Tijd/Dag aan eigen paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashje

Tijd/Dag aan eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 14:26

Hey! Schijnheilig
Ik wil zelf graag een eigen paardje hebben, maar m'n ouders vinden dat ik er ws. te weinig tijd voor heb, etc. Hoeveel tijd besteden jullie aan je eigen/verzorg paard per dag, ongeveer? Ik hoop het toch met school te kunnen combineren. Ouders toch soms... Verward
Thnks! Ashes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:28

Waarom zoek je geen verzorgpony en kijk je eens of je daar goed tijd voor vrij kunt maken.

Verder is de tijd die je erin stopt nogal verschillende hoe je je paard stalt.
Volpension, zodat er gevoerd en gemest word.
Of moet je dat allemaal zelf doen?

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:31

Ik bne per dag ong. 4 uur met mn pony bezig( zonder rijen enz..) meot alles zelf doen(mesten, buiten zetten, voeren, binnen halen)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:35

ben met hulp van mijn oduers ongeveer 2 a 3 uur kwijt aan mijn paardjes

Ashje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 14:35

'kZou 'm dan ws. eerder op een weiland stallen dan bij een manege...
Het lijkt me altijd onmogelijk zoveel tijd over te hebben buiten schoolwerk... *examenjaar*

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:39

ik ben ongeveer 3 a 4 uur kwijt aan de paarden na school ik merk wel dat ik weinig tijd over houd. Zit nu in me examen jaar...scheelt dat het mij niet uit maakt of ik slaag of niet anders was het denk ik wel probleem gehad...

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:45

Ben voor me paard 2 uur kwijt per dag. In het weekend neem ik er meer tijd voor en door de weeks doe ik alles even wat sneller.
Dat is mesten(15 min) watervullen, poetsen, opzadelen en rijden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:48

Ik ben per pony (heb er 2) ongeveer 2 uur per dag kwijt. Als ik moet mesten ben ik wat meer tijd kwijt.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:48

2a3 uur per dag kwijt(met alleen borstelen,longeren...)

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:02

Mijn paard staat op een pensionstal in volpension. Soms ga ik haar alleen losgooien en snel borstelen en dan ben ik op een dik uur klaar, maar als ik ga rijden ben ik toch 2 à 3 uur kwijt (poetsen, opzadelen, rijden, afzadelen, praatje doen met stalgenoten, wachten tot haar zweetdeken af mag, enz) en in het weekend soms nog veel meer.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:19

Ik heb 1 paard en ben daar ongeveer 2 a 3 uur per dag mee bezig.

Maar waarom ga je niet op zoek naar een verzorgpony/paard? Dan heb je niet de (of alle) lasten van het houden van een eigen paard.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:22

Je moet tijd vrijmaken.... Lachen
Ik vond het in het begin wel ff wennen, toen ik net een eigenpony had...
Was gelukkig al verschillende verzorgpony's gewend!

Maar doordeweeks besteeds ik gewoon aandacht aan dr. en ben ik een uur of 2/3 op stal, in het weekend langer, en krijgt ze nog meer aandacht Lachen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:27

Citaat:
Het lijkt me altijd onmogelijk zoveel tijd over te hebben buiten schoolwerk... *examenjaar*
Dan zou ik eerst een verzorgpony of bijrijpont/paard zoeken waarmee je 3 of 4 dagen mee omgaat...dan zie je hoeveel tijd het kost om die te verzorgen.

Ik doe er denk ik 2 a 3 uur over...dan heb ik gereden(of gelongeerd), uitgemesten, gepoetst ect ect. Het scheelt een hoop dat ze 5 minuten van mij vandaan staat en dat ze overdag altijd buiten staan (tenzij het onwijs hard regent). In het weekend is dat wat meer Ik schat zo'n 4 uur

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:44

ik heb 1 paard, en daar ben ik 2 tot 3 uur per dag mee bezig, als ik echt haast heb 2 uur, en anders dus langer Knipoog

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:48

Ik kan in twee uren m'n verzorgpony poetsen, longeren, rijden en weer poetsen. En dat doe ik dan drie maal in de week ongeveer. (Word vaak wel langer maar als ik snel moet, doe ik er 2 uren over)
M'n andere verzorgpony doe ik één keer in de week. Doe ik anderhalf uur over. Poetsen, rijden, poetsen.
Uitmesten en voeren word door de eigenaars gedaan, soms doe ik het zelf.

Ik zit in mijn examenjaar, heb een vriend waar ik veel tijd aan besteed. Dus meer tijd voor de paardjes lukt niet.

Ashje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 15:49

Bedankt allemaal, voor de reactie's. Lachen
Tobilover, wat een prachtige Fjord! Mijn complimenten!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:17

ik ben inderdaad ook +- 2 uren per paard kwijt aan rijden + naverzorging zoals afspoelen, solarium en met rommel opruimen hehe.. als jeje paard de hele dag in het weiland hebt staan mag je je eerst wel eens afvragen waar je dat wilt gaan doen en daarnaast is het zielig om je paard dan alleen in een stuk land te gaan zetten. als je dat bijv. hebt geregeld moet je ook nog 2 a 3 keer per dag langs om te voeren. en rijden wil je dan ook nog natuurlijk.. als je denkt dat wanneer je een paard in het land zet en er klaar mee bent heb je et goed mis. ik zou inderdaad eens kijken om een verzorgpony. dan sluiten jij en je ouders ook nog een compremis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:22

Als ik niet ga rijden ben ik ongeveer een uur per dag kwijt om de stallen te doen, water te geven, binnen/buiten zetten.
Wil ik ze ook nog poetsen en rijden ben ik veel meer tijd kwijt.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:36

mijn paardje staat op manege,dus alles wordt voor mij gedaan (heb anders ook te weinig tijd met school). ga er wel elke dag heen. als ik niet rij dan ben ik er ongeveer een uurtje bij. als ik wel rij dan steek ik er wel 3 uurtjes ongeveer in. hangt er ook vanaf hoelang ik op de manege ben enzo. dus soms wat langer dan anders maar steek er genoeg tijd in. mocht ik er niet genoeg tijd in kunnen steken zou ik er geen kopen

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:04

als je het goed wil doen schrik niet dan moet je eigenlijk 4 uur per dag voor je paard uittrekken, want het is iets te makkelijk om hem alleen maar te poetsen en te rijden, je moet mesten, voeren, poetsen en rijden, daarna hem weer laten drogen het zij onder een zweet deken of ander moet je hem ook nog wassen. dan moet je hem weer voer geven, deken verwisselen en 's avonds weer voeren.
ik weet niet of je je paard thuis wil hebben of dat je paard op een manege of pensionstalling komt te staan ? als het laatste het geval is dan heb je het makkelijker dan wordt er veel voor je gedaan, maar als je alles zelf wil doen heb je er voor en na school tijd echt een dag taak aan.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:23

Ik heb dan wel geen echt eigen paard, maar ben er wel elke dag. Door de weeks hoef ik niet te uit te mesten. Alleen verzorgen, beweging geven en eventueel binnen zetten en voeren (hangt van de tijd af dat ik er ben). De ene keer ben ik in een uur klaar (oud paardje, rij niet altijd. En als ik dat wel doe een half uur maximaal en wandelen meestal 20 minuten), de andere keer doe ik alles uitgebreider, maar langer dan 2 uur ben ik echt niet bezig. In het weekend moet ik wel uitmesten, maar zo lang doe ik daar niet over, ongeveer 10/15 minuten.

Begrijp wel dat als het je eigen paard is dat je met meer dingen rekening tenzij je ergens staat waar voeren, buitenzetten en mesten wordt gedaan.
Als ik advies mag geven: zoek een leuke verzorgpony en proef er eens van, als dat goed gaat kan je verder denken aan een eigen misschien vind je je verzorgpony wel zo leuk dat je helemaal geen eigen meer hoeft! Succes Lachen

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:36

Ik ben meestal 3 uur bij mijn paardje, maar dan trek ik daar nog een half uur vanaf omdat ik meestal geen zin heb om naar huis te gaan. Als ik niet rijd ben ik natuurlijk nog minder tijd kwijt.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:49

Met m'n verzorgpaardjes ben ik ongeveer 3 uur bezig, maar dan eigenlijk alleen maar met rijden en een beetje mest wegscheppen en dergelijken.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:05

3 uur tot hele dag Tong uitsteken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:17

heen fietsen...30 minuten
stal uitmesten...10 minuten
poetsen en opzadelen....25 minuten
buitenrit.....60 minuten.
afzadelen nakijken en nog even knuffelen.....25 minuten..
dan weer naar huis fietsen ....25 minuten

2 uur en drie kwartier.....Haha!