Vraagje over Fly Protection Set HH

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Banja

Vraagje over Fly Protection Set HH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 10:27

Ik heb een shetlander met een zeer ernstige vorm van zomereczeem, en er zijn niet zoveel eczeemdekens in shetlandmaat en nou zag ik de Fly Protection Set van Harry's Horses, je weet wel die witte deken waar de nek en zelfs het hoofd ook nog onder zitten..

Hebben jullie ervaringen met deze dekens, en zo ja welke goede en slechte?

Ging die deken bij jullie lang mee, of lag ie al na een half jaar uit elkaar?!
Ligt de deken ook mooi op het paard of gaat hij schuren bij de borst en schoft enzo?

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:31

ik heb deze deken met hals, ben er erg over te spreken! Heb deze deken vorig jaar gekocht, hij is wit, ernstig nadeel voor mijn paard Haha!
Deken zag er afgelopen najaar erg zwart uit, in wasmachine en is weer als nieuw.
Deken is erg stevig, ik heb een nogal speels paard en hij kon nog gewoon alles doen.
Ik deed deze deken op voor de dazen, bij ons is dat heel erg nl.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:33

ik heb hem ook voormijn kleine en oude pony die last heeft van zomereczeem en de deken bevalt mij goed!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:35

ik had heb voor mijn haflinger die last van zomerecxeem heeft, en hij beviel mij niet goed.
als het paard zn hoofd naar beneden doet, staat de slap om zn nek gewoon open, waardoor de vliegjes vrij spel hebben....

de enige deken die goed werkt is de boett

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 14:40

en hoe staat het met het rollen, blijft hij dan goed liggen?
Dus als ze grazen staat de nek omhoog, en kunnen de vliegen er dus onder? :S

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:50

Hoe duur is die deken?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:59

Ik heb hem gekocht toen mijn paard van de zomer 1 week mee was naar de veluwe. Hij had nogal last van de vliegen enzo dus toen heb ik hem gekocht. Hij had toen minder last van de vliegen. De hals heb ik er even op gehad en zag toen ook al dat ie open ging staan dus die heb ik er daarna vanaf gelaten. Ik heb hem nog niet veel/lang gebruikt maar het lijkt wel een sterke deken en hij heeft erg fijne gaatjes Lachen

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:07

Voor echte eczeemdekens zweer ik bij de boet-deken.
Maar of die ook in shetmaat verkrijgbaar is weet ik niet.
Ik meen me te herinneren dat er hier iemand op bokt was die zelf een eczeemdeken voor haar shet had gemaakt (of een moeder of oma of whatever had geholpen).

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:29

Banja schreef:
en hoe staat het met het rollen, blijft hij dan goed liggen?
Dus als ze grazen staat de nek omhoog, en kunnen de vliegen er dus onder? :S

Dat is wel nadeel, was ik vergeten te zeggen. De dazen (in mijn geval dan) kropen eronder. Mijn ma heeft toen van klitteband een of ander contrsuctie in elkaar gefabriceerd. Nu blijft de hals dicht wanneer mijn paard zijn hoofd omlaag doet, maar het trekt niet oid.

Met rollen blijft goed liggen, heb nl een rolomster, dus daar is hij wat mij betreft in goedgekeurd! OK dan!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:11

Ik heb hem ook, had hem gekocht voor mijn vorige paard(je) wat een lichte vorm van zomerxceem had. Ik vond het wel wat tegenvallen, hij sloot naar mijn idee niet genoeg af om echt effect te hebben als exceemdeken. Verder is het een prima ding.

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 16:12

Steffie89 schreef:
Hoe duur is die deken?

meestal rond de 99 euro!

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 16:13

Kiara schreef:
Voor echte eczeemdekens zweer ik bij de boet-deken.
Maar of die ook in shetmaat verkrijgbaar is weet ik niet.
Ik meen me te herinneren dat er hier iemand op bokt was die zelf een eczeemdeken voor haar shet had gemaakt (of een moeder of oma of whatever had geholpen).

Heb ik ook gedaan, maar die was niet stevig genoeg.. Ik heb voor haar ook een zweetdeken enzo gemaakt, want die kon ik ook bijna nergens vinden..