Peesbeschermers om in de trailer!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Peesbeschermers om in de trailer!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 18:45

Zie titel--^
Wat doen jullie?
Laten jullie ze om!?

lasimir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:47

love_sander schreef:
Zie titel--^
Wat doen jullie?
Laten jullie ze om!?

k doe mijn paard altijd transport beschermers om! werkt goed en goede bescherming

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:51

Hier ook transportbeschermers. Die beschermen ook de kroonrand en die is juist erg kwetsbaar.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:55

ik had voorheen ook transportbeschermers,maar mijn paard vond ze niet echt prettig.

ik heb genoeg beenbeschermers,dus die krijg ze dan om op de trailer.
of peesbeschemers en springschoenen voor en achter drie in een beschermers.
of bandage's.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:18

mijn paard verafschuwt transportbeschermers, dus nu gaat ze met voor en achter hoge peesbeschermers om en voor laat ik ook nog mn springschoenen om!.
mijn vorige paard had altijd transportbeschermers om, staartbeschermer en halster met bont. Het was net een echt toppaard!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:23

dat kan best, alleen beschermen transportbeschermers meer en beter.
Je kan ook prima bandages met onderlappen eronder omdoen, beschermd ook rondom de benen Knipoog

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:28

Als ik naar de les ga doe ik meestal bandages om en voor springschoenen. Dit doe ik omdat het makkelijker is en ik hoef niet zoveel te slepen! De springenschoenen gaan tijdens de les dan weer en als hij de trailer op meer om. Als ik peesbeschermers om doe naar de les zijn de achterbenen vrij en doe ik hem overal transportbeschermers om, maar dit komt niet vaak voor! Bloos
Naar concours krijg hij alleen de transportbeschermers om en doe ik pas als ik erop ga zitten evt peesbeschermers of bandages om.

Ulyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:45

Ik doe in de trailer altijd peesbeschermers of bandages om, ze is altijd eigenlijk erg rustig in de trailer dus transportbeschermers vind ik niet zo nodig.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:08

Ik vind peesbeschermers te warm om lang om te laten zitten, dat neopreen sluit behoorlijk af, ik doe ze na het werk altijd direct af en laat ze zeker niet op de trailer om zitten.
Ik gebruik Eskadron transportbeschermers, lijkt veel warmer met dat nepbont, maar de benen blijven er veel koeler onder.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:04

Als ik naar les ga dus meer even op de trailer dan laat ik gewoon mijn peesbeschermers om. Naar wedstrijd heb ik transport beschermers om de benen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:08

voor kleine stukjes trailer als ik daarna meteen ga rijden doe ik soms de kleine wel peeschermers om, anders transport bandages.
De vos heeft standaard transport bandages om.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:25

Margreet schreef:
Ik vind peesbeschermers te warm om lang om te laten zitten, dat neopreen sluit behoorlijk af, ik doe ze na het werk altijd direct af en laat ze zeker niet op de trailer om zitten.
Ik gebruik Eskadron transportbeschermers, lijkt veel warmer met dat nepbont, maar de benen blijven er veel koeler onder.

Ben ik op zich mee eens alleen is mijn paard dankzij de transportbeschermers erg hard van de trailer gevallen dus de dingen NOOIT meer voor mij bij geen enkel paard. Paard staat wat nau dus staat nog wel eens op de andere hoef daarop is het misgegaan.

Doe nu peesbeschermers en zodra ik op het terrein ben doe ik ze af. Benen voelen eigenlijk altijd wel goed aan geen problemen dus. Achter doe ik bandages en rondom springschoenen. Werkt super en snel klaar.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:31

Ik ben een inpakfreak Bloos! Memuska staat met onderlappen, bandages, voor springschoenen en transportbeschermers. (En staartbeschermer en deken)

Schijnheilig

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:28

Gewoon niks?! Alles wat je erom knoopt kan potentieel voor problemen zorgen. Ik zie ook het beschremende nut niet. De enige keer dat mijn paard van de klep is gestort was ik heel blij dat ze niks omhad. Nu had ze alleen een snee in de kroonrand, anders had ze waarschijnlijk blijven hangen en letterlijk naar beneden gestort, op het beton. Ik ga er maar niet over nadenken wat er dan was gebeurt.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:30

als ik naar het bos ga met de trailer is mijn paard bij aankomst errug ongeduldig dus doe ik van tevoren al de peesbeschermers om en dan de transportbeschermers eroverheen Verward

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:36

Die van mij krijgt ook peesbeschermers om , omdat ze op de trailer vrij rustig is.
Maar als ze als ze erg lang erop moet staan , gaan ze af, om knellingen te voorkomen.
Die andere nrps merrie, dat is echt een rampe stamper , die staat met transport beschermers erop Lachen

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:38

Voor een rit langer dan een half uur, transport beschermers. Anders helemaal niets.
En dat geldt ook voor de ritten/lessen zelf.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:44

ikke schreef:
Gewoon niks?! Alles wat je erom knoopt kan potentieel voor problemen zorgen. Ik zie ook het beschremende nut niet. De enige keer dat mijn paard van de klep is gestort was ik heel blij dat ze niks omhad. Nu had ze alleen een snee in de kroonrand, anders had ze waarschijnlijk blijven hangen en letterlijk naar beneden gestort, op het beton. Ik ga er maar niet over nadenken wat er dan was gebeurt.

Tja moet je indenken dat het wel was gebeurt en de pezen waren bv kapot. Dan denk je achteraf "had ik toch maar wat omgedaan als is het maar voor het laden". Ben niet voor het helemaal inpakken maar vaak lopen ze toch wat op met naast de klep staan enz...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:48

Omdat mijn paard nooit recht de trailer in wil lopen maar altijd scheef en omdat hij nogal lomp is heeft hij altijd hoge transportbeschermers om.

Je kan ook nog zo voorzichtig rijden maar als je plotseling moet uitwijken of remmen kan je paard zich lelijk bezeren.

Mijn paard staat trouwens ook heel vaak met het ene been op het andere en dat vindt ik juist een reden om dus wel beschermers om te doen.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:07

Ik doe altijd peesbeschermers om en daar overheen korte transportbeschermers. Die hoge heb ik ook wel eens geprobeerd maar bleven helaas niet goed zitten bij mijn paard.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:30

ikke schreef:

hier ben ik het dus niet mee eens. Mijn paard is vrij druk op de trailer, en ik ben dus erg blij met de transportbeschermes (hoge) als je deze goed omdoet kan er in mijn ogen wienig kwaad door aangericht worden Verward

buiten dat is de vergelijking die jij stelt net zoiets als je auto gordel niet omdoen. Negen van de tien keer redt zo'n ding je leven aleen in een heel enkel accident zal juist degene die zijn gordel niet om had het toevallig overleven.

IK ben van mening dat die dingen er niet voor niets zijn en ik bescherm mijn paard liever goed op transport

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:33

Wij doen ook peesbeschermers, springschoenen en daarover korte transportbeschermers erover aan.

Het is net was simongek zegt al doe je nog zo voorzichtig een ongeluk zit in een klein hoekje!