Wie wil er mennen met gehandicapte jongeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tittel

Wie wil er mennen met gehandicapte jongeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 15:14

Ik ben vrijwilligster bij de Junior Club. Dit is voor jongeren tussen de 12 en 20 van een MLK of ZMLK school. Om de week doen we leuke dingen met ze.

Nu leek het ons leuk om met de jongeren te gaan mennen. Nou ja, niet echt mennen. Maar dat we mee kunnen op de kar. Gewoon een leuk ritje.

Het gaat hier om jongeren met een geestelijke achterstand/down syndroom/ autisme/ gedragsproblemen/epilepsie/enz. Dus geen "zware" handicap. Er is 1 meid bij in een rolstoel en de rest is zelfstandig genoeg.

Het moet dan natuurlijk niet te duur zijn, we hebben maar weinig geld om te besteden. De groep bestaan uit maximaal 20 jongeren, maar ze komen nooit allemaal op de club. Ik denk dat je uit moet gaan van ongeveer 16 personen (incl. vrijwilligster). Maar dit kan ook minder zijn.

Is er iemand die over zijn hart wil strijken en dit voor de jongeren wil doen of weet je een (goedkoop) adres waar dit mogelijk is? Of weet je iets anders leuks met paarden/pony´s om te kunnen doen?

Voor vragen of opmerkingen kun je hier reageren of me een pb sturen.

Onze club is gevestigd in Veendam (Groningen).

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:22

ik heb je een pb gestuurd

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:23

Je kan het op de Bult doen, daar hebben ze huifkarrenverhuur. Weet alleen niet of ze dat ook in de 'winter' doen....

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:59

waar licht dat plekje ongeveer het lijkt mij best leuk om te doen met mijn haflingen of trekpaard
maar dan moet het niet te lang rijden zijn en moet ik ergens een kar van daan kune halen om te rijden Lachen

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:01

Jammer dat't zo ver weg is. Mijn paardje loopt ook aangespannen plus dat ik ook met die doelgroep werk....had leuk geweest. Hopelijk vind je iemand die wat dichterbij woont.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 16:38

liesje_waal schreef:
waar licht dat plekje ongeveer het lijkt mij best leuk om te doen met mijn haflingen of trekpaard
maar dan moet het niet te lang rijden zijn en moet ik ergens een kar van daan kune halen om te rijden Lachen

Neem aan dat je Veendam bedoelt. Dat ligt ong. 25 vanaf Groningen, 20 km. vanaf Winschoten.

Waar kom je vandaan?

Ben heel blij met alle reacties. OK dan!

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 16:38

Huisvrouw schreef:
Jammer dat't zo ver weg is. Mijn paardje loopt ook aangespannen plus dat ik ook met die doelgroep werk....had leuk geweest. Hopelijk vind je iemand die wat dichterbij woont.

Hoop dat het lukt. Zullen ze erg leuk vinden.

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:39

ik kom zelf uit schiedam maar mijn paardje staat in moerdijk (breda,zevenbergen)
ik zal even kijken hoeland dar rijden is op internet

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 16:42

Dat is (helaas) een behoorlijk eind rijden.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:13

groningen is voor ons een heel eind weg. onze menvereniging organiseerd elk jaar een gehandicapten rit in het dorp en deze mensen genieten altijd. een jaar later hebben ze het er nog over.
mocht je een keer in de buurt zijn kan ik proberen de club op te trommelen voor een rit. super leuk idee!
sorry dat ik je nu niet verder kan helpen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 01:00

SPG Martinus, Groningen, Lageweg 13 a, 9797 TA THESINGE is een stichting vooe gehandicapten die paardrijden in de:
Martini Manege
Noorddijkerweg 31
9734 AS Groningen
tel.: 050-5416272

Misschien kunnen zij je verder helpen met jouw idee.
Succes in elk geval!

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:13

Mijn zus en zwager hebben zelf een gehandicapte dochter en rijden elk jaar met haar groep met een aantal menwagens. Ze wonen net onder Assen. Als het je wat lijkt, kan ik vragen of zij dat eventueel ook voor jullie willen/kunnen regelen? PB me maar als je meer wilt weten.