2e hands zadel: "Kieffer Wien DL Professional?''

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LittleKathy

2e hands zadel: "Kieffer Wien DL Professional?''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 22:38

Wat zijn jullie ervaringen met dit type?
Ik ben al een aantal maanden op zoek naar een nieuw zadel omdat mijn eigen wat aan de kleine kant is aangezien ik het al heb sinds mijn 12e.
Nou wilde ik eerst een nieuw zadel kopen voor ongeveer 500, 600 euro.
Ook heb ik advertenties bekeken op bokt en marktplaats enzo en heb ik laatst iemand laten komen via marktplaats met een zadel. Dat zadel bleek van zadelmarkt dus daar begin ik niet aan.

Op bokt stond een kieffer wien deluxe voor 300 euro en in goede staat, was helaas te laat Huilen Hij was weg.
Nu ben ik deze dus tegen gekomen, aan de foto's te zien is het zadel in goede staat. Het is een 17,5 inch en maat 1. (Mijn pony is een halfbloedarabje met een middelmatige tot hoge schoft) Dus de maat zal wel goed zijn? Verward

En kieffer is nou eenmaal een merk wat hoog aangeschreven staat en nou wil ik weten wat jullie zouden doen?
Een nieuw zadel van zeg 550 euro of:
Een kieffer die er nog heel netjes uitziet?

Groetjes Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 22:39

Vergeten te melden: het zadel moet 450 euro compleet kosten, maar die wat ik laatst op bokt zag was 300, nogal wat verschil...Is dan wel een iets ander type, dus zal daar wel aan liggen Scheve mond

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 09:04

Is er niemand die dit zadel heeft?????? Schijnheilig

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:25

Ik heb ook dat model kieffer gehad en het is een fijn stevig zadel. Qua zitcomfort niet de Passier die ik nu heb, maar ik vond het altijd een fijn zadel. Heeft niet zoveel wrong, dus je leert goed zitten. Beter een Kieffer die goed past (en gaan lang mee) dan een goedkoop zadel wat niet lekker ligt. Ik weet niet hoe groot jij bent maar als je op een arabier rijdt zul je wel geen reus zijn. !7,5 inch is best groot. Zeker voor op een arabiertje zou ik eerder naar een 17 inch gaan kijken.Dit model Kieffer heeft een vrij brede teruggesneden kamer. De hoge schoft zal dus geen probleem zijn, maar let erop dat hij niet te breed is. Als het past: gewoon kopen!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:43

dat model heb ik! Super fijn zadel, zeker weten. Wel even opletten dat je het tijdig opvult, anders gaan je benen naar voren. Dat heb ik nu dus. Maar verder is het een super zadel, zeker een aanrader.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 09:48

Het zadel is 4 jaar oud en was een 17 a 17,5. Ze willen er 400 kaal voor hebben. Is dat dan een mooie prijs?? En heeft dit zadel een extra diepe zit? Lachen

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:50

manonnetjoe schreef:
Is er niemand die dit zadel heeft?????? Schijnheilig

Ik heb dat zadel... Als je interessen hebt, mag je hem overnemen hoor.. Heerlijk zadel die van mij is een klein jaar oud...

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:55

E400,- kaal voor een 4 jaar oude kieffer is een normale prijs. Let wel een nieuwe kost je al gauw E1000,- of nog meer. Ze dalen langzaam in waarde, gaan ook heel erg lang mee, 20 jaar is geen uitzondering. Maar zo lang wil ik niet wachten op een nieuw zadel Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 09:58

@James: ik ben al met z'on zadel bezig, en ik heb een bepaald budget Bloos
En jouw zadel is pas een jaar oud dusss.... Tong uitsteken

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 10:21

Ik heb jouw zadel opgezocht en nou zag ik dat jij een embleem (gouden plaatje) achterop het zadel hebt. Dit zadel heeft dat niet wat ik misschien wil kopen, is het dan niet de deluxe versie???????

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 15:21

*schopje* Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:26

Ik heb ook een deluxe, en die heeft ook geen gouden plaatje op de achterkant. Vind het een fijn zadel, alleen is die van mij wat te groot, dus ik heb aardig wat zitspiertjes ontwikkelt Knipoog. Nadeel is dat er een andere leerverf wordt gebruikt bij de nieuwere modellen van kieffer waardoor er eerder slijtplekken te zien zijn. Met mijn zadel heb ik daar tot nu toe nog geen last van gehad en de mijne is toch wel 4 jaar oud.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:55

patos schreef:
Ik heb ook een deluxe, en die heeft ook geen gouden plaatje op de achterkant. Vind het een fijn zadel, alleen is die van mij wat te groot, dus ik heb aardig wat zitspiertjes ontwikkelt Knipoog. Nadeel is dat er een andere leerverf wordt gebruikt bij de nieuwere modellen van kieffer waardoor er eerder slijtplekken te zien zijn. Met mijn zadel heb ik daar tot nu toe nog geen last van gehad en de mijne is toch wel 4 jaar oud.

Ik heb nog de uitvoering van 25 jaar geleden, precies hetzelfde model, maar dan met super-chemische verf! Geen slijtplek te zien!
Zadel is niet heel veel gebruikt, maar is ook onverslijtbaar. Er is niet eens een dunne plek in het zweetblad. Zijn 25 jaar is hem niet aan te zien!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:58

je moet van kieffer houden
veel mensen vinden het maar niets

misschien als je even geduld hebt dat er op marktplaats iets naar je zin verschijnt?

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 18:15

Ik dacht juist dat kieffer een goed merk was Scheve mond Waarom vinden de meeste mensen het dan maar niets?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:42

kieffer is zeker een goed merk, sterke kwaliteit, maar je moet van de zit houden, ik zweer bij passier, die zit 100 x lekkerder en de kwaliteit is nog beter, maar ja daar is de prijs dan ook wel naar
kieffers verkleuren sneller , en de zit is normaaltjes
zadels zijn erg geschikt voor paarden met hoge schoft vanwege de ver teruggesneden boom, maar die ver teruggesneden boom vinden de meeste mensen ook niet zo heel erg fijn

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:44

niet alle zadels van kieffer verkleuren snel,ik heb het wel gehorod van de nieuwe versie's.

ik zelf heb ook een kieffer wien dressuurzadel,heerlijk ding!
ook fijn in de onderhoud Lachen

hierna voor mij zeker weer een kieffer Lachen

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 18:55

bedankt! smaken verschillen natuurlijk altijd. Ik heb nog gemaild en mag het nu voor 350 kaal hebben, mag het passen en terug brengen als het niet past! Nog meer reacties zijn uiteraard welkom OK dan!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:59

ik heb dat zadel ook gehad maar is helaas gejat. nu heb ik een anky vind deze veel lekkerder zitten, bij die kieffer had ik achteraf een beetje het idee dat ik opgesloten zat nu zit ik veel vrijer. maar opzich vond ik het een fijn zadel

Lilly97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:01

Ik heb heel even op een tweedehands Kieffer Wien DL Professional gezeten om te passen op mijn pony in mijn zoektocht naar een dressuurzadel. Vond het zadel erg fijn zitten in stap, maar helaas paste het niet goed op mijn pony en schoof het in de galop naar voren. Nu heb ik een tweedehands Kieffer Lech Profi Professional En iedere keer dat ik ga rijden ben ik nog steeds hartstikke blij dat ik dit zadel genomen heb. Lachen

Persoonlijk zou ik eerder voor een (goed gecontroleerd) tweedehands merkzadel gaan (in dit geval dus die Kieffier Wien) dan voor een nieuw merkloos zadel in dezelfde prijsklasse.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 19:09

Ok bedankt! Sommige zeggen dat kieffer hard zit, hoe denken jullie hierover?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:34

nee daar ben ik het nie mee eens, kieffer zit absoluut niet hard.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:55

stubben staat wel bekend om een harde zit.

maar kieffer zit lekker Lachen
mijne lijkt een soort gel ofzo in de zitting te hebben?

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:58

Mijn bijrijdpony had een Kieffer Wien.
Echt super zadels. Ik reed dan op een dressuur en hierna wilde ik geen ander zadel meer Haha!
Daarnaast blijven ze mooi als je ze goed invet.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:00

Ik heb ook een kieffer wien profecional en ik vind het een heerlijk zadel! alhoewel ik soms vind dat de kniewrongen wel iets dikker mochten zijn.
Kieffer zit absoluut NIET hard! ik vind het een heerlijk zacht zadel..