OP wedstrijd: Hoe de staart?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jigger_lief

OP wedstrijd: Hoe de staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 21:21

haaii Lachen

ik vroeg me af hoe jullie de staart van je paard/pony doen op wedstrijden?

Mijn paard heeft een vrij dunne staart, hoe kan ik hem op wedstrijden het volst laten lijken?

groetjes Charlotte

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:28

invlechten van te voren en vlak voor je gaat rijden de vlechtjes eruit halen
een vriendin van me gebruikt een nepstaart en vlecht die erin *LOL*
staat echt super maar kost wel een hoop centjes *LOL*

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:30

Ik heb een heel ritueel. Haha!
Eerst was ik de staart met glans + antiklit shampoo.
Uitspoelen, dan een hele hoop antiklit erin.
Dan maak ik 3 vlechtjes (of meer), en die vlecht ik dan in tot 1 vlecht.
Dit doe ik de avond voor de wedstrijd (hier op de wedstrijden in België moet heel vaak zeer vroeg uit je bed).
Dan haal ik de vlechten er uit, pluis alle krulletjes eruit.
Antiklit en glansspray erin, laten drogen.
Wanneer de staart goed gedroogd is, mooi en voorzichtig doorkammen.
Als het ver rijden is, maak ik 1 grote vlecht voor in de trailer. Dan spuit ik op de aankomst er haarlak in. En als ik vind dat er nog in moet dan wacht ik tot hij geheel droog is en spuit ik weer.
En het resultaat is super! Net de staart van een luxe GP paard. Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:33

Van te voren wassen en anti klit erin helpt ook. Zo kun je hem makkelijk uitpluizen.
Vooral als je dan vlechten maakt zoals, RanouK zegt.
Die vlechten moet je doen als de staart nog nat is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:36

Eerst natuurlijk zorgen dat hij netjes is bijgeknipt.
Dan de dag ervoor was ik de staart grondig, en daarna antiklit erin en uitpluizen. Soms leg ik er ook wel eens een vlecht in, die ik er voor ik opstap weer uithaal en dan de staart nog eens nabortel.

vlechten ga ik nog eens een keertje moeten leren vrees ik Haha!

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 21:50

wauw super ideeen Haha! ik zal zijn staart wassen, antiklit erin en vlechten Knipoog
dan lijkt het vast ook een stuk voller (nadat ik het uitgeplozen heb Knipoog )

Super bedankt voor de ideeen Haha!
Als er meer mensen zijn mt zulke ideeen Tong uitsteken lucht je hart Schijnheilig

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:05

Eerst met groene zeep, en in de staartwortel anti-jeuk shampoo,tegen het schuren. Dan de staart met zomerblond (lichte staart he Knipoog) en daarna flink wat antiklit. Dan pluisik het in kleine plukjes uit, en vervolgens ga ik er met een haarborstel doorheen.
Vlechtjes erin vind ik niet zo heel mooi, maak wel voor we gaan 1 grote vlecht, maar dat is omdat ik de staart helemaal omhoog moet vouwen om in de staartbeschermer (ponies staan zo op de kar dat als ze poepen ze de staart onder poepen, en bij zo'n lichte staart zie je dat veel te goed) te doen, maarzelfs datdoe ik meestal zonder vlecht.

Heb wel altijd het probleem dat er een slag in de staart zit. Iemand enig idee hoe je dat oplost?

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:43

ik vlecht de staart altijd in is namelijk ook handig omdat er dan een rode strik in kan( uit voorzorg), verder staat het ook nog eens mooi omdat ie zijn staart al hoog houdt( type arabier) en dan krijg je zo'n slanke boog met een volle staart eronder( ). betreft de rest van de staart. Wassen met gewone shampoo en daarna nog een keer met blauw shampo ( het is een vosje maar heeft ook witte haren er door heen) tot slot nog antiklit en dan die 3 vlechten. Uitpluizen. Haarlak en dan hopen dat het er super uit ziet.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:46

Ik doe niets bijzonders aan Omar's staart. Ik was hem wel de avond voor de wedstrijd of ik spuit er manenspray in en pluis zijn staart de dag van de wedstrijd uit.

Omar is een arabier en draagt zijn staart hoog, vooral bij opwinding dus zijn staart bij zijn staartwortel invlechten zou echt raar staan *LOL*