Juiste bit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Juiste bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 21:15

Hoe weet ik of ik het juiste bit gebruik?
Het gaat om een druk paardje, wat moeilijk leert en snel schrikt, zwaar om te rijden dus..
En om een paardje wat makkelijk stuurt, goed luistert naar de benen maar wel heel overwachts kan schrikken ( weet niet of dit er iets toe doet Bloos)
Beide zijn bijna 4 jaar oud.
Welk bit zou jij gebruiken? En waarom?

Groetjes !!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:26

wat voor bit gebruik je nu dan???

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:31

ik zou voor allebei voor een dubbelgebroken of enkel gebroken trensje gaan. Waarom? ze zijn nog jong, moeten nog een hoop leren, dus gewoon een simpel en zacht bitje erin, op die manier krijgen ze het meeste vertrouwen.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:34

Gewoon met een simpele trens.
Ze kunnen beter leren te luisteren naar de ruiter zijn, zit kuiten en houding.
Dan naar het bit en de teugels.
Streven naar verfijning is makkelijker met een jong paard dat al meteen met fijne en correcte hulpen wordt gereden.
Het begin van elke topper, het scala van de africhting.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:36

Ik zou eerst les nemen voordat je met bitten gaat rommelen. Je omschrijving wekt niet echt de indruk dat je veel ervaring hebt met het rijden van jonge paarden.
Een dubbelgebroken trens is het vriendelijkst.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 15:59

Ik krijg les hoor Lachen
Maar omdat het sturen nog erg stroef gaat, en ik het gevoel heb dat ik echt veelste veel in mn handen heb, vroeg ik me af wat een goed bit zou kunnen zijn.. ik zeg niet dat ik dat meteen ga gebruiken..
Ik gebruik nu bij het drukste beestje een gewone D trens (heet dit nog zo?:o ) maar vroeg me af of dit goed is omdat ik bij hem echt enorm veel in mn handen heb, terwijl ik bij mn andere paardje bijna niks vast heb..
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is..
In elk geval bedankt..Lachen

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:33

Tegen het onverwachte schrikken daar helpt geen bit tegen. Dat heeft veel meer met gehoorzaamheid te maken. Ze moet leren als jij op de rug zit dat ze je kan vertrouwen. Als ze schrikt gewoon negeren niet gaan slaan of ongeduldig worden. Schrikken is paard eigen en dat kun je verminderen als ze je vertrouwd.