Vraagje over Bitten :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jigger_lief

Vraagje over Bitten :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 14:51

haaii Haha!

Ik had even een vraag over Bitten Tong uitsteken
Wat is nou eigenlijk het grootste verschil tussen enkel en dubbel gebroken water/D- trens... Bloos

*ja de vorm*

Maar ik bedoel de werking!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:24

Dubbelgebroken werkt (meestal) zachter in, en een enkel gebroken scherper...

Maar hier zijn verschillende meningen over.. Lachen

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:43

Een dubbel gebroken trens werkt in op de lagen, tong en mondhoeken. Wat iets zachter werkt. Een nadeel is dat een paard veel los ijzer in zijn mond heeft hierdoor kan dit bit wat onduidelijk zijn.

Een enkel gebroken werkt in op de lagen, mondhoeken en gehemelte dat komt door de notenkrakerwerking als je de teugels aanneemt. Dit kunnen paarden heel vervelend vinden en open vaak hun mond om het prikken van het bit tegen te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:07

oei nu voel ik me iegenlijk wel een beetje een direnbeul met een enkelgebroken bit..

Welk bit werkt dan fijner in, dubbelgebroken??

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:36

enkel gebroken prikt idd in het gehemelte, sterker nog als je een longeerbitstukje eraan hebt en je paard stijgert en je trekt eraan, dan kantelt het bit omhoog en prikt in zijn gehemte en kan dan zelfs gat veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:10

lailapri schreef:
enkel gebroken prikt idd in het gehemelte, sterker nog als je een longeerbitstukje eraan hebt en je paard stijgert en je trekt eraan, dan kantelt het bit omhoog en prikt in zijn gehemte en kan dan zelfs gat veroorzaken.

dat wist ik helemaal niet! denk er nu serieus aan om maar een ander bit te kopen..

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:04

Kijk even op www.divoza.nl onder bitten. Daar zie je de omschrijving staan met plaatje erbij.