. Heel dik zou ik het niet willen noemen maar slank is anders en ook hoor ik van alle kanten dat ie zo dik is.Toch krijgt hij helemaal niet zoveel krachtvoer. Als ik rij (meestal een uur pittig dressuurtrainen) dan krijgt hij een kleine 1,5 kg. Heeft hij een dag vrij dan krijgt hij een halve kilo. Ik cind dat niet echt veel omdat hij andere jaren, toen hij winters in de manege stond, standaard 2 a 2,5 kg kreeg.
Wel geef ik hem veel hooi; zo`n 6 tot 8 plakken per dag. Dat eet hij allemaal keurig netjes op en ik vind ook dat hij best wat kaakvermaak mag hebben en een buikje om het niet koud te krijgen want hij staat in een open stal met uitloop.
Wat vinden jullie van Pjelks rantsoen? Zou hij zo dik zijn door het hooi?

) maarja die is dan wel pas bijna 2... Dus heeft het nodig voor zn groei, en krijgt zoveel hooi om de verveling tegen te gaan
. Ik zou het lekker zo blijven geven zoals je nu doet, hooi kan eigenlijk nooit kwaad, en tja ze kunnen er iets dikker van worden. Maar vergeet ook niet dat hij (waarsch.) een dikke wintervacht heeft, en die het voor het oog ook dikker maakt..
dus ik zou niet weten waardoor hij te dik zou zijn geworden 

(In die grote gaan bij ons ong. 20 kleine baaltjes
.)