Hebben jullie ook een stuiterbal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Springen jullie paarden nooit weg buiten?

Poll eindigt op

Altijd wel een paar keer tijdens een buitenrit
25 (67%)
Heel zelden
9 (24%)
Eigenlijk nooit
3 (8%)

Totaal aantal stemmen: 37

Odeale

Hebben jullie ook een stuiterbal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 18:30

Hallo,

Aangezien er sommigen van mening zijn dat ulisse buiten niet fijn te rijden is omdat ze nog wel eens een "stuiterbal" Schijnheilig kan zijn, vraag ik me af of jullie paarden en pony's nou zo vreselijk braaf zijn dat ze nooit wegspringen voor blauwe kabouters Haha! ed. Ik ben ulisse helemaal gewend en ken eigenlijk niet anders. Maar in mijn vakantie heb ik haar door andere mensen buiten laten rijden, en zij vonden het niet leuk

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:31

De mijne is geen held. Haha!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:38

Avanti springt eigenlijk bijna nooit weg. Als hij iets engs ziet gaat hij of stilstaan of hij gaat er met een grote boog langs.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:42

Boy springt best vaak weg, het is een echte schijterd Haha!
Chico loopt overal langsheen.
En Merlin is ook niet zo''n probleem, af en toe wat aanstellen.
Shaba is ook een eersteklas schijterd Haha!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:45

Ik heb een hele brave pony. Als die iets eng vind springt ze een beetje omhoog en loopt weer verder, of ze gaat in zijn achteruit, maar dat is niet zo een drama.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:47

De mijne is over het algemeen wel stoer met een paard erbij.
Maar alleen schrikt ze al van een overstekende vlo Haha!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:50

Dat ligt echt aan haar bui!
De ene keer(meestal) is ze super relaxed en rustig, maar de laatst tijd is ze alleen maar gek aan het doen, flink showen, de hele tijd wegspringen(bijv. al om een voorbij lopende hond Verward )

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:53

Als Ivanka iets engs ziet, dan gaat ze even stilstaan of ze springt op de plaats. Ziet er echt lomp uit volgens mij, want ze blijft echt op dezelfde plaats, ze springt omhoog, komt weer neer en loopt weer door zonder dat ik been geef Clown
Zo eng is de wereld dus eigenlijk niet Schijnheilig.

Ik vind het echt heel fijn dat ze zo is, zelf ben ik nooit een held geweest met buitenrijden, maar met haar geniet ik er echt van Lachen!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:54

Mijn beestje is zowel binnen als buiten een stuiterbal.
Hij vind het gewoon leuk om wat te doen, wil graag wat doen en wordt dan vaak iets te enthousiast. Nagelbijten / Gniffelen

Buiten is alles wel VET eng natuurlijk. Behalve treinen die razend snel langsrijden. Goh, zal hij zich aanstellen? Knipoog

Ik ben eigenlijk niet anders gewend, mijn vorige pony had hetzelfde buiten. Mijn zusje vind het allemaal wel wat minder, want die is geen stuiterbal gewend in de bak. Ik zou morgen toch al wat foto's plaatsen van een rodeo show!
Laatst bijgewerkt door Sjel op 21-01-05 18:57, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:55

Alleen is het een stuiterbal
Met een ander paard is het bijna een manege knol.

Heel stoer loopt hij voorop en als er dan wat engs is kruipt hij achter de ander.
Is het enge voorbij gaat hij weer de macho uithangen Cool

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:23

Whahahha Brammetje is buiten onwijs irritant als je met een paar bent...maar met een hele grote groep (met de hubertusrit ofzo) dan is hij heeeeeeeeeel braaf en kan ik met lange teugel rijden

Whahha je hebt wel gezien hoe dat is gegaan met Claudia op Bram en ik op Lisanne Tong uitsteken

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:26

Melody is echt een stuiterbal. Zo erg dat het bijna niet meer leuk is
Die schrikt echt overal van..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:32

Randeux word het steeds minder hij was nog niet verkeersmak toen ik hem kocht..alleen ga nooit met je stomme kop met een TE fris paard naar buiten Frusty ik heb het geweten....

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:35

M'n verzorgfjord Kerno ziet kleine huppelende kinderen aan voor grote criminelen die hem hoogstwaarschijnlijk gaan martelen door hem een appeltje voor te houden terwijl hij niet mag eten met bit in Haha!

Als hij wegspringt of verstijfd stil staat omdat ie kinderen hoort schreeuwen of ziet huppelen, geef ik wat meer teugel en drijf hem door.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:23

Lady stuitert niet echt, maar dribbelt meer naar huis of neemt hele grote passen. Als ze op de heenweg iets engs ziet staan ze binnen 2 sec. omgedraaid...gelukkig is dat een stuk minder sinds ik vorige week alleen naar buiten ben gegaan met haar en het goed ging..waardoor ik zekerder op haar zit

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:29

Ze schrikt nergens van, als we over het viaduct rijden en een vrachtwagen grappig probeert te zijn, en gaat toeter schrikt ze niet eens. Ik schrik meer. Ze schrikt niet van tractors, van vrachtwagens niet, ook niet van toeterde scooters. Kortom nergens van. Behalve van een boer die in de bosjes staat, of van een oude man met rolator Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:38

Tryggur heeft nog nooit gebokt op gestijgert, maar springt wel voor enge grassprietjes opzij Clown . Ik vind het wel grappig, en hij weet ook precies wanneer hij het wel en niet kan doen. Als ik zelf ook een beetje vaag zit te doen, dan doet hij lekker mee *LOL*

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:49

Ik vind het eigenlijk *voor mij dan* meer dan logisch dat Mira af en toe weg springt. Ik bedoel maar, ze komt echt niet dagelijks buiten het erf, dus het is allemaal wel een beetje vreemd..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:52

Romanoff is vaak erg vrolijk.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:00

de mijne zijn wel erg wakker.
echt wegspringen doen ze eigenlijk niet.
mogen ze ook niet hoor. kijken mag,maar geen onzin. Cool