beugelriemenvraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gamble

beugelriemenvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 18:22

Bij Sara kunnen de beugelriemen over of onder de zweetbladen, wat is het verschil anders dan hoe het eruit ziet. En hoe staat het met de veiligheid? Liggen de benen stiller als ze eronder zitten of niet.

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:32

qua veiligheid maakt het niets uit hoor.Het voordeel van de beugelriemen onder het zweetblad is inderdaad dat je benen stiller liggen. Hierdoor krijg je een mooie stille beenligging en een goed contact.Wat overigens niet wil zeggen dat je dat niet kunt bereiken als je je beugelriemen over het zweetblad hebt. het is alleen een hulpmiddel.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:34

Volgens mij is het veiliger om de beugelriemen over het zweetblad te doen, als ze dan een keer valt, vliegen de beugels meer mee, zeg maar.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:45

hoe kan in hemelsnaam een beugelriem onder het zweetblad komen te liggen? Blond kan iemand me dat uitleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:48

Er zijn zadels die een gat in het bovenste zweetblad hebben, daar waar de ophanging zit, als je dan het bovenste blad optilt, en zo vastmaakt, dan loopt de beugelriem onder het zweetblad. Je kan het dan ook net zo makkelijk op het zweetblad doen, is maar wat je wilt Lachen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:18

Ik heb afgelopen maandag bij rijles mogen meemaken dat de beugelriem er heel gemakkelijk af kan, ook al ligt hij onder het zweetblad. De vorige ruiter was er af gevallen en de riem zat waarschijnlijk al niet meer goed. Halverwege verloor ik hem (bijna). Ook hier hingen de beugelriemen onder het zweetblad. Ik ben dus niet meer bang dat ze er niet afgaan.