Schuimen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Schuimen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 17:22

Ik las hier pas op bokt dat paarden die met hackamore of touwhalster worden gereden, soms schuimen alsof ze een gewoon bit in hebben en dat dit eengoed teken is.

Kan dit ook tijdens grondwerk gebeuren?
En is dat dan goed of slecht?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:23

dat kan inderdaad gebeuren. Een vriendin van mij heeft ook een poos met hackamore gereden omdat haar paard een beschadigd gebit had, en die ging gewoon schuimen uit ontspanning...

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:25

Sommige paardne kunnen zelfs gaan schuimen als ze gepoetst worden. Het is een teken van ontspanning en dat hoeft echt niet perse met een bit in en nageeflijk zijn!

Het is in ieder geval geen slecht teken.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 19:14

Ik was namelijk vanmiddag met een Friese hengst van bijna 2 jaar in de bak bezig.
Ik had hem wat laten galopperen en draven en toen ik hem bij me riep, zag ik dat ie liep te schuimen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:17

als je een paard een wortel/appel geeft, begint ie soms ook te schuimen Knipoog
maar tis iid een goed teken!

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:19

Stennisje schreef:
Ik was namelijk vanmiddag met een Friese hengst van bijna 2 jaar in de bak bezig.
Ik had hem wat laten galopperen en draven en toen ik hem bij me riep, zag ik dat ie liep te schuimen.

Dan heeft ie het blijkbaar naar z'n zin gehad en is ie lekker ontspannen bezig geweest. Voor zover ik nu kan lezen, blijf lekker zo door gaan met 'm.