misschien mag ik binnen kort een jong paardje verzorgen/rijden, een haflinger, maar de vorige keer dat ik bij haar was, begon ze na een gegeven moment te stijgeren tijdens het poetsen.
wat kan ik het beste hier aan doen? hoe er op reageren, hoe afleren en hoe staffen?
Barcelano
Geplaatst: 23-01-05 15:39
Is ze wel gewend om vast te staan?
Ik geef me paard een grote mond als hij al probeert om omhoog te komen en ander een tik op zn borst met me touwtje. Gelukkig is bij mijn paard een grote mond genoeg. Ik heb wel een hengst en dat is dan dominant...
Leuk joh van dat jonge paard dat je hem mag verzorgen ik heb ook een verzorgpony een jonkie ook van 2 jaar en die steigert ook
Kijk goed als hij stijgert komt er een paard langs worden er vreemde geluiden gemaakt. of staan er veel mensen om je heen . als zo'n pony druk is ga dan (als je dat hebt) in een bak of weiland met hem rennen aan een alstertouw of gewoon los geef hem vee lbeweging een andere pony kan je helpen als hij helemaal is uitgesjeest neem hem dan mee en ga het poetsen doe het heel rustig en begin ook niet met de hoeven dan gaat het een stuk beter ( ik spreek uit eigen ervaring )
sie je dit is Tara (mischie kunnen we er samen over babbelen wil je dat dan kan ik je me msn of mail geven )