zadelmaker/passer gezocht omgeving twente

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Montecito

zadelmaker/passer gezocht omgeving twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 21:41

Ik zoek met enige spoed een erg goede zadelmaker die een zadel passend kan maken op de rug van mijn paard. Dit in de omgeving van Twente. Mijn zadel ligt volgens een dierenarts niet helemaal goed en moet iets breder worden gemaakt. Heeft iemand op dit gebied een echte aanrader??? Het heeft wel spoed aangezien ik niet wil rijden met een niet perfect passend zadel!!!

Ik hoor het wel, en alvast bedankt OK dan! !

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:11

Ik heb mijn zadel via de winkel (bornerbroek) laten wegbrengen en mn zadel is naar zwitserland gegaan (ik heb namelijk een stubben) en is helemaal weer goed gemaakt en was met 4 dagen weer terug! maar er zit ook iemand in Zwolle die dit doet. ik denk dat je gewoon naar een ruitersportzaak moet gaan en die weten er wel raad mee!

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:34

Ik heb hele goede ervaringen met Koenderink in Haaksbergen!
Het is een familiebedrijf wie al 70 jaar echte zadelmakers zijn! OK dan!
Zij kunnen zadels helemaal pas maken op je pony/paard!

Ik heb daar net een nieuw zadel gekocht en ben heel goed geholpen en geadviseerd door Ton (de zoon)! Hij kwam thuis langs om eerst mijn paard en oude zadel te bekijken en heeft ook heel goed uitgelegd HOE een zadel moet liggen!!! Het blijkt namelijk dat heeeeel veel mensen het zadel te ver naar voren op een paard leggen (deed ik dus ook Bloos! )
Hij weet er echt heel veel van en kan je super helpen!!!!!

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:24

Ik ga altijd naar Walter in Enschede, net als Koenderink een familiebedrijf, komen bij je thuis na een belletje.

Liselot

Re: zadelmaker/passer gezocht omgeving twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 22:42

een echte zadelmaker zit niet in twente. in meppel zit de dichtsbijzijnde, die is dan ook wel supergoed.
je kunt ook even bellen waar klumper ze heen brengt, die schijnt ook heel goed te zijn.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 17:58

Hoe het die persoon in meppel dan?? En moet je daar dan met paard en al heen???

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:45

dat durf ik niet te zeggen, ik weet wel dat hij bekend staat als 1 van de beste van nederland.
bel hem anders eens op voor meer info

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 19:56

haha, dat is het hem nou juist, ik weet niet de naam waarop ik moet zoeken!! Of typ ik dan gewoon zadelmaker in en bel die op?? Ik ga het wel even zo proberen. maar toevallig komt Walter morgen op stal bij een stalgenootje, vraag ik hem wel even om naar mijn zadel te kijken!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:08

oh ik dacht dat ik de naam erbij had gezet Haha!
hij heet Van Triest en zit dus in meppel

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:40

Knipoog van Triest staat inderdaad goed bekend. Ook in de omgeving van Meppel zit vd Brink, die reist ook wel. Levert ook goed werk en ook levert ook af in overleg, dus als jij aangeeft dat je'm binnen een week graag klaar hebt, dan krijg je ook eerlijk te horen of m dat gaat lukken ja of nee, en zo niet, binnen welk tijdsbestek het wel gaat lukken...hier op stal hebben we bijna allemaal zadels/tuigen die door hem ver-/gemaakt zijn!

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 17:08

Nou ja, ik snap er niets meer van, Walter is net geweest en zegt dat het zadel goed/perfect ligt Verward !! Niets aan doen, je paard is nog jong en zal zich nog anders ontwikkelen!! Ik vind het zadel erg lekker rijden en goed zitten in mijn ogen. En idd een jong paard moet niet te snel een nieuw zadel omdat ze nog veranderen.

Maar wat moet ik me dan nu van die dierenarts aantrekken?? Die zei dat mijn paard last van de rug had(gering) van het zadel die iets meer naar rechts dan naar links schoof(paard zat rechts iets vast, en ik kan moeilijk op links gaan zitten en krijg op mijn donder van instructrice!). En het moest dus iets breder omdat je aan de voorkant een afdruk van het zadel zag na het rijden??? Ik snap er niets meer van.

Sorry voor dit lange verhaal, maar wiens oordeel zegt meer??? Of is het geldklopperij van die dierenarts??