hij mij destijds enorm geholpen met een draver optspannen te laten lopen! Deze drukte zijn rug alsmaar weg, door dat hij door de rug bleef lopen ging hij meer en meer ontspannen. Op het laatst had ik de thiedemann niet meer nodig en kon zo een hele training met een afgebogen, ontspannen paard rijden Lachen

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 17:21

heel erg bedankt , ik denk dat ik er dan toch maar een ga aan schaffen om hem even het voorbeeld te geven hoe hij zou moeten lopen , het lijkt of hij het niet snapt/verleerd ofzo ( geen commentaar verder hierop a.u.b.) en als het dan beter gaat afbouwen tot dat hij zonder kan
echt bedankt!