Gisteren bleek dat hij een sjabrak heeft aangevreten en er zit een gat in de zadelhoes. Daar wij katten hebben, moeten we erg voorzichtig zijn met gif. Wie heeft tips? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Gisteren bleek dat hij een sjabrak heeft aangevreten en er zit een gat in de zadelhoes. Daar wij katten hebben, moeten we erg voorzichtig zijn met gif. Wie heeft tips? 

Ik heb sinds begin dit jaar twee jonge katten in de stal laten lopen omdat ik ook steeds last had van ratten en muizen. Onze hond maakte ze wel dood maar ja die is alleen in de stal als ik daar ben en dan houden de ratten zich schuil onder de pallets met hooi en stro. Nu merkte ik vorige week aan de hond dat er weer een rat moest zitten (de hond wordt dan helemaal wild en probeert zich in de hooibalen te vroeten om erbij te kunnen). De volgende dag lag er een dooie rat in de gang en de katten waren er mee aan het spelen. Ik neem dus aan dat de katten hem gekild hebben. Manon schreef:Wij hadden dus een keer gif gestrooid met resultaat dat de ratten heel langzaam gingen lopen
(hehe, lekker opjagen }:) ) en ze gingen dus op allerlei plaatsen dood.!

, dus dat was huilen. Ik heb haar maar een nieuwe beloofd