Nu doe ik zo vaak en lang als ik kan mee, maar ik kom wat minder goed uit de voeten in de bak, en om nou weet ik hoeveel rondjes te rennen om haar bezig te houden houdt ik ook niet vol (slecht he
). Langs de kant zitten heeft tot gevolg dat ze óf bij de bak deur loopt te staan, óf een aantal meter voor me en mij dan met flink staren in beweging te krijgen...
Nu ben ik haar wereldje al wat aan het vergroten, lopen we altijd het erf over, over een tijdje hoop ik haar zo in de hand te kunnen houden (we moeten het stoppen nog oefenen) dat we ook het land in kunnen wandelen. Maar we zijn behoorlijk beperkt... En zoals ik al zei, ze vindt dingen snel saai... Het erf is het eerste rondje heel boeiend met al die enge tractoren etc, maar het volgende rondje gaat ze alweer dralen en vind ze er geen zak meer aan...
Nu vroeg ik me af: wat zou ik met haar kunnen doen om het allemaal intressant en leuk te houden? Nu dacht ik aan balkjes, of een klein sprongetje, maar ja, het diertje wordt in april pas 2 jaartjes. Het weideseizoen duurt nog wel even, ze kan niet met de andere paarden op stal, en zal tot de zomer moeten wachten tot we verder gaan met beleren.
Wie heeft er tips en ideeen? Ben wel beperkt tot een (blubber)bak, en een stukje erf...
Pff, beest is wel heel anders dan mijn vorige jonge paardje. Die vond alles best, en kon urren genieten van knuffelen enzo. Die was niet zo snel verveeld