Hoe is jou pony/paard met...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Countrygurl

Hoe is jou pony/paard met...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 16:11

Hoi,

Ik vroeg me wel eens af:
Hoe is jou pony/paard met een nieuwe stalling?
Als ie bv. naar een andere stal gaat of naar een manege.
Loopt ie dan meteen naar binnen of loopt ie helemaal niet naar binnen? Wordt ie gek?
Want toen ik mijn pony pas kreeg was ze niet te houden. In de wei was alles goed maar als ze haar stal savonds in moest dan was het echt vechten. Natuurlijk is dat na een tijdje goed gekomen maar in het begin Rolleyes

Groetjes!

Nynke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:24

Toen ons hengstje verkocht werd heeft ie zn nieuwe stal 3 centimeter weten de verschuiven, zo erg heeft ie tegen de muur getrapt en geduwd. Nieuwe eigenaars hebben em toen meteen laten castreren, zo bang waren ze voor em geworden... Schijnheilig

zavander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:57

hoi
mijn paard is heel braaf als ik naar een nieuwe stal gaat of als ik op vakantie gaat met me paard dan vindt ie het allemaal wel heel spannent want hij weet niet waar die is maar hij vindt het wel leuk dan hij is ook niet druk gelukkig maar dus niet alle paarden zijn bang als ze gaan verhuizen of als ze weg gaan. groetjes

Snan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 00:02

Hij blijft eigenlijk altijd wel redelijk rustig. Iets pittiger zeg maar in het begin, en hij moet even kijken. Maar dan is het ook goed.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:27

Sikiley lijkt wel een autistische pony; de wei en nieuwe paarden daar is ze redelijk snel aan gewend, maar de nieuwe omgeving niet. De eerste weken is buitenrijden allesbehalve een pretje want alles is in haar ogen doodeng.
Amber vind alles over het algemeen wel prima Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:38

Ehm ik weet dat het een hele tijd kan duren voordat ze weer helemaal de oude zijn, vooral als ze in een kudde leven daar gaat wel een paar maandjes overheen vaak, soms zelf wel een jaar!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:52

Toen ik haar kreeg was ze een tijdje helemaal tam, alles bekijken enzo en onder de indruk. Ik ben 1x van stal gewisseld met haar en toen was het hinniken, onrustig, etc. Maar dat was na een weekje over.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:39

die van mij vind het helemaal geweldig... wil overal naar kijken.. maar word niet erg onrustig ofzo

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:06

toen ik mijn paard net gekocht had, liep die zo zn nieuwe stalletje in.
nu staat ze soms wel even stil voor haar stal, maar als ik even tegen haar voerbak aan tik of haar wat hooi geef, loopt ze weer makkelijk naar binnen!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:50

Nado staat nu al twee maanden in een nieuwe kudde en ik merk aan hem dat hij nu pas goed gewend raakt. Hij staat nu ook met andere paarden bij de voerbak en kan zich beter weren. Ook staat hij veel minder vaak in zijn eentje. Kollur was meteen de eerste dag helemaal gewend. Geweldig al die ruinen om mee te spelen, vond hij. Hij heeft zijn hele jeugd altijd in hengsten/ruinen kuddes gestaan en de paar maanden die hij hiervoor tussen een aantal merries had gestaan vond hij helemaal niets. saaaaai. het waren dan ook wel echte taarten...Knipoog

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:20

Ik ben in September naar een andere stal verhuisd en daar was mn paard gewoon heel rustig. Hij ging in de zomer mee naar de veluwe op vakantie en daar ging hij meteen de wei op en daar ging hij wel rondjes rennen en alles verkennen enzo, maar hij liep daar s avonds wel gewoon zijn stalletje in. Net had mijn vader een marathonwedstrijdje en op de parkeerplaats was hij aardig druk, als er paarden langs kwamen gingen hij wel hinneken enzo, normaal is hij wel rustiger op wedstrijd maar dan zijn er meer paarden bij hem dus misschien dat ie daar dan rustiger van word.

lasimir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:07

Snan schreef:
Hij blijft eigenlijk altijd wel redelijk rustig. Iets pittiger zeg maar in het begin, en hij moet even kijken. Maar dan is het ook goed.

haha grappig die van is dus precies het tegenovergestelde. K ben pas verhuisd van stal en hij was echt heel relax OK dan! na 2 weken had ie door het allemaal werkte daar en dan voelt ie zich opeens heel stoer
En hij heeft ook nog een nieuw vriendinnetje gevonden Lovers en denk maar niet dat er een ander paard bij haar in de buurt komt Pling