wat geven naar een kuur ventipulmin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

wat geven naar een kuur ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 14:46

zoals de meeste weten heeft mijnn paard 5 weken lang ventipulin gehad en 10 dagen prednison...wat ik nou niet meer hoef te geven..nou is mijn vraag wat kan ik het beste geven om alles van binne te reinigen zeg maar?en exstrea vitaminen die nou zijn afgebroken van die vele medicijnen?wie heeft een tip?gr emaartje Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:43

Mijn paard heeft van te lang Ventipulmin-gebruik een maag/darmwand verdunning overgehouden. Al heeft die er wel iets langer opgestaan dan 5 weken. Maar een middel om de darm/wand wat te ondersteunen kan dus geen kwaad.. Het simpelste hiervoor is gekookt lijnzaad.

Verder vraag ik me af waarom je de eventuele nawerking van medicijnen zou willen afbreken ?? Als het is uitgewerkt is het uitgewerkt, hopenlijk heeft het dan zijn werk goed gedaan.
Op de verpakking staat meestal wel hoelang een produkt werkzaam is na het stoppen ermee (iets ivm slachten - sorry klinkt wat cru Haha! ).

Een vitamine-spuit als opkikker zal niet veel kwaad kunnen, maar of het nodig is vraag ik me af.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 17:19

nouhet gaat mij erom er wordt weleens opkikker gegeven ofzo naar een kuur ventipulmin

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:56

opkikker is een goede oplossing , gaf ik ook altijd na een behandeling en dat sloeg goed aan, dus is een aanrader. Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 18:16

ow oke hoelang moet je dat gebruiken??nadezda

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:24

5 WEKEN ventipulmin!?!?!?! goeiemorgen zeg, die bende werkt maar 10 dagen en daarna mag je het 3 maanden niet geven... pfff neem me niet kwalijk maar dat is wel aardig zonde van je geld..
Die van mij moest na 10 dgn noodgedwongen over op Sputolysin omdat Ventipulmin toch niet meer werkte.
Misschien kan je hem een kuurtje Equitop Forte geven, dat is altijd goed. Maar mijn advies is; als je hem een opkikkertje wil geven overleg dan even met je DA.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 20:08

ja nou..polly ik heb en goede dierenarts *LOL* en mijn paardje had het gewoon nodig 5 weken ventipulmin omdat ze zoveel slijm had Verward ...en erg ontstoken was,,,en het is geen weggegooid geld vind ik..want het slijm is er mooi mee weggegaan OK dan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:21

Opkikker lijkt me een goed supplement. Opkikker kan gedurende langere tijd gegeven worden, dus koop een pot en voer het op.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:00

maar dat is niet van de ventipulmin dat ie het allemaal kwijt is want dat werkt dus maar 10 dgn (ja ook een goede dierenarts Knipoog)
Ik ben na de kuur ventipulmin een hele tijd Sputolysin blijven geven, misschien is dat een volgende keer een optie om aan te kaarten.
Ben blij dat het wel beter gaat met je paardje, ik weet hoe het is om zo'n snottebel te hebben, heb er helaas 2 gehad vorig jaar.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 17:45

had weer pech vandaag emara begon weer twee keer te hoesten, nou moet ik toch ter onderhoudsdosis 1 pomslag per dag geven,totdat ik naar de homeopaat ga!!!! *LOL* hopelijk kan zei haar opknappen.. Schijnheilig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:14

Hoe houd je je paard op stal: stro of houtkrullen/vlas, natgemaakt hooi/luil of gewoon hooi ??
Staat je paard op stal als er wordt opgestrooid (ook bij buurpaarden) ??
Allemaal zaken waar een stofgevoelig paard van kan gaan (en blijven) hoesten.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 19:23

nou ze staat op stofvrij stro.krijgt kuil,de paarden ernaast strooien niet op waar mijn paard bij staat,het wel een frisse stal, en als ze hooi krijgt wordt het nat gemaakt maar momenteel krijgt ze kuil

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:21

Emaartje mijn paardje zat ook meerdere weken aan de ventipulmin hoor, dit is helemaal niet erg, als het maar op advies van de dierenarts is.
De pot opkikker gebruik ik ook als kuur, dus ik maak 1 pot leeg, en mocht het niet voldoende resultaat geven kun je een 2e pot gebruiken.
Ik merkte altijd duidelijk verschil en mijn paardje reageerde er zo goed op dat hij als het ware echt opkikkerde en na een week of 2 zelf echt jolig werd.
Ben toen wat gaan minderen en gaf i.p.v een hele schep een halve, maar maakte de pot altijd wel leeg.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 20:30

nadezda gebruik je nou ook nog ventipulmin ik mocht eingelijk stoppen wa sik ook maar vandaag hoeste die weer

mylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:44

Mijn vriendin is hippopaat (homeopaat voor paarden) en gaf mijn paard altijd Silicea D30 (kiezelzuur) tabletjes. Te koop bij de drogist... Tegenwoordig krijgen al mijn paarden de gehele winter uit voorzorg Foene Griek door het voer. Paard van mijn vriendin (andere) krijgt af en toe van de DA een goudspuit... (voor de algehele conditie)

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:11

Nee mijn paardje gebruikt dit niet meer want ik heb hem in moeten laten slapen in december 2002.
Dit was niet vanwege zijn chonische bronchitus.
Hij heeft heel wat kuren ventipulmin gehad dus ik heb heel wat jaren met hem gedoktert.
Als jouw paardje weer hoest zou ik toch opnieuw kontact opnemen met de dierenarts en laten kijken wat je eventueel kan doen.
De opkikker is op zich goed om te geven voor de algehele weerstand.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 23:17

ik ga naar een homeopaat toe op 12 februarie!!!!kijken of zei de oorzaak ka vinden..