Ik rijd nu een tijdje enzo,en nu heeft mijn oma aangeboden om op m'n 16e een scooter voor me te kopen.. rond de 2000 euro.. maar ik droom al jaren over een eigen paard,dus heb ik het daar met haar over gehad.. en ze vind het goed! dus ik ben al helemaal in de wolken natuurlijk,maar ik weet ook wel dat het per maand natuurlijk bijhoorlijk duur is.. ik vroeg me af wat jullie in totaal kwijt waren aan aanschaf van paard (ik zou graag een fries willen) + de zadels en spullen die er dan bijhoren, en wat jullie ongeveer per maand kwijt zijn aan jullie paard. en wat vinden jullie een goede stalling? mijn moeder begon over een manege,dat er dan kinderen op zouden mogen rijden,maar dat moet ik niet hebben hoor! het liefst gewoon in een mooie stalling en geen manege. maar mijn vraag is dus wat jullie zo ongeveer kwijt zijn aan jullie paard?
[Edit Apple: titel aangepast]
Gullit
Geplaatst: 21-01-05 19:34
Ga er maar vanuit dat je +/- 300 a 350,- per maand kwijt bent aan stalling, hoefsmid, normale entingen. Daarbij komt ook nog dat je misschien een verzekring moet sluiten voor onvoorziene dierenartskosten wat niet goedkoop is en dan komen al je spullen er ook nog bij.. Al met al zou je het niet redden met een zaterdagbaantje.. Klinkt misschien gemeen maar hoe groot je droom ook is, een paard kost enorm veel geld.
Voor mij betekent dit: Stalling EUR 225,- Hoefsmid 1x per 6 weken EUR 30,- (alleen bekappen) Verzekering: EUR 380,- per jaar Veearts: enting EUR 30,- per jaar En dan nog de lessen, spullen die kapot gaan en andere onvoorziene uitgaven.. Realiseer je je dus heel goed dat het al met al ontzettend duur is.. Zonder financiele steun ga je dan ook niet redden ben ik bang. Succes ermee.
spyro
Geplaatst: 21-01-05 19:35
Hoi Silvaantje Het is erg verschillend wat je kwijt bent per maand. Je hebt hele goedkope stallingen (niet veel te vinden, maar ze zijn er wel) rond de 100 euro. De meest gangbare prijs is toch rond de 200 euro en meer. Je zou op marktplaats rond kunnen kijken voor stalling. Je bent om ongeveer om de 8 weken geld kwijt voor een hoefsmid, als je hem wilt laten beslaan. Dat is ook weer verschillend. Het ligt eraan of je je paard rondom wilt beslaan of alleen voor. Mijn hoefsmid kost 80 euro voor rondom beslaan, maar dat varieert ook weer per hoefsmid. Maar je moet wel rond dat bedrag rekenen voor rondom beslaan Je moet er ook altijd rekening meehouden dat er eens een veearts langs moet komen. Dus besef dat je altijd wat geld achter de hand moet hebben.
Dreamer_S
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-05 19:52
*gullit* ik was helemaal niet van plan om het te betalen met een zaterdagbaantje*
Maar bedankt voor 't reageren,ik heb nu ongeveer een idee!
_Michelle_
Geplaatst: 21-01-05 19:57
Gebruik de zoekfunctie eens, er zijn hier echt al zoveel topics over!
Anoniem
Geplaatst: 21-01-05 21:25
_Michelle_ schreef:
Gebruik de zoekfunctie eens, er zijn hier echt al zoveel topics over!
Ik wilde net zeggen
Waar je zeker wel aan moet denken is om te vragen of je ouders willen bijspringen iv, dure operatie e.d..