Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Fasel schreef:Ze staan lekker buiten en ik heb al foto's gemaakt ook. Zullen alleen wel overbelicht zijn door de sneeuw
Ze genieten er heerlijk van. Raak heeft voor ijzers. Maar die raakt zijn klonten alwel makkelijk kwijt zag ik. Die is nogal vindingrijk
missnynke schreef:heb nog nooit gehoord dat een paard door sneeuw koliek kreeg
Dan wil ze alleen maar lekker op d'r warme stal staan met een plukje hooi

flettie schreef:Ik heb dat dus al wel een aantal keer meegemaakt dat meerdere paarden tegelijkertijd koliek(verschijnselen) kregen terwijl er die dag net sneeuw had gelegen/was gevallen.
Die van mij heb ik vandaag binnen gehouden. Omdat ik ben bang ben dat ze dus teveel sneeuw binnen krijgen en koliek zouden kunnen krijgen. Die van mij staan van half 8 's ochtends tot 8 's avonds op de wei en ik ken mijn Tinker goed genoeg dat die zich ook nog eens de pleuris verveelt als er veel sneeuw ligtDan wil ze alleen maar lekker op d'r warme stal staan met een plukje hooi
![]()
Vanavond mogen ze nog een paar uur naar buiten
missnynke schreef:haha die van mij ( 2 haflingers en een tinker) wouden gister niet eens naar binnen. normaal zet ik het hekje open, en dan lopen ze zelf hun stal in, maar gisteren vertikten ze het gewoon en bleven buiten staan....
Die had in de opfok een winterstal met air-conditioning
Daar was het dus altijd een graadje of 12 terwijl het buiten -5 kon zijn. En ze houdt niet van sneeuw en modder.... krijgt ze vieze voetjes van
en dit meen ik serieus. Als het kan loopt ze liever om een plas modder/water heen dan dat ze er door heen gaat 
flettie schreef:Ik heb ook een verschrikkelijk verwende TinkerDie had in de opfok een winterstal met air-conditioning
Daar was het dus altijd een graadje of 12 terwijl het buiten -5 kon zijn. En ze houdt niet van sneeuw en modder.... krijgt ze vieze voetjes van
en dit meen ik serieus. Als het kan loopt ze liever om een plas modder/water heen dan dat ze er door heen gaat