chippen---welk stamboek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

chippen---welk stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 16:53

nou, de zoekfunctie levert bij mij alleen heel oude topics en geen antwoord op dus dan maar even zo:

mijn pony wordt volgende week gechipt.
maar nou blijkt dat ik van de dierenarts een formulier meekrijg die zij invullen, maar die ikzelf naar het stamboek moet sturen voor aanvraag van een paspoort( heb ik dus niet)

mijn pony heeft helemaal geen papieren, maar zij vertelden dat je dan zelf mag uitzoeken welk stamboek je kiest i.v.m dat paspoort.
Verward

beetje wazig allemaal dus maar even mijn vraag hier waar deskundigen op het gebied van het chippen zitten! Haha!

mijn pony is een welsh, dus ik zou het welsh stamboek kunnen kiezen, maar er zit ook een flinke scheut arabisch bloed in dus kan ik ook uitwijken naar het NRPS.

vast wel iemand die me kan vertellen wat het paspoort bij het desbetreffende stamboek kost..

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:55

Wat de kosten zijn weet ik niet, maar ik weet wel dat je het naar ieder stamboek kunt sturen dat je wilt.
Een stalgenoot van mij heeft een kwpn-er met een paspoort dat is uitgegeven door het fjordenstamboek Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 16:59

ik vond het idd heel grappig om te horen dat je dat helemaal zelf mag weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:36

ik heb me pony laten chippen door kvth en heeft papieren van welsh en cob stamboek.....papieren moet ik daar heen sturen en dan krijg ik van welsh en cob stamboek het paspoort

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:09

ik zou het in jou geval naar het nrps sturen omdat je pony daar het beste in past. ik ken ook mensen die hun shet bij het haflingerstamboek hebben zitten omdat dat het goedkoopste is.
maar zeker omdat je zegt dattie wat arabierenbloed heeft denk ik dat ie het beste bij het nrps past.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:51

als je het via een stamboek doet,moet je daar meestal eerst lid van worden.
je kan het ook gewoon naar het knhs sturen,dat is goedkoper.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 19:51

gaat me eigenlijk wel t meeste nog om de prijs. van mij mag ie in t belgische paarden stamboek als dat het goedkoopste is...

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:33

tsjeuh dat is lastig. vrienden hebben laatst alle paarden laten chippen door het appaloosa stamboek, die was het goedkoopste als je pony nog niet gechipt is.
knhs zou ik niet aanraden, geen idee hoe die zijn met chippen en paspoorten maar ik vind ze waardeloos!

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:11

Geen problemen mee gehad hoor.
De DA. heeft gechipt en toen spullen opgestuurd naar het knhs.
na een week had ik het paspoort in huis.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:19

er zijn maar 2 stamboeken die dit doen (volgens het PVE)
het Fjordenpaardenstamboek en het KWPN, die nemen "vreemde" paarden op.

Ik heb een paard van een ras dat in Nederland geen stamboek heeft en heb het Fjordenpaardenstamboek alles laten regelen voor me, prima service en ipv een computer, gebruiken ze een ouderwetse typemachine, heel erg origineel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:42

Mijn appalooa had ik laten chippen en heb ik laten inschrijven bij het KNHS. mijn fjord was al gechip en staat dus bij het fjordenstamboek Lachen
En de shetlander hebben we laten chippen en die's is naar het shetlander stamboek gegaan Lachen

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:48

Elk Stamboek registreert de chipgegevens van je paard ! En ze mogen je niet verplichten eerst lid te worden van dat Stamboek. Ze zullen wel iets extra's vragen als je geen lid bent, maar dat verschil mag niet torenhoog zijn (zoals bij de KNHS Boos! ).

De chipgegevens registreren is wel iets heel anders als opnemen in een stamboek! Wij laten alle Shires in Nederland registreren bij de Welsh Pony en Cob vereniging, heel goedkoop Knipoog