Paard stalgenootje is echt raar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Paard stalgenootje is echt raar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 18:23

Op de stoeterij van mijn instructrice heb ik mijn ruin staan die ik verlease aan een meisje en heb ik mijn veulen in de opfok en bovendien staat daar ook het sportpaard van mijn instructrice die ik rijd en train voor de sport.
Maar er staat dus een paard van een mede stalgenootje, een Jazz welteverstaan.
Het meisje is vorig jaar zomer ernstig ten val gekomen en het paard heeft toen weer 8 maanden bij de stal gestaan waar hij gekocht is (ik ga niet vermelden om welke amazone en welke stal het gaat, vind ik niet netjes).
Maar sinds hij terug is piept hij uit het niets als een hengstige merrie Verward Bloos!
Ik stond gisteren met de Olivi onder het solarium en ik heb hem een heel uur lang kunnen observeren.
Er zit totaal geen rust in dat dier! Het volgende gebeurt er in dit uur:
Totaal uit het niets opspringen en achter in de stal schieten en daarbij luid piepend! Als hij al stilstaat dan hoor je elke 5 minuten zo'n gil, je kent het wel...hetzelfde gilletje als ze elkaar kunnen besnuffelen.
Maar zo gaat het dus een heel uur door, geen enkele seconde rust en constant dat irritante gegil om niks.
Hij heeft het nooit gedaan maar sinds hij van zijn "trainingskamp" terug is, is het echt helemaal mis.
Wat zou er gebeurt kunnen zijn dat zo'n paard zo vreemd doet op stal en ogenschijnlijk geen rust heeft?

Cyrilletje

Re: Paard stalgenootje is echt raar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 16:55

Is dat paard tijdens die `trainingsperiode`ook daadwerkelijk gereden, of heeft hij buiten gelopen? En word er nu ook weer wat mee gedaan?
Ik ben geen expert, maar als ik dit zo lees krijg ik de indruk dat hij zich verveelt.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:25

Ik krijg eerder de indruk dat hij doodsbang ergens voor is. Hij doet het niet voor niks. Zoek het uit wat er mis is! Want ik vind het wel heel erg zielig, vooral omdat hij niet kan zeggen wat er mis is!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:49

wat raar! je zou haast zeggen dat hij eea meegemaakt heeft wat hij niet goed kan verwerken en daardoor psychisch in de war is. Wellicht toch eens navragen wat er gebeurd is? Je kan ook proberen om bachbloesem te geven (rescue remedy), wellicht dat hij daar ook van op knapt.