Hoe jaarling bezig houden? (wat doen met jaarling)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Hoe jaarling bezig houden? (wat doen met jaarling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 21:49

Ik heb het idee dat Winette het 'in de bak spelen' wat saai begint te vinden... Tja, je bent jong, moeilijk bezig te houden, en vindt snel dingen saai... Nu probeer ik het wat leuk te houden, ze heeft een bal, speel vaak samen met haar in de bak, maar daar blijft het bij. Eerst rende ze altijd zelf rondjes, vlogo van hot naar her, vond ze helemaal geweldig, allemaal spoken zoeken. Maar nu zit ze me altijd met die grote ogen aan te kijken, of ik nou mee kom spelen, of om nou eindelijk weer die bak uit te gaan...
Nu doe ik zo vaak en lang als ik kan mee, maar ik kom wat minder goed uit de voeten in de bak, en om nou weet ik hoeveel rondjes te rennen om haar bezig te houden houdt ik ook niet vol (slecht he Knipoog).

Langs de kant zitten heeft tot gevolg dat ze óf bij de bak deur loopt te staan, óf een aantal meter voor me en mij dan met flink staren in beweging te krijgen...

Nu ben ik haar wereldje al wat aan het vergroten, lopen we altijd het erf over, over een tijdje hoop ik haar zo in de hand te kunnen houden (we moeten het stoppen nog oefenen) dat we ook het land in kunnen wandelen. Maar we zijn behoorlijk beperkt... En zoals ik al zei, ze vindt dingen snel saai... Het erf is het eerste rondje heel boeiend met al die enge tractoren etc, maar het volgende rondje gaat ze alweer dralen en vind ze er geen zak meer aan...

Nu vroeg ik me af: wat zou ik met haar kunnen doen om het allemaal intressant en leuk te houden? Nu dacht ik aan balkjes, of een klein sprongetje, maar ja, het diertje wordt in april pas 2 jaartjes. Het weideseizoen duurt nog wel even, ze kan niet met de andere paarden op stal, en zal tot de zomer moeten wachten tot we verder gaan met beleren.

Wie heeft er tips en ideeen? Ben wel beperkt tot een (blubber)bak, en een stukje erf...

Pff, beest is wel heel anders dan mijn vorige jonge paardje. Die vond alles best, en kon urren genieten van knuffelen enzo. Die was niet zo snel verveeld Haha!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:51

Wat te doen met een jaarling?

In een grote kudde leeftijdgenoten in de opfok zetten. En pas terughalen als ze 2,5 is...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 21:58

Missouri schreef:

In een grote kudde leeftijdgenoten in de opfok zetten. En pas terughalen als ze 2,5 is...

Even een toevoeging: Hier heb ik niets aan Knipoog

Ze is overigens al bijna 2, wordt in de zomer wat beleerd, is niet mijn paard, en zo kan ik nog wel even doorgaan Lachen

*neemt niet weg dat ik het met je eens ben, maar ik heb er enkel niets aan*

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:58

Missouri schreef:

Ben het hier ook mee eens eerlijk gezegt maar als zoiets niet lukt om wat voor reden dan ook.

Wandelen
Leren aan de hand>>Monsteren
en dan stem commando's geven
Over zeiltje te lopen
Verkeers mak maken>>Als ze dat nog niet is
Trailer mak maken>>als ze dat nog niet is
Etc....