Hoelang met trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KissMeQuick

Hoelang met trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 14:04

WIj willen binnenkort met mn paard naar kennissen van ons. Met de trailer is dit ongeveer 1 3/4 uur. Het is de bedoeling op 1 dag heen en weer te gaan. Gaan jullie ook wel eens zolang met de trailer weg?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:07

poeh wel lang,mss dat een tussenpauze niet zo gek is Haha!

wij hebben geen trailer dus echt lang blijven we niet weg Tong uitsteken

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 15:01

verder niemand??

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:04

Jups, op concours gaan is al een uur en naar de dierenkliniek dik 2 uren!!
En dan geen tussenpauzes, hoogstens voor ze te laten drinken.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:04

Als je paard na de heenweg een tijdje kan uitrusten is het niet zo'n groot probleem.

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 15:06

we gaan sochtends heen en savonds terug..

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:09

ja wel hoor, toen ik een wedstrijd had.. (gelderse)
moest ik ook 1.30 uur reizen maar ik heb geen
tussen pauze gehad.. en tja.. dat doe je zelf toch ook
niet..als je een uurtje hebt gereden met de auto

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:21

geen probleem, ik ga altijd met mensen mee naar buitenlandse concoursen SGW en dan staan de paarden dik 3 uur op de vrachtwagen, onderweg stoppen we wel om de paarden te laten drinken, maar daarna zo snel mogelijk weer door, zodat de paarden op stal kunnen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:24

SGW's en endurancewedstrijden zijn door het hele land en als we daar naartoe gaan, staat ons paard ook wel eens anderhalf tot twee uur op de trailer (en nog een keer op de terugweg). Op vakantie naar Belgie was het 3.5 uur rijden en binnenkort gaan we naar Duitsland, dan is het 4-5 uur rijden.

Als je lekker doorrijdt (zeker over de snelweg) is dat minder vermoeiend voor een paard dan wanneer je om het uur stopt en/of wanneer je veel wegen met verkeerslichten, rotondes e.d. hebt. Onderweg van de trailer af halen zou ik niet doen, al helemaal niet als je 1 3/4 uur moet reizen. Gewoon doorrijden en na aankomst even lekker met het paard aan de hand gaan lopen, dat is vaak het prettigst.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:36

idd niet stoppen maar doorrijden. ook wij westernruiters hebben nog wel eens een afstandje te gaan voor en wedstrijd en ik stop nooit. de langste binnen nederland was 3.5 uur en die heb ik gewoon in 1 keer gereden. bij aankomst een poosje met je paard lopen (zijn/haar benen strekken) vind ie vast en zeker fijner elke keer stoppen.
de langste buitenland (duitsland) die ik gereden heb was 12,5 uur. en ja op deze ben ik wel gestopt maar niet voor de paarden. die stonden er heerlijk rustig bij. maar voor mezelf want na een uurtje of 4 moet je toch echt zelf even de benen strekken.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:25

Dat is geen probleem hoor zo lang in de trailer. Wel even stappen als je er bent met je paard.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:48

1 Uur en 3 kwartier? Dan ben ik meestal pas net weg. Als ik op stap ga is het vrijwel standaard twee tot twee-en-half uur rijden, met regelmaat meer dan 3 uur. Lijden ze niks van, mits jij een fatsoenlijk chauffeur bent. Gewoon rijden, niet stoppen, dat geeft alleen maar onrust en vaak willen ze toch niet eten of drinken.
dergelijke afstanden op een dag op-en-neer doe ik liever niet, omdat IK dat vermoeiend vindt, de paarden kunnen dat best aan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:07

rina schreef:
<knip>
de langste buitenland (duitsland) die ik gereden heb was 12,5 uur. en ja op deze ben ik wel gestopt maar niet voor de paarden. die stonden er heerlijk rustig bij. maar voor mezelf want na een uurtje of 4 moet je toch echt zelf even de benen strekken.

Inderdaad, kennis van mij is vorig jaar naar Parijs geweest met twee paarden, 14 uur rijden, voor de paarden geen probleem, voor de mensen ook niet echt (grote amerikaanse Ford-bus voor de trailer).