Hoe het beste (natuurlijk) snel spieren opbouwen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Assiej

Hoe het beste (natuurlijk) snel spieren opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 18:53

Hoii.. ik heb een arabiertje van 11 jaar oud.
hij is wel gespierd, maar dat zie je niet onder het zadel enz.

waar ik naar toe wil is dat hij mooi gevormde spieren ontwikkeld in zijn hals, rug en kont.

er zullen vast wel wat dingetjes op het internet staan bij paardendrogisterij.nl enz. maar ik zou toch graag jullie mening willen horen over:

wat er bij JULLIE nu het BESTE help of heeft GEHOLPEN.

Mvg. astrid

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:56

Volgens mij is het toch een kwestie van trainen. Ik zou mijn eigen trainig onder de loep nemen als ik jou was. (een sprinter ziet er heel anders uit dan een marathonloper, dus daarom denk ik aan de training)

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:30

Zeker de training. Longeer je paard ook 2 keer pwe week met bijzet of pessoa, zodat hij lekker ontspannen over zijn rug gaat lopen. Probeer met rijden veel overgangen en schijnovergangen te rijden. En afwissling in de traing, want overtrainen en eenzijdige training is ook nooit goed. Het duurt misschien een poosje, maar je hebt wel het beste resultaat (als ik jou was zou ik niet aan supplementen beginnen als het niet nodig is).

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:35

goede dressuurmatige training (kennis van zaken hebben dus)en goede voeding!!

drafbalken en bergen opwaarts rijden en springen wekelijks wil zeker helpen.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 22:06

he denise, de drafbalken kunnen wel helpen, maar zoals mijn paard nu over springen en hindernissen denkt zal het geen ontspannen uitje worden.. hij word namelijk helemaal hyper door springen, en sprint dan heel de bak door. Het gaat met springen wel al beter, dus dat zal wel lukken op een gegeven moment.

maar verder heb ik ook zo hier en daar gehoord dat je ook dingen hebt, voor sportpaarden om de ontwikkeling van de spieren te bevorderen. heeft iemand van jullie daar ervaring mee?