Iemand ervaring met de instructieweken, Ermelo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Iemand ervaring met de instructieweken, Ermelo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 21:48

Hoi,
Zoals de titel zegt: Wie heeft er ervaring met deze instructieweken en kan mij vertellen wat ze precies doen, hoe de paarden en pony's daar staan en welke leeftijden daar gemiddeld komen?
( alle info en foto's zijn welkom Bloos Knipoog )
Ik hoop dat er iemand iets weet

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 22:09

Kent iemand een bokker die er ooit is geweest?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:16

Een paar links van instructieweken
2003
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=129719
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=128071
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=128093

2004
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=249569
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=4310148#4310148

Dit is wat ik zover kon vinden, is alleen wel mennen Haha! . Het was vorig jaar super gezellig en bij ons is de leeftijd van 18 tot 75 jaar, maar volgens mij wordt er wel naar leeftijd gekeken bij onder het zadel en kom je bij leeftijdsgenoten. De pony's staan daar op stal, ziet er allemaal goed uit. Voor zover ik weet heb je ook corvee diensten, maar dat was vorig jaar in de eerste menweek niet . Je slaapt in slaapzalen (wij slapen in de veewagen, dan heb ik een betere nachtrust) en het is gewoon super gezellig en leerzaam *LOL*

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 22:21

Heel erg bedankt, confetti!!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:23

Graag gedaan Knipoog

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 01:41

Ik ben nu 3 keer geweest naar de HH weken (2x allround en 1x sgw) en heb het elke keer super naar mijn zin gehad!
Het is echt fijn om een paar dagen intensief begeleidt te worden, en daarnaast is het ook leuk om daar lekker veel met je paard bezig te zijn.
1 nadeel(tje): het avondeten is meestal niet echt best.
Voor de rest: zeker doen, en niet te lang wachten met inschrijven want de weken zitten heel snel vol!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 09:12

Ik vond het ook heel erg leuk klinken, maar volgens mij is het alleen voor mensen met eigen paarden of niet...

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 09:22

Zijn er genoeg hier op bokt *LOL*. Ik ben 5x geweest en ga dit jaar dus voor de 6e keer. En alle weken zijn wel aan te raden eigenlijk. Ik ben 4x allround geweest, 1x SGW en dit jaar M/Z-dressuur.

=x= hester

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:36

Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest naar all round paarden (met mijn pony Lips are sealed ). Het was echt super. Je krijgt 2 keer per dag les (waarvan 1 dressuurles), je paard wordt prima verzorgd en het was heel leerzaam. Vooral de crossles vond ik geweldig. Met de buitenrit ben ik niet meegegaan omdat mijn pony ontploft in een groep, maar ben wel 2 keer op eigen gelegenheid gegaan (samen met een vriendin en de tweede keer gingen er nog 2 mensen mee).
En ja het avondeten was niet geweldig, maar de lunch is prima! (We zijn de laatste avond met een groepje uit eten geweest).
En er waren clinics.
Ben wel benieuwd wat de SGWweek precies inhoudt, vooral omdat je ook mee kan doen als je geen SGw ervaring hebt.
Ik zou zeker nog een keer willen.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:39

Bij ons viel het avondeten niet tegen, maar dat komt dan zeker omdat wij de eerste week zijn Verward , alleen de bbq was niks, dat gaan we dit jaar anders aanpakken

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:16

Ik ben een paar jaar geleden ook twee keer geweest, samen met VValar op bokt (we hebben elkaar zelfs daar leren kennen) naar de M/Z dressuurweek. Ik vond het erg leuk, je hebt echt de hele dag de tijd voor je paard, en het is de hele dag paarden en natuurlijk praten met VValar over paarden. Mijn paard had het daar ook erg naar zijn zin. De eerste keer at hij de eerste drie dagen niet, maar toen is hij gaan eten en sindsdien eet hij overal waar hij komt Haha!. Hij stond tot in zijn knieen in het stro. Ik vond het avondeten ook best lekker (tja, geen haute cuisine, maar dat verwacht ik ook niet). Lessen waren leuk en leerzaam en ik vond dat ze veel kennis hadden (maar desondanks heb ik het liefst les van mijn eigen instructeur Haha!).
Omgeving is geweldig en buitenritten zijn echt aan te raden (ik ben niet met een groep meegeweest, want een hengst in een groep vinden anderen vaak minder).