Hier komt weer zon muts met het probleem.. Angst..
mn paardje binky loopt kreupel dus geef ik haar maar even extra lang de tijd om te genezen...
toen een vriendin van me dit hoorde bood ze me aan om haar te helpen met afentoe het rijden van iris.. een kwp`ner van 4/5 jaartjes jong.
Nu is het probleem, dat ze er laatst een keertje vandoor is gegaan met mij.. Sindsdien heb ik een angst ergens zitten dat ze er weer vandoor gaat... We rijden in een 40X60 bak, en de ene kant van de bak geeft me een veilig gevoel.. het gevoel dat ze me niks kan maken.. aan de andere kant van de bak (is heel open dat stuk) ben ik zo bang dat ze er vandoor gaat.. zodra we de bocht om zijn richting het veilig stuk heb ik altijd het gevoel dat ze mij de baas is, er gebeurt wel niks.. maar ergens maak ik een klik dat dat zo is
ook een slange volte vanaf die hoek lukt nooit.. na de 2de bocht is zij mij de baas, en niet andersom.Sinds 3 weken terug zijn we begonnen aan de longeerlijn zo krijg ik meer vertrouwen, (hoopte we) Nu heb ik dat vertrouwen wel aan de longe.. maar een rondje los stappen No way.. heb ik weer hetzelfde gevoel. Ik wil en mag een keertje een onderling wedstrijdje rijden op iris... maar als ik nog niet eens los durf te rijden

voordat we aan de longe begonnen, reed ik wel los in draf, en het galopje zat er ook wel in.. vriendin helpt me erg, en ik hoef pas in galop als ik er klaar voor ben.. zelfde geld als draf, maar meestal op aanmoedeging van haar..
Ik wil het zelf durven, zelf die stap zetten om in draf te gaan wanneer ik het wil..Nu longeren we dus ook de hele tijd op de helft waar ik bang ben.. en het werkt prima.. maar alleen maar voltes blijven rijden

Dus wie kan me helpen me hier overheen te zetten ?? Ik wil het zo graag, maar ik durf het nog niet zo goed

Mischien nog iemand die dit probleem herkend?? en eht niet open en bloot op bokt wil zetten, je mag me gerust pb`en

[edit}Mischien dat het trouwens wel komt omdat dit paardje toch wel wat groter is dan ik gewend ben.. maar dat zou wel onzin zijn..

)
) Als jij je paard daar lekker onder controle kan houden en rond kan "slingeren" zonder dat hij onder je vandaan schiet, durf je vanzelf wel weer steeds meer van de bak te gebruiken. Met knokken wordt jij onzeker en dat voelt je paard ook. Dan raak je alleen maar verder van huis toch?