Welk dressuurzadel past bij mij én mijn pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rowy

Welk dressuurzadel past bij mij én mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 19:51

De titel zegt het al. Ik heb een welsh cob. Ze heeft een ronde rug, erg weinig schoft en ze is ook nog eens overbouwd. Ikzelf heb erg de nijging om voorover te gaan zitten, en mijn benen op te trekken. Ik zou dus zelf eigenlijk een zadel moeten hebben wat mij recht op mijn paard zet, voor vrij hoog, diepe zit en kniewrongen. Maar voor mijn pony hoeft het juist voor weer niet hoog te zijn. Ik ben helemaal verliefd op de euroriding luxor. Daar zat ik recht op, mooie lange benen enz. Maar mijn pony heeft een vuist ruimte over bij haar schoft, is dat niet te veel? En zo ja, welk zadel zorgt dat ik meer in de goede houding gedwongen wordt en toch bij mijn pony past. Nu denk je waarschijnlijk ga dan gewoon recht zitten, maar dat probeer ik al een jaar, en iedereen die op mijn pony gezeten heeft zegt dat zowel mijn (voor vrij lage) zadel als mijn (overbouwde) pony erg uitnodigen om voorover te gaan zitten. Dusja, nogal moeilijk. Advies graag.
groetjes!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:12

wij hebben een pony met zo n soort rug.
ik heb er meerdere soorten zadels op gehad,maar het was altijd een ramp.
2 jaar geleden kwam ik een 2e hands dresuur zadel tegen van daaleman.
dit had op een fjord gelegen.
super.
het past goed op deze pony het verschuift niet en mijn zus kon ook beter zitten.

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 23:25

Er ligt nu een daaleman op, maar misschien verschilt het ook wel per model, en ligt een andere daaleman wel goed... Ik ben in ieder geval vanalles aan het proberen.