hoe is jullie paard zijn /haar conditie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

hoe is jullie paard zijn /haar conditie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 20:29

en wat doen jullie eraan om ze op conditie te krijgen of te houden? Haha!

is je paard/pony ook goed op gewicht?

mijn haflinger is nu echt op topconditie,zowel mentaal al fysiek.
regelmatig rijden en goed voeren zorgt ervoor dat het zo blijft.

mijn shetlander is te zwaar voor het mooie maar conditie met rijden heeft hij wel degelijk.

mijn (oudere)ezel is op dit moment wat schraal door een buikgriepje,zijn conditie is vrij goed..

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:35

Mijn pony haar conditie is aan het vooruitgaan. Ik heb namelijk lange tijd alleen maar buitengereden en dan vooral stap, en ben nu aan het lessen en druk aan het dressuur rijden. Tuurlijk rijden we nog wel buitenritjes voor de afwisseling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:38

Ik denk dat Lucky`s coditie ook wel goed is..
Hij is wel een beetje te dik maar dat is echt van het gras..
Onder het rijden hodt hij gerust een uurtje hard werken vol en dat vind ik zat!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:42

De conditie van Quintus is nu niet zo goed, omdat ik de laatste maanden niet zo intensief gereden heb, hij kan nog met gemak een uur lopen, maar normaal gesproken kan hij veel langer, maar dat komt wel weer als hij binnenkort gecatreerd word en daarvan hersteld is

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:50

Noor dr conditie loopt nu ietsjes terug, ze is goed op gewicht. Maar ook hoogdrachtig momenteel, dus kan er ook niet teveel van zeggen. Houd haar wel in beweging momenteel, maar over het algemeen is haar conditie redelijk.
Orthos daarentegen is ietsjes te dik, daar ben ik mee bezig, alleen het weer werkt nog niet echt mee. Ben nu met hem bezig in het bos lange afstanden te rijden en gewoon actieve ritten te maken, veel draf en galop en stevig doorstappen. Zodat we straks met betere conditie weer volop actief bezig kunnen ook in de bak.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:54

Amo is prima op gewicht, conditie is wel bagger Bloos Maar ja, in de winter kan ik bijna nooit rijden door omstandigheden, en in de zomer rij ik elke dag, waardoor hij dan in topconditie is Lachen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:13

De mijne is qua gewicht enzo in topconditie. Maar de conditie zelf is op dit moment even ver te zoeken. Ze heeft een weekje stil gestaan ivm school en wolfstandje dus volgende week gaan we weer aan de slag.
Ik rijd normaal iedere dag dus daardoor blijft ze lekker op gewicht en in conditie
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 21-01-05 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:16

Lady is in een goede conditie. Ze is niet dik (hoewel ze wel gaat groeien in de breedte door het veulen) en traint zeker 5x per week intensief (les of gewoon voor mezelf). Ze wordt in de draf steeds sterker en is lichaam erg sterk en gezond...wat je ook weer merkt in het geestelijke van haar. Ze is meer atttend op haar omgeving, let meer op je tijdens het rijden ect ect.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 21:20

grappig,ik reageer op jou topic en jij in de mijne Haha!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:33

Pinky en Fellow vind ik goed op conditie. Pinky een ietswat gras(hooi) buik maar niet te. Bijde geen ribben te voelen maar ook geen blubbervet.
Fellow wordt zo'n 3 maal per week bereden en Pinky zo'n 4 (incl voor de wagen). Dus op het uithoudingsvermogen is bij beide niets aan te merken. Voor zeer recente foto's kun je kijken in mijn profiel Lachen

Mijn jong grut, Senna en Kaya zijn wat aan de ronde kant. helaas heb ik ze nog niet in mijn bezit dus kan ik er nog weinig aan doen.
Mama Marjon is qua gewicht prima, uithoudingsvermogen is 0.0 (oke, in gras eten heeeeel hoog! :p)
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 21-01-05 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:34

Sikiley (ijslander) vind ik eigenlijk wat aan de slanke kant, dus ik ga haar rantsoen iets opschroeven. Vorig jaar kreeg ze niets extra's maar was ze te dik. Nu berijd ik haar veel regelmatiger, haar conditie is stukken beter, maar haar buik mag wel iets dikker.
Amber ziet er top uit, mooie slanke lijn en haar conditie zijn we flink aan het opbouwen nu ze al wat langer onder het zadel is.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:34

Melody is in een hele goede conditie.
Ze is eindelijk niet te dun (lang leve de maismeel!) Ze is ook erg fit Haha!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:41

mijn paardje heeft een heel erg goede conditie,is ook wel nodig voor de cross en probeer het echt goed te onderhouden. nu heeft ze 3 maand stalrust (omdat het moet) en nadien gaan we zeker weer aan haar conditie werken want vind het eigenlijk wel belangrijk Lachen

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 02:30

De conditie van Elan is slecht helaas.
Ik heb hem nog maar een paar maanden; voor die tijd heeft hij een periode op de wei gestaan (ik weet niet precies hoelang) en ik kreeg hem al in slechte conditie. Bij mij heeft hij tweemaal achter elkaar blessure gehad en afgelopen zaterdag bleek zijn zadel ook nog eens helemaal niet goed te passen.
Afijn, ik heb nog maar weinig op hem kunnen rijden dus en nu ben ik hem aan het longeren om wat spieren te kweken.
Zijn bespiering is dermate slecht dat een ander zadel aan laten meten nu niet echt verstandig zou zijn. Gelukkig hebben Elan en ik al plezier als we bezig kunnen zijn, dus het komt wel weer goed met hem.
Eigenlijk zou ik nu een foto moeten maken en over bv. 2 maanden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:56

mijn paard wordt een beetje dik en heeft niet zo'n goede conditie maar dat komt omdat hij kreupel is geweest en daardoor 2 weken heeft stil gestaan

hijis er best wel gevoelig voor als ik hem 1 week niet rij of longeer wordt hij stijf en zweet hij sneller

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:03

Vuran zijn conditie is best goed Haha! Hij is niet te dik, niet te dun, maar nu in de winter is zijn vacht heel dik, waardoor hij na een uur trainen wel altijd flink zweet... Maar moe is hij dan nog lang niet!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:42

Miles zijn conditie is goed.
Met een rit van 3 uur heeft hij geen probleem.
Maar zijn vacht is nu wat lang dus na een uur intensief rijden zweet hij wel, maar is absoluut niet moe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:50

De conditie van mijn pony is helemaal naar de vaantjes, maar dat komt omdat hij door een peesontsteking van mij de hele winter vakantie heeft.
Ach, zodra het warmer wordt en het voor mij beter gaat gaan we er wel weer aan werken.
Dit is trouwens de eerste winter dat hij niet te dik of te dun is... Even onthouden voor volgende winter.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:55

Silva heeft geen uithoudingsvermogen. Oftewel, geen conditie.
Verder is ze wat te arm bespierd en aan de magere kant. Maar ik heb haar pas 4 weken op stal. In die 4 weken is ze al wel wat bijgetrokken. Als ik er straks op rij dan komt de rest wel goed.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:09

paard haar conditie is nu goed. iets meer aan de schrale kant dan aan de dikke. Mentaal super. haar voer ik veel en rijd regelmatig. ook op zijn tihjd wormenspuit, tandarts en entingen enz.

Pony fysiek iets te dik. maar mentaal heel goed. op tijd wormenspuit entingen en tandarts. ook goed bewegen en minder voer.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:13

hunter is in topconditie Haha!
ik rij minstens 3x per maand wedstrijd krijgt op tijd wormenspuit ect.
hij krijgt goed te eten maar is niet te dik!
ik rij ong. 3 of 4 keer per week fanatiek dressuur en als het weer mee zit 2 keer op rit (in de week) en 1 keer springen Lachen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:23

Sheldon heeft iig een betere conditie dan ik heb Clown Haha!
Op conditie houden (uhm van paard): iedere dag op de wei, ong 5 dagen per week rijden (longe + onder zadel). Hij heeft onbeperkt hooi in de stal en krijgt 1 kilo brok...

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:50

Tja de conditie van Ferro is nu ook prima... Hij krijgt ook steeds meer spieren en glanst nu prachtig Haha!
Wat ik doe: ong 6 dagen per week rijden (buitenrit, dressuur of springen of een leuke combi) en verder dag en nacht buitenstaan met z'n ma... Hooi en voer bijvoeren!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:43

condite van emara is nou niet goed.omdat ze medicijnen gehad heeft voor de bronchites,en ik kan niet veel rijden nou met dit weer in de winter..normaal kan ze zekers wel 3 uur volhouden in het bos als ik veel rijd..natuurlijk..maar ga nou haar conditie weer opbouwen..

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:48

Santos haar conditie is slecht op het moment, ik kan nergens rijden, het land is een groot zwembad/modderpoel. En ze is veel te dik maar dat kan ook zijn omdat er misschien wel een veulentje in zit .
In de zomer is Santos wel in goede conditie, en ik ben dit jaar van plan haar wat minder op het land te doen en iets meer in debak zodat ze neit zo superdik wordt en wat intensiever rijden *LOL* .