Welke veearts kiezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke dierenarts kiezen???

Poll eindigt op

Goede veearts op minder dan 5 minuten afstand,maar geassioseerd met collega die niet altijd even klantvriendelijk is.
2 (40%)
Goede veearts maar op afstand van minstens 20 minuten
3 (60%)

Totaal aantal stemmen: 5

FlairS

Welke veearts kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 23:05

De veeartsen die al jaren onze steun en toeverlaat zijn moeten noodgedwongen stoppen met de grote huisdieren en vee.Hierdoor moeten we op zoek naar een andere.We zitten nu met een probleem;
We hebben op 5 minuten afstand een goede veearts wonen.Aardige doortastende man.Helaas heeft deze man een dierenartenpraktijk met een collega.Samen deden ze de weekenddiensten met onze dierenartsen.De collega van deze man is bij ons een paar jaar geleden in een weekend bij ons geweest om een paard te hechten.Voordat hij ook maar begonnen was had het paard, dat erg nerveus was,de meest ernstige scheldwoorden naar zijn hoofd gekregen en het was zelfs zo erg dat mijn echtgenoot hem verzocht heeft het terrein te verlaten.We hebben toen een andere veerts gebeld.
Afgelopen winter hadden we de eer bezoek te krijgen van de Heilooer paardenverkrachter en het paard moest inwendig onderzocht worden in opdracht van de recherche.Dezelfde dierenarts had weer weekenddienst en weigerde te komen en vond dat onze eigen dierenarts dit de dag erop maar moest doen.
Optie 2 is een dierenartspraktijk wat verder uit de buurt(zeker 20 minuten).Ook goede veeartsen maar in geval van nood te ver weg.Welke optie zouden jullie kiezen en welke motivatie hebben jullie?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 00:28

hangt af waar ik de DA voor nodig heb.
Bij spoed en simpel bv hechten, de dichtstbijzijnde.
Bij specifieke dingen de "echte kliniek"

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 07:48

Als je meteen een DA nodig hebt en je belt naar Castricum en hij wil weer niet komen dan moet je toch alsnog de andere dierenarts bellen .

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 07:53

Bij spoed toch de dichtsbijzijnde da en voor specifieke dingen en als de dichtsbijzijnde va niet kan naar de aardige/goede va.

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 07:59

luuntje schreef:
Bij spoed toch de dichtsbijzijnde da en voor specifieke dingen en als de dichtsbijzijnde va niet kan naar de aardige/goede va.

En als het spoed is en je belt de dichtsbijzijnde en die vent wil niet komen?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 07:59

Je kunt op zich gewoon switchen tussen DA'en. Dus inderdaad de "aardige" voor niet-spoed en de "minder-sociaal-vaardige" Haha! als er eens een keer echt spoed bij is. En dan moet ie gewoon komen hoor, anders kun je hem voor de tuchtraad dagen.

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 08:04

Ellebel schreef:
Je kunt op zich gewoon switchen tussen DA'en. Dus inderdaad de "aardige" voor niet-spoed en de "minder-sociaal-vaardige" Haha! als er eens een keer echt spoed bij is. En dan moet ie gewoon komen hoor, anders kun je hem voor de tuchtraad dagen.

Maar de laatste keer wilde hij gewoon echt niet komen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:10

Tsja ik zweer bij kennemerland, is dat de verre dierenarts?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 09:21

Dat is inderdaad de verre dierenarts.Ik ben dus eigenlijk van mening dat een dierenarts gewoon moet komen als wij dat willen.Niet de ,,leuke klusjes,,zoals enten en keuren voor de dierenarts ver weg omdat er geen spoed bij is en dan in het weekend een ander bellen omdat hij toevallig dichtbij is (of andersom).Met onze huidige dierenartsen hebben we een goede vertrouwensband opgebouwd in de loop der jaren en zij wten dat zij niet voor een of ander simpel dingetje in het weekend of uit bed gebeld worden.Als Sprenkeling belt dat er spoed bij is ,dan IS er spoed bij.Dat is zo fijn als je jaren met elkaar samen werkt.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:21

Heb je het gedrag van de "onaardige" als eens besproken met de "aardige" veearts? Dit schaadt toch ook zijn praktijk als klanten daarom weglopen.

Ik zou het liefst gaan naar de DA het dichtst bij, juist i.v.m. spoedgevallen..... maar goed, een scheldende en tierende veearts zou ik denk ik ook niet meer bij mijn paard willen.

Lastig geval, dus ik heb maar niet gestemd Tong uitsteken

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:24

Tsja ik heb al heel lang kennemerland, ze zijn netjes en accuraat en staan als er een spoedgeval is ZO op de stoep. Ik heb er een week stage gelopen en toen was er zelfs een spoedgeval ergens 30 minuten rijden maar ze sprongen direct in de auto.