anti roos hampoo voor paarden ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sher

anti roos hampoo voor paarden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 12:28

ik ga morgen ff en fles anti roos shampo haalen voor me pony ze heeft wat van die shifeltje in de manen en zijn ook klien beetje afgebroken !!
nu had ik gehoort op stal dat je dat gewoon anti roos shampo moet gebruiken Haha!
head al shoulders...... Haha!
nou wil ik weten wie van julie dat ook gerbuiken en of het wel werkt ............
en welke je het beste kan hebben
of dat er mschien een ander middeltje van is er zitten echt veel van die schiffeltje (roos)en de mamen zijn beetje afgebroken (maar stal eigenaar zegt dat het van de deken komt dat de manen zijn afgebroken ....
haar manen zijn ook erg vet Haha!

Ulyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:35

Voor paarden kan je altijd gewoon mensenshampoo gebruiken, dus ook anti-roos. Bij een paard dat ik vroeger reed hebben we dit ook gedaan en daar hiel het een beetje bij.
Van de shampoo's voor paarden zullen ook ongetwijfeld soorten zijn die helpen tegen die schilfertjes

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:21

teer shampoo werkt vaak nog net iets beter vind ik

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:23

head en shoulders is niet zo best hoor. het is eigenlijk een medicinale shampoo voor mensen. kerato shampoo (teershampoo) werkt goed en is ook goed voor je paard.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:01

Ik zou absoluut geen H&S gebruiken zelfs. Je kan het beste de manenkam van je paard insmeren met lotion die daarvoor bedoeld is. Shampoo en zeep haalt vocht uit de huid en dat moet je juist niet hebben.
Je kan de staart en benen van een paard prima met mensen shampo wasssen maar ik zou een geirriteerde huid niet met zo'n agressieve shampoo wassen als hij er jeuk van krijgt gaat hij schuren en ben je nog verder van huis.

Je hebt ook teatreeshampoo voor paarden dat kalmeert de huid en geeft geen jeuk.
Ik zou het met een neutrale lotion insmeren en niet wassen met zeep.
desnoods een beetje babyolie om de huid weer wat vetter en rustiger te maken (ongeparfumeerd).

er is in de paardenwinkelexemabalm te koop dat kan je goed gebruiken.

sher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 15:08

sandr0 schreef:
head en shoulders is niet zo best hoor. het is eigenlijk een medicinale shampoo voor mensen. kerato shampoo (teershampoo) werkt goed en is ook goed voor je paard.

ik denk dat ik de teershampoo maar ga haalen !
nog meer goeie tips ?

hoe vaak moet ik dat gebruiken ...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:10

Inderdaad gewoon teershampoo, gewoon herhalen totdat het over is.

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:19

Geen head en shoulders gebruiken hoor!!!!Meisje op stal had het ook gebruikt, haar pony kreeg het perongeluk in zijn oog(na het wassen van de voorlok)Je wilt niet weten hoe de pony te keer ging en hoe zijn oog er de volgende dag uitzag. helemaal rood en opgezwollen en het heeft nog een aantal dagen flink getraant. als je paard schilfertjes krijgt is het en teken dat zijn huid droog is. mijn paard heeft eens van die schilfers in zijn starrt gehad. ik heb toen zijn staart(bij de staart wortel) helemaal ingesmeert met baby olie en het er de volgende dag weer uitgewasssen. dat hielp perfect.Als je perse wilt wassen zou ik inderdaad teer of teatree shampo gebruiken.Anders een scheutje lijn of slaolie door zijn voer doen. Krijgen ze een hele mooie vacht van en gaat ook uitdroging tegen.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:42

Kerato shampoo, helpt erg goed. Ik gebruikte die dan eerst 5 dagen elke dag, daarna om de dag. Toen ik dat 3 keer had gedaan was het helemaal over (en het flesje leeg Haha! )

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:34

Steffie89 schreef:
Inderdaad gewoon teershampoo, gewoon herhalen totdat het over is.

sluit ik me helemaal bij aan. in de staart- en maaneczeem tijd ( waar het dus ook goed voor werkt) vaker wassen dus als ie jeuk heeft en nu dus alleen als t nodig is.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 23:01

Of Zwavelshampoo van Sectolin. Werkt zeer goed bij schilfers, jeuk enz.

sher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 17:29

ik heb kerata shampo gekocht en ga het morgen gelijk gebruiken bedankt voor de tips Knipoog