metalen roskam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chely

metalen roskam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 18:13

hey,

ik gebruik een metalen roskam voor lady om de plakken modder los te krijgen. Werkt perfect.
Als mensen dit zien/horen krijg ik allemaal commentaar omdat het zielig is, dierenmishandeling enz. Boos!

Wat vinden jullie van een metalen roskam/hoe gebruiken jullie hem.

De metalen roskam gebruik ik alleen in de winter wanneer ze dik in haar wintervacht zit. Zet er weinig druk op.
En gebruik hem alleen op de wat 'ongevoeligere' (fout uitgedrukt i know maar weet niet hoe anders te noemen) delen zoals: hals, borst, billen.

ps: als jullie tegen de metalen roskam zijn, welke borstel gebruik je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:17

Je mag idd met beleid een metalen rosborstel gebruiken op de vlezige delen van je paard.
En zo te horen doe jij het ook met beleid.

Daarna gebruik ik de rubber rosborstel en die gebruik ik ook op de minder vlezige stukken.

Later die borstel met wat langere haren (geen idee hoe dat ding heet)
En die poets ik zuiver over de ijzeren rosborstel, dan heb je in notime je paard stofvrij.

Wat ik later ook nog doe zoals hierboven met de zachte glansborstel.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:21

Ik word er een beetje gek van. Dat mensen je al snel een dierenmishandelaar noemen. Ben ik vandaag ook nog genoemt. Mijn hond luisterde niet na een paar x zeggen dat ie de bak uit moest. Ik pak hem op aan zijn nekvel en geef hem aan mijn vriend. Is ook heel zielig hij piept er niet eens bij. Ik moest maar gewoon de hond in de auto laten. Krijg ik als opmerking.

Maar op jou verhaal terug te komen. Op de manege gebruikte de stalknechten ook een ijzerenroskam. Als je er niet mee op de benen en hoofd poets. Dan lijkt het me niet zielig.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:39

Ik gebruik ook een ijzeren roskam en ook bij geschoren paarden, ze hebben er nooit problemen mee. Je moet alleen de benen en het hoofd met een rubberen doen.

Er zijn zo veel van die paarden-mutsen die alles zielig vinden, maar die zelfde mutsen kunnen na een tijdje hun paard niet meer aan, omdat ze er niet consequent genoeg mee zijn geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:56

haha, moet er om lachen, maar oh zo waar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:08

Het is me de laatste tijd opgevallen dat mensen overal wel commentaar op hebben. Niks van aantrekken je bent geen dierenbeul hoor!.