wie heeft er gezeldschapsponies??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

wie heeft er gezeldschapsponies??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 20:32

dus puur voor de gezeldschap van jouw paard/pony,er wordt dus weinig mee gewerkt/gedaan..

wat voor gezeldschapspony heb je dan?
jong of oud?
groot of klein?
staat die op de tweede plaats of is de pony net zo geliefd?
ben je met verzorging van een gezeldschapspony makkelijker?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:36

ik heb er 2. eigenlijk aankoop idee was voor de kar, maar tot nu toe is er nik van gekomen. Het zijn beide shetlanders, eentje van 4 en eentje van 2,5. Die van 4 heb ik beleerd en die staat nu niks te doen vanwege het ontbreken van een leuk passend ruitertje. Die van 2,5 doet uiteraard nog niks. Poetsen doe ik momenteel weinig omdat ik anders de wintervacht wegborstel, maar verder is het veel knuffelen en spelen/wandelen.In de zomer borstel ik ze wel meer.. Ze zijn net zo geliefd als m'n "gebruikpaarden" ..

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:44

Quintus heeft een gezelschapsschaap Bloos omdat een pony niet mag Boos! Maarja.. hij is ook erg blij mij zijn schaap Lachen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 20:51

ik heb twee kleinere dus maar...niet PUUR voor de gezeldschap van mijn haflinger(die was er later).
ze zijn me zelfs meer lief dan mijn haflinger en krijgen dezelfde verzorging..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:53

Bij mijn bijrijdpaard staat een gezelschapsshetje, die is net zo geliefd bij mij, en over een jaar (als ze oud genoeg is) gaat ze voor de kar Lachen

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:33

Ik heb een gezeldschapspony.
Chico, een welshje, nu ongeveer 3,5 jaar.
Ik rij hem zelf ook, maar niet intensief.
Hij staat ZEKER NIET op de tweede plaats, en behandel hem dan ook gelijk aan mijn paard. Dus ook qua verzorging.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:07

ik heb er 2 staan.
ik had een oudere pony hier,maar die kreeg ouderdoms kwaaltjes.
even leek het er op dat hij het einde van de week niet zou halen.
in die periode kwam er bij een kennis van mij een hackney te koop.
wij besloten die te kopen omdat ik mijn merrie echt niet alleen wou zetten,ze kon er wel tegen maar ik ben daar geen voorstander van.
oude pony knapte weer op en leefte nog 3 jaar OK dan!
in de tussen tijd was bekend geworden dat de hackney problemen aan beide voor kogels had,en die is toen echt voor de gezelschap gehouden.
[niet dat dat nog nodig was,er stonden er ondertussen nog meer]
ook heb ik nog een kwpn er van 1.70 m.
die staat hier ondertussen ook nog voor de ''gezeligheid''.
gaan we er anders mee om?
nee eigenlijk niet.
alles gebeurt zoals bij elk ander paard met het verschil dat deze 2 in de fut zijn. Clown
maar waarom wil je dit weten?
denk je er zelf aan om een pony bij te zetten?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:08

Diana_14 schreef:
Quintus heeft een gezelschapsschaap Bloos omdat een pony niet mag Boos! Maarja.. hij is ook erg blij mij zijn schaap Lachen

waarom niet?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 01:54

ik heb sinds kort een paardje van 2 erbij
mijn andere paard stond al un jaar ofzo alleen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:10

hihi ja genoeg , heb nu 4 paardjes
de shet staat voor de kar en onder zadel maar zeer weinig momenteel
hij heeft een gezelschaps veulentje er bij staan daar gebeurt de 1e jaaaaaren iig niks mee en daarna zien we wel verder

mijn pablotje word te groot voor mij (ivm mijn gezondheidsklachten)
heb er nu een rijpony bij en pablo gaat waarschijnlijk zeer vervroegd met de aow , (of dat hij ooit de kans heeft gehad om moe te worden bij me )of ik moet per toeval een fantastische nieuwe eigenaar tegen het lijf lopen , maar die kans is klein erg klein

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:36

BrittKitt schreef:
waarom niet?

Omdat Johan, zegt dat een shet ofzo teveel eet Verward Maar ben al weer druk bezig met zeuren Tong uitsteken

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:47

Onze instructrise heeft een oud manegepony'tje opgekocht om bij der twee jaarlingen te zetten. Dimy is een shetje van 36 ongeveer en er wordt niks meer mee gedaan.

Toskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:54

ik heb een oude ijslander als gezekschapspony maar hij is niet van mij , hij staat gatis bij ons omdat toska dan toch een vriendinnetje heeft en eten en drinken geven doe ik zelf maar poetsen moeten de rechtmatige eigenaars maar doen

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:54

ik heb mijn eerste pony nog steeds , ze is nu 26 jaar en ze is gezelschap voor mijn 13 jarige merrie , ze heeft 2 jaar als gezelschap gediend voor mijn veulen maar nu staat mijn veulen samen met een ander jong paard en staat mijn pony bij mijn 13 jarige merrie !
mijn pony is voor mij even belangrijk als mijn andere paarden , ik heb haar al 24 j dus ik heb een heel hechte band met haar ! er wordt niet meer gereden met haar want ze is te klein voor me en ze is zeer hevig om mee te rijden dus ik kan niemand ermee laten rijden want ze gooit ze er een voor een af !

ze staat gezellig in de wei te grazen of in de paddock hooi te eten en ziet er nog supergezond uit !

ze heeft mijn veulen heel goede manieren geleerd !

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:55

echt een gezelschapspony/ paard zou ik het niet willen noemen. Maar het eerste paard van mijn vriend (21 jaar) is om medische redenen helemaal met pensioen. Hij wordt dus niet meer bereden en gaat overdag lekker naar buiten.
Qua verzorging wordt er niet makkelijker over gedaan, wel wordt hij iets minder vaak gepoetst om zijn huidvet te bewaren. Maar hij wordt altijd uitgebreid geknuffeld (zorgtie zelf ook wel voor Knipoog ) en hij komt qua aandacht niks te kort Lachen

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:36

ik heb een heel klein minishetje er bij. het is een veulentje. ik wist daarvoor al dat mijn pony alleen was. toen we op vakantie gingen, ging hij naar kennissen toe. daar zeiden ze ook dat ie eigelijk wel alleen was. (ze hebben daar wel heeeeeel veel paarden en stond bij pony's in de wei) toen hebben we van hun ons kleine udootje gekregen. het is wel meer uitmestwerk, maar een echte paardengek kan dat nix schelen!!(denk ook aan poetswerk, eventueel rijden etc.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:09

Mijn allereerste pony is nu onze gezelschapspony. Hij wordt dit jaar 21 en is een Welsh A.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:43

ik heb een stal vol Tong uitsteken erg hard hoeven ze allemaal niet te werken Tong uitsteken

zelf heb ik een mini, doet wel werk met verzorgstertjes, maar houd timo gezelschap

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:48

ik had een gezelschaps pony. ondertussen doet hij mee voor de volle 100% is en welshruintje van 1.28

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:52

Ikke, Vienna is 24 jaar inmiddels en die heb ik vorig jaar erbij gehaald voor Imker (kan niet zeggen kopen, want ik heb haar gekregen).

Vienna dient als grasmaaier en speelmaatje voor Imker, zij hoeft niets te doen verder. Heeft alleen een halstertje en een deken en that's it.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:12

ik heb 2 .. ze houwe mekaar gezeldschap Haha! me verzorgpony houd mijn pony gezeldschap, en mijn pony mn verzorgpony Haha! en samen houden ze een kwpner gezeldschap Tong uitsteken

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:51

We hebben een oud dampig manegepaard gekregen om mijn ander paard gezelschap te houden. Alleen hoeste ze bij ons veel minder en hebben we een bijrijder voor haar gezocht. Ook kan ze voor de wagen. Mijn eerste paard heeft ze al overleeft en ondertussen is ze 26+ (8 jaar terug was ze volgend de da 18+ dus we tellen maar gewoon verder). Op zich behandelen we haar niet echt anders dan de wedstrijdpaarden. Wel hebben deze laatsten een goed, nieuw zadel en duurdere hoofdstellen, terwijl Fleur een tweedehandszadel heeft en een goedkoper hoofdstel. Maar ze krijgen hetzelfde voer, Fleur zelfs het meeste.