mijn merrie wordt in het voorjaar drie !
kan je nu dan langzaam beginnen met longeren en dergelijke ?
of moet je langer wachten ?
ik hoor het graag van de welshexperts !!!!!!!!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
... Probeer van te voren al wel over hem.haar heen te hangen, dat scheelt een hoop werk denk ik. Zo is ze al wat gewent aan gewicht op dr rug. www.welshcob.nl schreef:De Welsh-Cob behoort tot een van de populairste rassen. Je vindt liefhebbers van dit ras dan ook over de hele wereld. Ze zijn sterk, taai en hebben een rustig en werkwillend karakter. De welsh-Cob is geschikt voor vele doeleinden. Dit zorgt ervoor dat veel mensen kiezen voor een Cob. Maar ze zijn erg sterk en ook behoorlijk koppig. Een sterke, ervaren ruiter is dan ook wel aan te bevelen. Daarom rijden er ook veel volwassen op de pony's.
Hoewel het een erg veelzijdig dier is en ook veel mensen veel plezier zal verschaffen, moet je niet verwachten dat ze goed scoren bij dressuur. Je moet erg hard werken voor je punten. Ze kunnen het wel maar volwassenen moeten starten tussen de paarden. Je valt dus erg op. Soms positief soms negatief.

ittheclown schreef:volgens mij is een welsh cob gewoon een koudbl;oed met veel arabieren bloed .
vaak zijn ze inderdaad stevig (dat hoort ook bij de bouw)dat kan je meestal pas als ze rond de 5 zijnzien soms eerder.
je hebt natuurlijk wel drukke welsh cobs erbij maar dat heb je ook met tinklers en haflingers dat er soms een drukke bij zit de tinker van mijn zus was ook zon springveeer.